Gå til innhold

BMW TREFF 3/6-12, oppdatering 29/5 SIDE 1

johnja
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke dårlig! Kunne jo kanskje hørt med gutta i Hole Bilpleie om de ville ha stillt med litt produkter og veiledning..?

Skulle gjerne gjort det, men reiser bort den søndagen!

Det var synd, men ser ut som denne datoen passer for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det tre klasser.

-beste originalbil

-people`s choise

-beste stance

Premien til vinner vil bli 3000,-

Nå er det også klart med muligheter for kaffe/brus,pølser, is osv.

Jeg trenger hjelp til og lage stemmesedler, og bilnummerering, noen som kan ta på seg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp for flere treff!! =D Om jeg har mulighet så kommer jeg =D

Morro at folk vill arrangere flere treff =)

Men anngående stance kåring så må mann informere på stemmearket eller no hva det går ut på for det visste ikke mange på tønsberg treffet ettersom jeg forsto på folka som arrangerte :P Er vell heller ikke så mange biler i norge som er skikkelig stance biler, pga disse BEDRITNE veiene i norge!!! =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang stance, så har du nok helt rett, hørte også flere som spurte om dette i Tønsberg.

Nå har jeg skjønt at det er ikke bare senking og felger som gjelder, men hvordan bilen "sitter". Men dette skal vi få kontroll på :D

Er vel en del av brukerne her som er ganske oppegående på dette, og kan opplyse oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det også klart med muligheter for kaffe/brus,pølser, is osv.

Jeg trenger hjelp til og lage stemmesedler, og bilnummerering, noen som kan ta på seg det?

Jeg er en av dem som ihvertfall gjerne vil ha noen konkrete tekniske "krav" som en stance-bil (ihvertfall hvis den skal nomineres) skal ha. :)

Hvis du gir bitte litt mer info hva det å lage stemmesedler og bilnummerering går ut på, så tror jeg nok sikkert at jeg kan få det i land.

Vi kan jo ta det hele på PM her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det tre klasser.

-beste originalbil

-people`s choise

-beste stance

Premien til vinner vil bli 3000,-

Kanskje en ide å ha samme løsning som BMW CCN har hatt på vårmønstringa. En lapp man får utdelt ved ankomst, der man river av en nummerert del og legger i frontruta, -og en del som er stemmeseddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dette med stance, og andre fagutrykk innen sjangeren, så er man nødt til å vike litt ifra hva man f.eks ser på biler over dammen.

Her i Norge er reglement og veistandard noe som gjør at stance-stiler rett og slett er ulovlig, fordi sporbredden blir for bred for reglementet og høyden er for lav (noe som tilsier at man må ta Norske regler og veier i betraktning ved stemming).

For å forklare det litt nærmere, så handler stance om hvordan bilen "sitter".

Over dammen er trenden ofte slik at man skal så nærme bakken som overhode mulig, dekkstrekket er omtrent flatt, og skjermkanten skal "fjære" mellom felgkant og gummien, altså at felgkanten er bredere enn skjermen, og dekket er smalere. (Dette ser man svært lite av i Norge). Om man ønsker å se litt nærmere hva jeg personlig ser på som et godt eksempel på Norsk stance, så ta en titt på bilen til Tzunami (som forøvrig vant nevnte pris på Tønsberg treffet).

Andre stikkord er glorete felger, stickers, luftfjæring.

Som tidligere nevnt anbefales det å ta en titt på f.eks Stanceworks eller Stancenation for å se gode eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...