Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Sa var enda en pakke på vei fra koed som inneholder dette

Forsendelsen inneholder følgende varer :1 Styk 1300525 Sportsknastaksel, M20 285°/2851

Styk 11121726478U Topbolte M20 (sæt med 14 stk)

1 Styk SCC13231 Spacersæt 4x100 (2x20mm)m.cen.

1 Styk 11811141377U Motorophæng

1 Styk 11811141889U Motorophæng

4 Styk 12232241389U Gløderør, 4 sek

1 Styk 13327786647U Diesel filter

1 Styk 13712245401U Luftfilter

1 Styk 11422245406U Oliefilter

2 Styk 11127793164 Filter

Har og fått henta "nye" vipper kjørt 30 nil med bare ny topppakning osv er også i hus:-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Skrevet

Da har jeg mintert 044 kopi pumpe da den org var dårlig. . Men lyrer på en ting her,

Den her er bare ett slags "filter"? Trengs den eller gpr det fint å fjerne den?, den ser hul it inni å passer fint om jeg kan fjerne den:-p

jyju4yqy.jpg

Og dette er bensintrykksregulator?, den må vell få stå?

8ymytuby.jpg

u6uraqu7.jpg

Håper noen kan svare fort:-)

Skrevet

Ta vekk begge 2 du ;)

BTR står som sagt på fuelrail og bensinfilter hr du vel på tur sida ved Vangen framme ??

Skrevet

Takk for svar:-D ja har filter der, studer den andre litt nå, ser ut som den nesten bare er der pga vinkeleb inn på pumpa eller noko:-p er heilt hul trur eg

Skrevet

Den største av de er en, kan vi kalle det for en catchbeholder, den skal hindre kavitering i pumpen når det blir lite bensin på tanken og minimere luft gjennom pumpen og resten av systemet.

Den andre er en enveisventil og hjelper til med å holde trykk i systemet så det skal bli lettere å starte opp, mindre tid for pumpe å bygge opp trykk...

Skrevet
Den største av de er en, kan vi kalle det for en catchbeholder, den skal hindre kavitering i pumpen når det blir lite bensin på tanken og minimere luft gjennom pumpen og resten av systemet.

Den andre er en enveisventil og hjelper til med å holde trykk i systemet så det skal bli lettere å starte opp, mindre tid for pumpe å bygge opp trykk...

Så den catchbeholderen burde være der? Enveisventilen er ødelagt, er redd begge to blir tatt bort gitt :)

Mvh

Skrevet

Tja...

Jeg mener på generelt grunnlag at BMW, sett bort ifra et par snåle løsninger kan å lage bil, så de har nok plassert den beholderen der av en grunn, jeg setter en liten knapp på at det er for å få en jevnere og mer stabil tilførsel til bensinpumpen.

Den enveisventilen har mindre å si annet at det eventuelt tar et par sekunder lengre tid for å få trykk.

Dette er nå min mening uten at jeg skal påstå å sitte på noen fasit på emnet, men uansett er det opp til deg hva du gjør.

Skrevet

Da har jeg henta litt deler igjenn:-D

Inneholdt til e30'n:

Kamm

Toppbolter

Spacere

Og endel til tds'n

Alle filter

Mottorfester

Glødeplugger

Men noen bilder

rutevyvy.jpg

aresazuq.jpg

ejy6used.jpg

Kommer update ila dagen eller i norra da ting er begynt montering:-))

Mvh

Skrevet
Da har jeg mintert 044 kopi pumpe da den org var dårlig. . Men lyrer på en ting her,

Den her er bare ett slags "filter"? Trengs den eller gpr det fint å fjerne den?, den ser hul it inni å passer fint om jeg kan fjerne den:-p

[ Bilde ]

Og dette er bensintrykksregulator?, den må vell få stå?

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Håper noen kan svare fort:-)

Er ikke en bensintrykkregulator, den sitter i motorromet. Det er en demper som sitter der for og jevne flowen fra bensinpumpen. Jeg byttet den ut med et bensinfilter som en nødløsning da min begynte og lekke og det fungerte fint det men jeg kjøpte en ny for ingeniøren som konstruerte dette bensinsystemet satt den nok ikke der for gøy.

Den andre der ble faktisk fjernet i produksjon og erstattet med en slange av bmw så den kan trygt fjernes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...