bricks Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 as for Tom..BMW sier selv at du bør skifte olje på girkassa De fant vell ut etter alt for mange girkassehavari at oljen bør byttes alikevell Gjalt dette manuellkasse også? min har nemlig 6 tr man hallo. ikke hør på bmw her i norge. sier seg sjøl at de tjener penger på service. samma som ei venninne av meg. kjøpte seg ny V50. jeg rådet henne å tectyl behandle den. pga salt mengden de bruker her i norge. volvo på sin side sa nei. pga karroseriet pustet og la hu på tectyl så ødla hu bilen sin. samma kom en kamerat å sa at mercedes sa til han. en på jobben spurte dette på ford om sin bil og de sa kjør på med tectyl men da mistet han garantien på bilen. det jeg vil fram til er. hør med bmw norge, tyskland etc. butikken skal tjene pengene sine. hvis du er flink gutt å tar vare på bilen din. bytter olje sjøl med riktig produkt. så tjener ikke butikken mye på deg. da er du en dårlig kunde. fy fy deg. men hvis du turer og kjører. å stoler bind på service og eu godkjenning. så er du en bra kunde. for da kan de pumpe penger ut av deg... jeg passer ekstremt på bilen min. går over bilen sjøl og sjekker foringer etc er i orden. bytter det som begynner å bli slitt. jeg sendte min til billia bmw. de fant feil med bremse rør, bremer ujavnt og slitte bremser pga jeg bremse føler lyst.(glemt å nulle den etter nye klosser og skiver). jeg tog så bilen og sendte på NAF. eu godkjenning der. bilen kom ut igjen med 0 feil. fikk skryt fra NAF. så ikke stol blind på folk. sjekk ting ut sjøl. Naf kan du få billig av meg, skulle selge bilen etter at gamlingen tok kvelden, det eneste de fant ut var at aircon gikk til 17 grader, skulle ned til 16, at bilen var rettet for 160000,- ble ikke bemerket.
mspec Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Dette gjalt vell hovedsaklig automat.Men jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noe annet med manuell.kanskje skifteintervallen er noe annerledes,men den bør da vell skiftes den olja også.. Og ja,forhandlerne tjener ikke på salg av bilene,det er det servicene som tar seg av! MEN,han som jeg snakket med dette om var verkstmesteren hos BMW og er en kompis av meg.Det var bare en ren diskusjon vi hadde om den såkalte livstidsolja på girkassene,og ikke noe snakk om at jeg skulle gjøre det. Med andre ord hadde han ikke noe gevinst av å "lyge" til meg.
mspec Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 Da har jeg hatt en samtale med min gode bmw-mann borte hos Trondsen bmw Det viktigste å se etter ved oljekjøp til en såpass ny bil er koden CF og C3.Dette har noe med partikkelfilteret å gjøre. Han sa også at jeg kunne godt kjøre med en annen olje en Castrol,feks mobil1 eller en som er "dårligere" en castrol så fremst jeg skifter olje imellom intervallene. Ps.Han selv skifter mellom intervallene..
Hans Wilhelm Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 En god olje til fin pris med C3 er Castrol Magnarec 5W-40c3. 500,- pr 5lirer hos oljelaven.no. Er du bmwccn medlem får du også rabatt Sent from my LT18i using Tapatalk 2
mspec Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 Jeg spurte forøvrig om magnatec,og den oljen understrekte han at jeg ikke måtte bruke.
Hans Wilhelm Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Da er han nok en mann med faste meninger . Det finnes forøvrig flere forskjellige Magnatec oljer. Alt fra mineralolje til fullsyntetisk olje med C3 godkjenning. Sent from my LT18i using Tapatalk 2
OrjanBmw Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 har brukt castrol magnatec og er storfornøyd med den. Før det var det biltemaolje som ble brukt av forrige eier, så jeg måtte bytte magnatec oljen etter 6000km pga skitten olje. Den hadde løst opp alle flak og drit som la igjen etter biltemaoljen (den har visst ikke gode bæreegenskaper for å holde på drit) Etter skift #2 har jeg kjørt 8900+km og oljen ser grei ut, skal skifte igjen på 10 000. mener også at bilen ble mer komfortabel å kjøre, men sikkert placebo
mspec Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 det var noe de hadde fått beskjed om.akkurat hvorfor husker jeg ikke
CrZyWiz Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Jeg spurte forøvrig om magnatec,og den oljen understrekte han at jeg ikke måtte bruke. Da tror jeg du skal finne deg nye kilder jeg, evnt ikke være så lettlurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå