SST Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 Hadde i dag som söndagsprosjekt tenkt å montere H&R senkefjörer på min E46. Alt gikk strålende helt til nye fjörer skulle på plass. Da fikk jeg problem med at fjörklemmene ikke klarte å klemme fjören nok sammen, slik at jeg ikke fikk på plass igjen topplageret. Problemet er at H&R fjörene har så få runder, at det er vanskelig å få plassert klemmene slik at de klarer å klemme nok. Fikk også lånt meg skikkelige hydraulisk fjörklemme, men uten at dette hjalp. På en annen side, så er jo disse fjörene montert hundrevis av ganger på E46, så da lurer jeg på hvilke fjörklemmer folk har brukt til dette formålet. Om noen har tips her, så blir jeg veldig glad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 Hadde samme greiene med eibach-fjørene mine. Er veldig få vindinger originalt også. Trikset er vel å få en klemme på hver side og få komprimert så mye av fjøra som mulig, dvs så langt oppe/nede på fjøra som du klarer. Jeg måtte slå av klemmene med hammer da de var klemt fast mellom fjøra og fjørskålene. Brukte biltema klemmer (stort sett de samme drittet overalt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 På jobben har vi fjærklemme som er rund på oversiden med vanlig klo i den andre enden. Dette gjør at man kan plassere fjærskåla på innsiden av den. Du har ikke mulighet til å skaffe det da? Hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 Samme problemet hadde jeg da jeg skulle sette på H&R fjærene på Z4en. Ville ikke i det hele tatt med vanlige Biltema fjærklemmer. Men så fikk jeg låne et slikt sett..... Det ble andre bulla ja http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... er-191355/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå