Fredrik 90 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Jeg synes du burde beholde bilen og kose deg med den i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveita 0671 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Er nok mest sannsynlig sigøynere, de har drevet med dette en god stund nå. Bare av ren nysgjerrighet navnet hans begynte vel ikke tilfeldigvis på D? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Er nok mest sannsynlig sigøynere, de har drevet med dette en god stund nå.Bare av ren nysgjerrighet navnet hans begynte vel ikke tilfeldigvis på D? Jeg fikk ikke helt med meg hva navnet var, eventuelt så sa han det ikke. Han ringte fra norsk mobil nummer som er hemmelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveita 0671 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Ok er flere jeg kjenner som har fått samme type tilbud, og historiene varierer med at det er alt fra svart arv til svarte penger fra div snusk i Tyskland osv, bare og nyte bilen og ikke tenke mer på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Jeg synes du burde beholde bilen og kose deg med den i sommer Ja vi får se hva som skjer. Har fått forespørsel om å bytte med en e60 M5, det frister, så vi får se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Du har vell kanskje mailer å meldinger osv fra han kanskje? Å så lenge du/dere hadde dratt med i banken å satt pengene inn på din konto eller eventuelt bare vekslet di til norske å eventuelt skrevet salgskontrakt i banken å da med en bankansatt som vitne så hadde det vært helt i orden. Det er ikke din sak å vurdere hvor penger kommer fra osvosv. Jeg har både kjøpt og solgt mange av bilene mine kontant. Det aller sikreste salget mener jeg, overfører mann penger kan mann trekke overførselen så fort mann drar fra stedet, banksjekker kan være falske osvosv. Jeg jobber i bilbutikk å vi fikk tilbud om en som kom på jobben om å kjøpe en bil engang som var til feks verdi 140000, å han skulle ha si 60-70 da... han sa han trengte penger så måtte selge bilen. Men mann så på fyren at dette ikke stemte. Vi takket nei siden vi er en butikk å burde skjønne bedre osvosv å det viste seg senere den dagen at bilen var stjelt. Så vi spurte politiet om viss feks jeg hadde kjøpt bilen av han privat å det viste seg at bilen var stjelt... hva ville skjedd da? Ingenting, du har kjøpt en bil i god tro å hjulpet en i knipe å blablabla... Di kunne ikke tatt fra meg bilen =) Hadde jeg fått tilbud om å selge bilen min til en på den måten du beskriver hadde jeg solgt =) Etter min mening er det ikke uvanlig å kjøpe biler hvertfall opptil 500000 kontant idag i 2012 =) Forresten veldig pen bil med riktig utstyr og fargekombinasjoner til en grei penge =) Litt For billig nesten Den blir nok fort solgt uansett kontant euro el ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Du har vell kanskje mailer å meldinger osv fra han kanskje? Å så lenge du/dere hadde dratt med i banken å satt pengene inn på din konto eller eventuelt bare vekslet di til norske å eventuelt skrevet salgskontrakt i banken å da med en bankansatt som vitne så hadde det vært helt i orden.Det er ikke din sak å vurdere hvor penger kommer fra osvosv. Jeg har både kjøpt og solgt mange av bilene mine kontant. Det aller sikreste salget mener jeg, overfører mann penger kan mann trekke overførselen så fort mann drar fra stedet, banksjekker kan være falske osvosv. Jeg jobber i bilbutikk å vi fikk tilbud om en som kom på jobben om å kjøpe en bil engang som var til feks verdi 140000, å han skulle ha si 60-70 da... han sa han trengte penger så måtte selge bilen. Men mann så på fyren at dette ikke stemte. Vi takket nei siden vi er en butikk å burde skjønne bedre osvosv å det viste seg senere den dagen at bilen var stjelt. Så vi spurte politiet om viss feks jeg hadde kjøpt bilen av han privat å det viste seg at bilen var stjelt... hva ville skjedd da? Ingenting, du har kjøpt en bil i god tro å hjulpet en i knipe å blablabla... Di kunne ikke tatt fra meg bilen =) Hadde jeg fått tilbud om å selge bilen min til en på den måten du beskriver hadde jeg solgt =) Etter min mening er det ikke uvanlig å kjøpe biler hvertfall opptil 500000 kontant idag i 2012 =) Forresten veldig pen bil med riktig utstyr og fargekombinasjoner til en grei penge =) Litt For billig nesten Den blir nok fort solgt uansett kontant euro el ikke Hadde situasjonen vært annerledes der jeg virkelig trengte å selge bilen hadde jeg kanskje gjort ting annerledes. Men i og med at jeg gjerne beholder bilen en sesong til eller to Så er det like greit og ikke ta noen sjanser! Jeg føler selv at bilen er veldig "riktig" og priset bra, så regner vel med at noen plukker den opp i løpet av våren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Du har vell kanskje mailer å meldinger osv fra han kanskje? Å så lenge du/dere hadde dratt med i banken å satt pengene inn på din konto eller eventuelt bare vekslet di til norske å eventuelt skrevet salgskontrakt i banken å da med en bankansatt som vitne så hadde det vært helt i orden.Det er ikke din sak å vurdere hvor penger kommer fra osvosv. Jeg har både kjøpt og solgt mange av bilene mine kontant. Det aller