Peak Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Hei. Har fått en rød oljelampe i displayet på bilen, og får opp feilmeldingen "sjekk oljetrykk". Hvor kan jeg starte, og hva kan være galt? Bilen er forresten en e39 528i Innlegget er endret fra hva det var tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Drit i lampa i første omgang, og la oljenivået gå ned mot min merket før du fyller. Kan være den faktisk vil bruke mindre olje dersom nivået er midt på og nedover. Om så skulle vise seg og stemme, så vet jeg ikke om det lar seg gjøre og kalibrere nivåvarslingen slik at den ikke varsler før den faktisk er på min. nivået. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 10, 2012 Forfatter Share Skrevet April 10, 2012 Takk for svar ballder. Da prøver jeg det, også får jeg bare følge nøye med. Tenkte å ta en full oljeservice litt nærmere sommeren uanset så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Endret topic og tekst da ting har endret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Endret topic og tekst da ting har endret seg. Da siterer jeg deg i tilfelle flere endringer får mine svar til og fremstå som totalt idiotiske. Da bør jo svaret mitt endres betraktelig også! Du må IKKE kjøre/la motor gå nå ihvertfall. Mest sannsynlig oljetrykkssensor som er gåen dersom du har kjørt med den lampa tent. But anyway.. Skru ut oljetrykk sensor og erstatt den med en du vet fungerer, eventuelt huk av coiler og kinn motor for og se om den spyler ut olje der sensoren sto før du eventuelt skaffer ny sensor. Regner selvsagt med at du har oljenivået mellom min og max ett sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Haha, så det da jeg endret inlegget! Hvor ligger oljetrykksensoren ? Har du et delekart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Slettet pga bærtur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Trykk og nivå er ikke helt det samme nei. Haha, så det da jeg endret inlegget! Hvor ligger oljetrykksensoren ? Har du et delekart? Nummer 12. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Kjempe fint, da bestilte jeg er sånn en. Takker for svar, forløpig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Er jo et snev av forskjell på lavt oljetrykk og lavt oljenivå da.. Håper det bare er sensor feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Tja... Jeg havarert sansynligvis motoren i gubbens Volvo nå i helga som var. Feilmelding om oljetrykk kom stadig, tilsynelatende ingenting galt. Stoppet, peilet olje, startet igjen og alt ok. Feilmelding kom for fjerde gang etter nesten 30 mil og jeg valgte å kjøre videre i den tro at det var en elektrisk feil. Det angrer jeg bittert på, for etter en liten stund begynte motoren å lage finurlige metalliske lyder og et sekund senere svært ujevn gange. Det jeg NÅ vet er at det er noe feil med oljesirkulasjonen. Ta den feilmeldingen på alvor! Få et verksted til å lese av oljetrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Tja... Jeg havarert sansynligvis motoren i gubbens Volvo nå i helga som var. Feilmelding om oljetrykk kom stadig, tilsynelatende ingenting galt. Stoppet, peilet olje, startet igjen og alt ok. Feilmelding kom for fjerde gang etter nesten 30 mil og jeg valgte å kjøre videre i den tro at det var en elektrisk feil. Det angrer jeg bittert på, for etter en liten stund begynte motoren å lage finurlige metalliske lyder og et sekund senere svært ujevn gange. Det jeg NÅ vet er at det er noe feil med oljesirkulasjonen. Ta den feilmeldingen på alvor! Få et verksted til å lese av oljetrykket. Type Volvo Og motor er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Tja... Jeg havarert sansynligvis motoren i gubbens Volvo nå i helga som var. Feilmelding om oljetrykk kom stadig, tilsynelatende ingenting galt. Stoppet, peilet olje, startet igjen og alt ok. Feilmelding kom for fjerde gang etter nesten 30 mil og jeg valgte å kjøre videre i den tro at det var en elektrisk feil. Det angrer jeg bittert på, for etter en liten stund begynte motoren å lage finurlige metalliske lyder og et sekund senere svært ujevn gange. Det jeg NÅ vet er at det er noe feil med oljesirkulasjonen. Ta den feilmeldingen på alvor! Få et verksted til å lese av oljetrykket. Ja, etter at jeg fikk meldingen måtte jeg kjørte ca. 600M for å finne nærmeste rasteplass, tok ingen annen sjanse enn å bli tauet hjem av en kamerat. Prøver å få byttet delen jeg bestilte til uken og se om jeg får opp noen feilmelding i OBC´en etter at bilen er blitt varm og går litt på tomgang. Eller tror dere ikke det er lurt i å starte bilen i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Om du har misstanke om at oljetrykket er lavt, så start for del aldri bilen. Om du mister oljetrykket på motoren, så vil den mest trolig skjære seg innen ett minutt eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Da gjør jeg ikke det nei. Bilen har en km. stand på 243 000km. Kan det være utslitte lagere ? Evnt. oljepumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå