kaffe Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Hei lurer på hvilken farge det er på frosvæsken deres. Jeg har en e61 520d -08 mod. Frosvæsken er grønn hos meg, var innom BMW og skulle kjøpe frosvæske, og han sa jeg skal ha rød. Det er vel ikke lurt å blande forskjellige farger heller. Lurer på hvilken farge frosvæsken deres er?
Robin L Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 jeg fikk blå castrol da jeg kjøpte hos gs. rød er vell longlife? og de bør vell ikke blandes nei.
Simpel Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Du skal hvertfall ikke ha rød. Du kan blande blå og grønn, men ikke rød og grønn/blå. De har grønn frostvæske på BilXtra, de jeg har sett hos BMW har vært blå.
Simpel Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Kan visst skje artige reaksjoner og dannelse av faste stoffer hvis det blandes. Du kan og bruke rød, men da må all grønn/blå kjølevæske flushes ut av systemet først.
Reef89 Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Bruker som alltid den blå ferdigblandet fra statoil.
kaffe Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Var innom BMW igjen idag. Og han på delelagret fortalte meg at den castrol frostvæsken de selger er rosa, men den kan blandes med alle farger. Det er derfor de brukte den, fordi da var det ikke så nøye hvilken farge som var brukt fra før... Hva trur dere?
Simpel Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Rosa er noe annet enn rød. Den røde heter noe sånt som G12 og kan ikke blandes med blå eller grønn. Hva slags prosjekt har du på gang, bytte kjølevæske eller etterfylle?
kaffe Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 He he... : ) Skal bare etterfylle... Ellers så hadde jeg ikke brydd meg....
Simpel Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Da ville jeg reist på BilXtra og kjøpt en dunk grønn kjølevæske
LK Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Når det er snakk om frostvæska her,har en lekkasje i termostathuset igjen og stusset litt når jeg så all denne gugga her. Hadde blå fra før men flushet systemet og fylte rød siden mange anbefalte det. Har kjørt med den røde ca 1 år. Er vel ikke normalt at det skal se slik ut etter en lekkasje? Tenkte å bytte til aluhus og flushe igjen,men bør jeg bruke noe annet enn rød?
Steffos90 Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Sånn som eg har hørt skal blå frostvæske brukes på biler med stål blokk og rød på alublokker, det er vertfall sånn vi har det på verkstedet, men alle merkene har forskjellige tilsettninger og fargen!
S.Hafsmo Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 De fleste frostveskene er vel godkjente for alumotorer pr. i dag. Jeg brukte blå veske på M60en og bruker nå rød på M73N'en.
LK Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Ja,regner med jeg fortsetter å bruke rød. Men stusset litt på at de var ganske store røde "klumper" rundt termostathuset. Når det var lekkasje med blå frostveske ble det bare hvite flekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå