Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en '96 e39 528i som plutselig har begynt å stoppe i slake oppoverbakker når jeg kjører i kø om morgenen. Jeg toppet opp bensintanken på tirsdag (ca. 30 liter) og etter dette så har problemet oppstått (er ikke 100% sikker på om dette startet problemet).

Det som skjer er at når jeg kjører i kø om morgenen/ettermiddagen og må stoppe i en oppoverbakke så stopper motoren i det jeg tråkker på gassen når køen begynner å bevege på seg igjen.

Ide om hva dette kan være?

Tett bensinfilter? Defekt bensinpumpe?

Takker for svar.

Skrevet

Min e39 hadde det og med å stoppe i det jeg tråkket på gassen... I tillegg til at den kunne daue ved lavt turtall. Det kom også et rykk i den av og til ved vanlig kjøring. Det var kamsensor på min.

Skrevet

Da fikk jeg kjørt en diagnose på bilen, og der kommer veivakselsensor som synderen.

Denne byttet jeg for 1 måned siden hos Snap Drive da motoren var utrolig tungstartet, men stoppet ikke den gang plutselig som den gjør nå.

Dette må da være en reklamasjonssak mot Snap Drive?

Skrevet

Litt raskt ute der, måtte sjekke regningen fra Snap Drive for å dobbeltsjekke hva det var de hadde gjort.

De byttet kamakselsensoren, ikke veivakselsensoren.

Disse henger kanskje sammen når det gjelder problemer som dette?

Skrevet
Da fikk jeg kjørt en diagnose på bilen, og der kommer veivakselsensor som synderen.

Denne byttet jeg for 1 måned siden hos Snap Drive da motoren var utrolig tungstartet, men stoppet ikke den gang plutselig som den gjør nå.

Dette må da være en reklamasjonssak mot Snap Drive?

Jeg har lest i noen tråder her inne hvor man via diagnose har fått opp hhv kam eller veivsensor og så har det vist seg å være motsatt av hva diagnosen fortalte.

Men selvsagt kan det være problemer med en ny sensor... spesielt hvis det ikke er en original en. Det er dem som har hatt problemer med uorginale sensorer.

Skrevet

meg belært kan resultat av diagnose vise def veiv sensor mens det egentlig er kamsensor som er def.. og omvendt..

jeg hadde lignende symptomer på min og diagnose vise feil på kam,veiv og lmm.. skifte av kamsensor løste problemet..

kanskje det er veivsensor på din da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...