sikreste salget mener jeg, overfører mann penger kan mann trekke overførselen så fort mann drar fra stedet, banksjekker kan være falske osvosv. Jeg jobber i bilbutikk å vi fikk tilbud om en som kom på jobben om å kjøpe en bil engang som var til feks verdi 140000, å han skulle ha si 60-70 da... han sa han trengte penger så måtte selge bilen. Men mann så på fyren at dette ikke stemte. Vi takket nei siden vi er en butikk å burde skjønne bedre osvosv å det viste seg senere den dagen at bilen var stjelt. Så vi spurte politiet om viss feks jeg hadde kjøpt bilen av han privat å det viste seg at bilen var stjelt... hva ville skjedd da? Ingenting, du har kjøpt en bil i god tro å hjulpet en i knipe å blablabla... Di kunne ikke tatt fra meg bilen =) Hadde jeg fått tilbud om å selge bilen min til en på den måten du beskriver hadde jeg solgt =) Etter min mening er det ikke uvanlig å kjøpe biler hvertfall opptil 500000 kontant idag i 2012 =) Forresten veldig pen bil med riktig utstyr og fargekombinasjoner til en grei penge =) Litt For billig nesten Den blir nok fort solgt uansett kontant euro el ikke Hadde situasjonen vært annerledes der jeg virkelig trengte å selge bilen hadde jeg kanskje gjort ting annerledes. Men i og med at jeg gjerne beholder bilen en sesong til eller to Så er det like greit og ikke ta noen sjanser! Jeg føler selv at bilen er veldig "riktig" og priset bra, så regner vel med at noen plukker den opp i løpet av våren. Ja tror nok ikke du får ha den lenge når den ligger ute til den prisen Er ingen andre riktige ute til sånn pris =) Om du ikke trenger å selge så ville jeg skrudd opp prisen En som vill ha en M3 med riktig utstyr betaler det han må =) Riktig pris syns jeg er 489 el 499 utfra di som er verdt å se på =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Ja tror nok ikke du får ha den lenge når den ligger ute til den prisen Er ingen andre riktige ute til sånn pris =) Om du ikke trenger å selge så ville jeg skrudd opp prisen En som vill ha en M3 med riktig utstyr betaler det han må =) Riktig pris syns jeg er 489 el 499 utfra di som er verdt å se på =) Bilen har lagt ute i drøye 2 uker og den har nå 3700 visninger på Finn Må jo si at den M3'en din var særdeles fin! 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Jeg er enig i at det lukter svindel, og jeg hadde vel selv aldri gått med på en sånn handel. Det er vel alle konto innskudd på over 3000,- kontant som automatisk blir meldt videre av banken ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Spørsmålet her blir jo strafferettslig forfølgelse og beslag av pengene i ettertid. Det er jo klart at dette er "svarte" penger og derfor er blir det jo hvitvasking av penger. Bankene har plikt til å rapportere alle innskudd over 5000 kroner til myndighetene. Det sier seg selv at de fleste innskudd da ikke vil bli fulgt opp av myndighetene, men et valutainnskudd på 60 000 Euro vil definitivt vekke myndighetenes interesse. Du vil da kunne forvente deg en god del spørsmål og oppfølging i ettertid, da dette høres veldig ut som hvitvasking av penger. Det er slett ikke umulig at det også er falske penger du tilbys. Her er litt info: http://www.hvitvasking.no/Hvitvasking/Indikatorer-pa-hvitvasking---hva-kan-rapporteringspliktige-se-etter/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Har selv betalt regning på 980tusen i kontant just for fun uten at noen ringte og spurte meg om hvor penga kom fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RansoM Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 Spørsmålet her blir jo strafferettslig forfølgelse og beslag av pengene i ettertid. Det er jo klart at dette er "svarte" penger og derfor er blir det jo hvitvasking av penger. Bankene har plikt til å rapportere alle innskudd over 5000 kroner til myndighetene. Det sier seg selv at de fleste innskudd da ikke vil bli fulgt opp av myndighetene, men et valutainnskudd på 60 000 Euro vil definitivt vekke myndighetenes interesse. Du vil da kunne forvente deg en god del spørsmål og oppfølging i ettertid, da dette høres veldig ut som hvitvasking av penger. Det er slett ikke umulig at det også er falske penger du tilbys. Her er litt info: http://www.hvitvasking.no/Hvitvasking/Indikatorer-pa-hvitvasking---hva-kan-rapporteringspliktige-se-etter/ Var inne å så en del på disse sidene i går. Men det refereres stort sett til bedrifter/virksomheter som har ansvar, ikke privat personer. Men uansett gidder jeg ikke å ta noen sjanser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RansoM Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 Har selv betalt regning på 980tusen i kontant just for fun uten at noen ringte og spurte meg om hvor penga kom fra Ja jeg har selv handlet med mindre beløp i norsk valuta 150-200 tusen og aldri fått noe spørsmål. Men det spørs nok om ikke det i denne saken kunne bydd på litt problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 pappa ble oppringt av en kar, han skulle overføre 1 mill til pappa ( i euro) og da skulle pappa få 100 000 mer enn det bilen kosta og betale tilbake resten til "kjøper".. så er vell mye rart rundt de euroène virker det som.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå