Gå til innhold

BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt


BMW E30 325
 Share

Anbefalte innlegg

Riktig tankegang, like it;) planker i bilen er for pyser tho:D

kom meg i forkjøpet der! planker er for pyser. bruk av hode når en kjører så slipper mann det :)

Yes, vil se dere begge kommer over lemmen på Stordal eller Bjørnsund ved max flo og max senking.. Joda, det er mest gunstig og ta fergen ca 3 timer før og etter floa, da det er tidspunktet lemmen er omtrent bein, men uansett, må man ta den på et ugunstig tidspunkt, så ser jeg ikke at det er så pysete med planker i bilen for å komme seg dit man skal, si stedet for å kjøre hull i bunnpanne, rive av eksos, bulke dørk etc :) Men det er jo så klart opp til hver enkelt. Jeg kommer i alle fall til å ha alternative planer i bagasjen om det blir lavt nok til våren.

Ved vanlig kjøring, fartsdumper og evt kanter, så går det nok fint om man bruker hodet..

.......men minnes en liten blondie kjøre på planker da han forlot CCN-treffet i KR her i høst... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig tankegang, like it;) planker i bilen er for pyser tho:D

kom meg i forkjøpet der! planker er for pyser. bruk av hode når en kjører så slipper mann det :)

Yes, vil se dere begge kommer over lemmen på Stordal eller Bjørnsund ved max flo og max senking.. Joda, det er mest gunstig og ta fergen ca 3 timer før og etter floa, da det er tidspunktet lemmen er omtrent bein, men uansett, må man ta den på et ugunstig tidspunkt, så ser jeg ikke at det er så pysete med planker i bilen for å komme seg dit man skal, si stedet for å kjøre hull i bunnpanne, rive av eksos, bulke dørk etc :) Men det er jo så klart opp til hver enkelt. Jeg kommer i alle fall til å ha alternative planer i bagasjen om det blir lavt nok til våren.

Ved vanlig kjøring, fartsdumper og evt kanter, så går det nok fint om man bruker hodet..

.......men minnes en liten blondie kjøre på planker da han forlot CCN-treffet i KR her i høst... :mrgreen:

null stress. har kjørt av og på mange ferger med schulzen og gjorde det med 635en. ikke tatt noen bunnpanner på det. og vil ikke si de bærer noe preg av ferge kjøring under heller;) når en skal på ferga er det bare og ikke bry seg om hvor de peker til en har kommet seg inn på ferga;) eneste gangen jeg skal kjøre på noe planker er når jeg skal jekke opp bilen for og skifte hjul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet det;) Det går som regel bra. Har aldri brukt det på ferge etc selv heller, men ved jekking, så må det til :lol: Fergefolka peker jo alltid feil vei uansett så;)

Men nok plankekjøring, skal bli moro å se hva Diór-gutten gulper opp av felger..! Selv om jeg egentlig vet hvilke felger det er, så regner jeg med de ikke ramler på bilen i "normal" tilstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bare la det komme for en dag at det ble 3pcs teddy felger på deg og ? Med forgyllte ventiler for syns skyld :D

Og vi skal vel ikke en gang begynne å tenke på hvor ventilen til den teddyen er plassert :wink:

Støtter Halfdan i at det skal litt til å toppe RS'ene. Tror din faktisk var den mest snasne e30'n jeg veit om sånn som den var på e30meet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig å ser hva du mener Jørgen, men som halfdan sa, har kjørt på noen ferger, og er ikke de som har vært det største problemene. Anngående høyde så kommer jeg meg ikke lavere enn jeg var på GS, og før e30meet heva jeg den så lite at det nesten ikke vistes. Var fremdeles ikke noe prob. Har kjørt både mine biler, og halfdans, sånn at den henger på midta av lemmen, fremdeles ikke et problem :P

Jepp halvor, der tok du meg. Er teddy felger det blir :mrgreen: Forøvrig hadde jeg lett kjørt på slike felger, om de var å få i 16, og 3pc, uten å betale en arm for det :P

Takk for det Trond.S det setter jeg umåtelig storpris på , er vel temmelig enig. Det blir nok neppe bedre, men er gøy å ha litt å velge i, samt prøve nyeting. Etterhvert så blir det vel ny look på RSne, men det er nok litt fram i tid.

Henrik, Jeg er helt enig, og det er utrolig gøy å se at felger blir mer å mer prioritert blant flere og flere. Lenge sett på vag gutta som mye mer opptatt av kvalitets hjul, mens det ikke har vært så viktig for mengdene i vårt miljø. Er en trend jeg liker :D

Hva felgene anngår så har henting blitt utsatt, pga noe tull med fraktinga, men det blir etterhvert. Får kjøpe dekk mens jeg venter, dessuten har jeg mer enn nok andre ting å henge fingrene i.

En liten TEAS

97oxe54vogkuttnfkwdt.jpg

Torsdag var jeg ned med bakstillinga på bruksisen. Den trengte ei skikkelig overhaling.

Plukket den ned hel.

7yqu5a2a.jpg

Ble tomt gitt

sebutama.jpg

Hylsa inni foringa var løs, ikke rart det var som å kjøre båt :s

yrymamy5.jpg

aradu2u5.jpg

Delte opp bakstillinga

7yderabe.jpg

Jeg tok bare å terssa ut bærearmsforingene, som "alle" andre bruker å brenne ut. Traversforingene ble banket ut.

y3ase9uv.jpg

Noe av hylsa satt igjenn oppi bilen, var et H å få ut, men det gikk tilslutt

ene2yred.jpg

Pakke fra Joacim Flatby Nielsen / BCracing. Fantastisk pris og service, anbefales virkelig. Var også så heldig å få med noen freshe strips :applause:

3y2eju3e.jpg

Så ble jeg for ivrig, å det ble slutt på bildene

Bakstillinga ble satt oppi litt bit for bit, for å gjøre det enklere. viktig å huske på å sette inn bolter, og entre mutrer på bærearmene før traversen skrues skikkelig på plass, om ikke kan dette bli litt vanskelig.

Har ikke fått testa bilen så mye, men første inntrykket er bra. Kjennes tigth å fin ut, uten at det er ubehagelig, noe mer støy er det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstillinga ble satt oppi litt bit for bit, for å gjøre det enklere. viktig å huske på å sette inn bolter, og entre mutrer på bærearmene før traversen skrues skikkelig på plass, om ikke kan dette bli litt vanskelig.

Been there done that.. haha.. aldri igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mini update

Gjorde klar noen deler, siden bruksbilen skal få alt nytt i forstillinga.

Noen bilder.

Tok disse fra delebilen, siden de var sorte og fine. Trengte bare en vask

yhyne8us.jpg

Presset inn m3 foringer, som gir litt mer caster, og er stivere enn org

bajaqabu.jpg

Da er det bare å bytte bærearmer. Har også komplette lenkestag, men lurer litt på om jeg skal få i ei e36 tannstang. Har det på den andre bilen.

agageza6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BMW E30 325 changed the title to BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...