TommyFF Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Har en e39 touring med original telefon , 4/3 skjermen med navi og kassett og cd skifter. skal bytte ut denne og ser flere nevner en dynavin spiller, erfaringer rundt denne? eventuelt lignende spillere. alle funksjoner mht tlf, radio, multifunksjon på ratt osv må fungere. og er aux på baksiden av denne slik at man må trekke kabel ut, i tilfelle hvor er det lettest å ta den ut? skal også kjøpe m5 ratt og kommer over flere som ikke har tlf knapp på ratt slik mitt originale har, hvordan blir det oppi alt? sikkert mye dumme spm her, men bmw eier først nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 19, 2012 Share Skrevet April 19, 2012 Hvorfor ikke oppgradere til 16:9 og dvd navi MK4,begynner å bli bra priser på brukt og er kompitabelt med utstyret du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 19, 2012 Forfatter Share Skrevet April 19, 2012 Den som sitter i de litt nyere ?Så det muligens var 1liten ting ekstra man trengte for 3d grafikken i gps om jeg ikke husker helt feil. Og den har vel ikke aux,bluetooth med a2dp o.l? Bruker tlf til musikk i bil stort sett så er litt mer praktisk med de "lookalikesa" , om de fungerer optimalt selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 16:9 og MK4 er jo litt gammeldags i dag da, har tro på dynavin d99 og kommer til å gå for en sånn selv. Bedre grunnlag for å lage bedre lyd er det og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 ok. er det plug and play eller, og funker med remote osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Har du Webasto timer på 4:3 skjermen Eller DSP anlegg? Dette er også ting som skaper problemer/Forsvinner hvis du fjerner originalskjermen. Hvis du har slikt ekstrautstyr som du ønsker å beholde så er det bedre å skifte til 16:9 skjerm og erstatte cd-magasinet med et Iphone Interface. Jeg holdt på med det samme selv for et par år siden men endte med å beholde den originale skjermen bl.a pga Webasto timer som jeg ikke ville miste. Har senere erstattet cd-magasin med Dice Duo Apple interface. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 Hmm.. Dette var ikke lett.. Vil man få disse problemene ved å bytte til 16/9 skjermen også, eller kun de uoriginale det er snakk om? Har ikke lest noe om ipod mulighetene, men da skal jeg i tilfelle sjekke opp det. Finnes det aux eller bluetooth med a2dp støtte å koble til original 16/9 uten at noe blir krøll er selvfølgelig det å foretrekke har ikke webasto, men har tenkt å montere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Hvis du skifter fra 4:3 til 16:9 originalskjerm så beholder du alle funksjonene. Hvis du erstatter CD-Magasinet ditt med en Dice Mediabridge så har du et Apple Interface med støtte for Iphone/Ipod med rattstyring og sang/Artist info på 4:3 eller 16:9 skjermen. Den kan også styre Spotify med rattet (skifte sang i den spillelista du befinner deg i) med sang/Artist/Plate info på skjermen og Livio Radio App med 45000 radiokanaler med rattstyring og info på skjerm. Denne har i tillegg Bluetooth og USB, er ikke sikker på a2dp men det kan du jo maile og spørre om. http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... ation-Kit/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 den ser jo rimelig grei ut, men da må man trekke en jævla lang ipod kabel frem til stereoen da, alternativt en usb forlenger? integrert dock må bli tingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Denne boksen blir liggende inne i girkonsollen eller oppunder rattet etter montering. Du trekker en lang kabel fra bagasjerom og fram til ratt/Girstang. Denne følger med. Så er det kun det fra stykket fra midtkonsoll/Rattstamme ut til der hvor du har Iphonen ved girstang somregel. De selger jo slike Apple dockinger som monteres nede i askebeger og de ser jo veldig bra ut, alternativt kan du ha en Iphoneholder på dashbord og en løs Appleledning. Jeg har det slik som dette: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 det der så jo veldig bra ut, sånn må det bli, bare bytte ut min sånn med en 16/9 .. tusen takk igjen for gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Ja det holder jeg med deg i, veldig enkel å koble.. 2 plugger ut av cd-magasin og inn i kabel som følger med Dice boksen. Trekke denne kabel under teppe/Dørlister fram til oppunder ratt eller inne i Midtkonsoll (en smaksak) plugg denne kabel inn i Dice boks og plugg i Apple kabel i Dice boks. Plug and Play, trenger ikke koble noe bak originalskjermen. Jeg skal også skifte 4:3 skjermen til en 16:9. Mye finere og i tillegg så har den flere linjer slik at det kommer opp mer sang/artist info på en gang. Hos meg ruller informasjonen over skjerm og med kun 1 linjes skjerm så tar det jo halve sangen før all infoen har rullet forbi Ser for meg det blir bedre med 16:9 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 Hehe. Mer praktisk med den andre skjermen da ja da er det bare å vente på lønning og bestille varer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Spar til en blaupunkt tha pnp 475 så for du mer lyd ut av original anlegget også. En god investering det. Sammen med Dice,mk4 og 16/9 skjerm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 21, 2012 Forfatter Share Skrevet April 21, 2012 herlig, skal jeg absolutt sjekke ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå