Gå til innhold

Friår, jobbe?

Niccowski
 Share

Anbefalte innlegg

Er "straks" ferdig med vgs. og har bestemt meg for å ta friår. Grunnen til friår istedenfor å studere er av den enkle årsak at jeg skal søke på politihøyskolen! (Man kan ikke søke før det året man fyller 20). Har selvfølgelig søkt på studier, i tilfelle jeg angrer, som blant annet årsstudium i psykologi/engelsk samt ingeniør.

Vil heller jobbe for å kunne tjene litt ekstra penger slik at jeg ikke lengre blir det bortskjemte enebarnet i "heimen". Har dere noen tips om hva jeg kan jobbe som? Bryr meg egentlig ikke så mye om lønn og slikt så lenge jeg har fleksible dager da jeg spiller hockey på fulltid og trenger å gå tidlig pga. kamp og lignende.

Tips???

Moderatoredit (R Andersen); OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ansatt en del hjelpemontører oppgjennom i mitt firma, lønna er vel ikke så verst. Dreier som elektrikker/telemontør, hva har du studert på VGS?

Takk for raskt svar!

Jeg går på WANG toppidrett. Ikke hatt noe særlig om elektronikk der gitt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ansatt en del hjelpemontører oppgjennom i mitt firma, lønna er vel ikke så verst. Dreier som elektrikker/telemontør, hva har du studert på VGS?

Takk for raskt svar!

De vi har ansatt har vel ikke hatt noen elektrobakgrunn overhode, men vært interessert i å lære det praktiske samt lært utrolig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar!

De vi har ansatt har vel ikke hatt noen elektrobakgrunn overhode, men vært interessert i å lære det praktiske samt lært utrolig fort.

Det hørtes bra ut! Ikke noe problem for meg; læringsvillig og et arbeidsjern!

Hvordan er det med fleksibiliteten? Treninger rundt halv 5 samt borte kamper av og på, hvordan ville det fungert? Kan selvsagt begynne tidligere om det hadde vært mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal arbeidstid i denne bransjen er som oftest 07-15 evt. 07-15.30 og 07-13 på Fredager.

Man jobber som oftest i team, men er veldig fleksibelt i utgangspunktet!

Vi har i vårt firma ikke noen ledige stillinger for øyeblikket.

Hør med EDA Elektro, Lefdal, AS Elektrisk etc. For din del passer det best å bli ansatt i et stort firma som kan følge deg opp i starten. På sterkstrøm/elektro kan ikke du alene uten fagbrev sluttføre en jobb. Dette kan man som telemontør etc. Derfor hadde det passet best å bli satt på et bygg sammen med fler andre.

Det lureste er om du har noen bekjentskaper som kan anbefale deg til potensiell arbeidsgiver.

Jeg har hatt flere med meg på "prøve" og har bare hatt et tilfelle som ikke dugde overhodet og han hadde tilogmed fagbrev som energimontør(høyspent) det var ikke forventet at alle uten fagbrev eller elektrobakgrunn skulle bli ansatt istedefor de med. Det har veldig mye å gjøre med hvordan du er som person.

Å ha en slik jobb på CVn eventuelt mener jeg vil se bedre ut enn feks. butikkmedarbeider på "supern". Viser en viss alsidighet.

Trener du mye i tillegg er dette bare en fordel, dette er relativt tungt arbeid man kommer i form av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem selv. Ble ferdig med vg3 i 2011, og har nå hatt et friår der jeg har jobbet i butikk. Har ikke bestemt meg for noe videre studier. Så må jobbe noen mnder til. Jobber t.d.d i butikk, og mistrives og det er umulig å være 19 år og få seg jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale jobb i Telenorbutikken/Telekiosken :)

Har selv et friår akkurat nå, før jeg begynner på Økonomi og Administrasjon nå til våren.

Jeg vet ikke helt om det fungerer helt likt oppi øst som her nede, da det er andre eiere her, men isåfall:

Ungt miljø med bare oppegåendes folk, mye salgs"konkurranser" (gjør jobben kjekkere + du kan vinne pengepremier/mobiler/iPads/betalte drikketurer osv), helt OK lønn, men mange fordeler iforhold til innkjøpspris på ALL elektronikk, og billigere abonnement/tlf osv. Du får også vær med div. mobilselskap på lansering av mobil, der du får gratis drikke og mat, de tar deg av og til med ut på byen og spanderer alt, osv osv. Utrolig kjekk bransje og jobbe i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rådet jeg kan gi deg som 4. års student er at penger i banken er superviktig for trivselen som student. Så spar alt du kan. En fin 50-60 tusen på sparekontoen kommer godt med. Lånekassen gir deg ikke mer enn til husleia og en frisørtime i måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...