joachim sørlie Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 De som var på Tønsberg treffet kunne se at en god behandling med bilpleie kan gjøre underverker, så er nok ikke en dårlig ide og høre med noen bilpleie firmaer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Ikke dårlig! Kunne jo kanskje hørt med gutta i Hole Bilpleie om de ville ha stillt med litt produkter og veiledning..? Skulle gjerne gjort det, men reiser bort den søndagen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Ikke dårlig! Kunne jo kanskje hørt med gutta i Hole Bilpleie om de ville ha stillt med litt produkter og veiledning..? Skulle gjerne gjort det, men reiser bort den søndagen! Det var synd, men ser ut som denne datoen passer for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Da blir det tre klasser.-beste originalbil -people`s choise -beste stance Premien til vinner vil bli 3000,- Nå er det også klart med muligheter for kaffe/brus,pølser, is osv. Jeg trenger hjelp til og lage stemmesedler, og bilnummerering, noen som kan ta på seg det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Tommel opp for flere treff!! =D Om jeg har mulighet så kommer jeg =D Morro at folk vill arrangere flere treff =) Men anngående stance kåring så må mann informere på stemmearket eller no hva det går ut på for det visste ikke mange på tønsberg treffet ettersom jeg forsto på folka som arrangerte Er vell heller ikke så mange biler i norge som er skikkelig stance biler, pga disse BEDRITNE veiene i norge!!! =( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Ang stance, så har du nok helt rett, hørte også flere som spurte om dette i Tønsberg. Nå har jeg skjønt at det er ikke bare senking og felger som gjelder, men hvordan bilen "sitter". Men dette skal vi få kontroll på Er vel en del av brukerne her som er ganske oppegående på dette, og kan opplyse oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Nå er det også klart med muligheter for kaffe/brus,pølser, is osv.Jeg trenger hjelp til og lage stemmesedler, og bilnummerering, noen som kan ta på seg det? Jeg er en av dem som ihvertfall gjerne vil ha noen konkrete tekniske "krav" som en stance-bil (ihvertfall hvis den skal nomineres) skal ha. Hvis du gir bitte litt mer info hva det å lage stemmesedler og bilnummerering går ut på, så tror jeg nok sikkert at jeg kan få det i land. Vi kan jo ta det hele på PM her på forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Da blir det tre klasser.-beste originalbil -people`s choise -beste stance Premien til vinner vil bli 3000,- Jeg trenger hjelp til og lage stemmesedler, og bilnummerering, noen som kan ta på seg det? Kanskje en ide å ha samme løsning som BMW CCN har hatt på vårmønstringa. En lapp man får utdelt ved ankomst, der man river av en nummerert del og legger i frontruta, -og en del som er stemmeseddel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Jepp, chrZZ er på saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Ang. dette med stance, og andre fagutrykk innen sjangeren, så er man nødt til å vike litt ifra hva man f.eks ser på biler over dammen. Her i Norge er reglement og veistandard noe som gjør at stance-stiler rett og slett er ulovlig, fordi sporbredden blir for bred for reglementet og høyden er for lav (noe som tilsier at man må ta Norske regler og veier i betraktning ved stemming). For å forklare det litt nærmere, så handler stance om hvordan bilen "sitter". Over dammen er trenden ofte slik at man skal så nærme bakken som overhode mulig, dekkstrekket er omtrent flatt, og skjermkanten skal "fjære" mellom felgkant og gummien, altså at felgkanten er bredere enn skjermen, og dekket er smalere. (Dette ser man svært lite av i Norge). Om man ønsker å se litt nærmere hva jeg personlig ser på som et godt eksempel på Norsk stance, så ta en titt på bilen til Tzunami (som forøvrig vant nevnte pris på Tønsberg treffet). Andre stikkord er glorete felger, stickers, luftfjæring. Som tidligere nevnt anbefales det å ta en titt på f.eks Stanceworks eller Stancenation for å se gode eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 enkelt og greit forklart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet April 18, 2012 Forfatter Share Skrevet April 18, 2012 Kunne man rett og slett kalt det, beste "stuk" istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet April 19, 2012 Share Skrevet April 19, 2012 johnja: Kjempeflott initiativ! Er selv fra Sundvollen, og er nok å se på treffet ditt i Bimmern hvis jeg får den godkjent og på hjula innen den tid. -BilBruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 Så bra, håper du rekker det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå