bb79 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Jeg leser på nyhetene om stygge uhell og utforkjøringer på grunn av glatt føre. Til helga skal jeg kjøre RV 4 fra Oslo til Gjøvik over Einafjellet. Er det noen som bor eller kjører rundt denne strekningen og vet hvordan føret pleier å være på kveldstid? Jeg vurderer å sette på piggdekkene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Heiter vel ikkje Einafjellet? Fann ingenting på yr. Du får sjekke værmeldingen, so finner du ut om du må skifte til vinterdekk att. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Nei, det heter vel strengt tatt ikke Einafjellet. Det er vel bare et uttrykk jeg har funnet på Jeg snakket med en kollega som er fra Hadelands-området. Han mente at så lenge jeg holder meg til RV 4 og ikke kjører i sideveiene så skal veien være bart og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Nå vet ikke jeg hvor lang strekningen er, men slik det har vært i bergensområdet de siste ukene, så er det store forsjeller iforhold til når på døgnet man er ute på veiene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 FYI: Det heter Lygna Jeg veit ikke sikkert, men slik som det er på Gjøvik om dagen, så vil jeg tro det er snø der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Det pleier å være snø over der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Shieeet, kanskje jeg må legge tilbake til vinterdekk da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 er glatt med sommerdekk såfort det er litt snø. og lygna er vell ikke kjent for minst mulig snø heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Ville ikke kjørt over Lygna med sommerdekk slike temperaturer som er spådd framover. Det er kjent for å være første sted snøen legger seg på høsten og siste stedet det går om vinteren på strekningen Oslo-Gjøvik... Du kan vurdere å kjøre Skreiafjella fra Minnesund til Gjøvik. Dårligere veg, men tror det er tryggere mtp sommerdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Takk for mange gode tips og forslag Mulig jeg tar veien gjennom Skreia. Litt svingete, humpete og smal, men ellers grei. Firefelts vei til/fra Minnesund er et stort pluss da. Eventuelt kan jeg kjøre om Hamar, men det blir en lang omvei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Nja. Omveg er det men E6 er bra nesten hele veien til Hamar nå. Går unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanqua Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Ville nok kjørt E6 om hamar hvis du beholder sommerdekkene på, kjører du tidlig om morgenen er det jo også sjans for at det har fryst på over natta :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå