obergene Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Jeg har en '96 e39 528i som plutselig har begynt å stoppe i slake oppoverbakker når jeg kjører i kø om morgenen. Jeg toppet opp bensintanken på tirsdag (ca. 30 liter) og etter dette så har problemet oppstått (er ikke 100% sikker på om dette startet problemet). Det som skjer er at når jeg kjører i kø om morgenen/ettermiddagen og må stoppe i en oppoverbakke så stopper motoren i det jeg tråkker på gassen når køen begynner å bevege på seg igjen. Ide om hva dette kan være? Tett bensinfilter? Defekt bensinpumpe? Takker for svar.
MrBrum Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Kan være det du antyder. Ville begynt med å lese av eventuelle feilkoder.
oleo Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Min e39 hadde det og med å stoppe i det jeg tråkket på gassen... I tillegg til at den kunne daue ved lavt turtall. Det kom også et rykk i den av og til ved vanlig kjøring. Det var kamsensor på min.
killarinc Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Går den generelt dårligere nå en den gjorde før da?
gallay Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Ville sjekke bensinpumpen og filteret først. Hadde lignende problemet da var det pumpen som var gåen.
obergene Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Da fikk jeg kjørt en diagnose på bilen, og der kommer veivakselsensor som synderen. Denne byttet jeg for 1 måned siden hos Snap Drive da motoren var utrolig tungstartet, men stoppet ikke den gang plutselig som den gjør nå. Dette må da være en reklamasjonssak mot Snap Drive?
obergene Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Litt raskt ute der, måtte sjekke regningen fra Snap Drive for å dobbeltsjekke hva det var de hadde gjort. De byttet kamakselsensoren, ikke veivakselsensoren. Disse henger kanskje sammen når det gjelder problemer som dette?
LarsBMW Skrevet April 15, 2012 Skrevet April 15, 2012 Ja. De har sikkert brukt en billig uorg sensor.
oleo Skrevet April 15, 2012 Skrevet April 15, 2012 Da fikk jeg kjørt en diagnose på bilen, og der kommer veivakselsensor som synderen.Denne byttet jeg for 1 måned siden hos Snap Drive da motoren var utrolig tungstartet, men stoppet ikke den gang plutselig som den gjør nå. Dette må da være en reklamasjonssak mot Snap Drive? Jeg har lest i noen tråder her inne hvor man via diagnose har fått opp hhv kam eller veivsensor og så har det vist seg å være motsatt av hva diagnosen fortalte. Men selvsagt kan det være problemer med en ny sensor... spesielt hvis det ikke er en original en. Det er dem som har hatt problemer med uorginale sensorer.
gullsakar Skrevet April 15, 2012 Skrevet April 15, 2012 meg belært kan resultat av diagnose vise def veiv sensor mens det egentlig er kamsensor som er def.. og omvendt.. jeg hadde lignende symptomer på min og diagnose vise feil på kam,veiv og lmm.. skifte av kamsensor løste problemet.. kanskje det er veivsensor på din da...
obergene Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Jeg har fått byttet veivakselsensor og bilen er som ny igjen. Da er det bare å vente på neste del som ryker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå