Lestat Skrevet April 21, 2012 Share Skrevet April 21, 2012 Kjøpte min første Bmw for 3 dager siden, en 2005 x3 2,0D med 81000 på telleren. Var storfornøyd i nøyaktig 2 dager. Den tredje dagen går jeg ut og starter bilen som normalt. Ingen lamper eller noe lyser, men effektmessig oppfører bilen seg som om den er på nødprogram. Regner med dere mener jeg må vente til mandag og få kjørt en diagnose..Men setter likevel pris på forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet April 21, 2012 Share Skrevet April 21, 2012 Ny i Norge denne bilen eller? Kan jo bare være en luftmengdemåler som har kveldet, men skulle tro du fikk opp en feilmelding da. Mitt tips er å vente på et bedre svar.. Gratulerer med ny bil foresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lestat Skrevet April 21, 2012 Forfatter Share Skrevet April 21, 2012 Takker. Den kom til Norge i 07. Småkjørt til butikken og tilbake av en dame siden. Noe som fikk meg til å bli noe redd for koksing etter å ha lest andre tråder her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 En LMM vil ikke gi varsling i dashbordet nødvendigvis...koksing er det neppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lestat Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Tenkte jeg kunne oppdatere. Ifølge verksted var det koksing i innsuget på turboen. Dette hadde ført til en feil som gjorde at de byttet den. De byttet også lmm. Etter dette ble jeg så skeptisk at jeg satte bilen på en garantitest. De fant ikke noe særlig nytt, men sa at etter å ha målt lakken, fant de ut at bilen er delvis omlakkert etter kollisjonskade. Føler meg rimelig glup nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Koks i innsuget på turboen? Eneste som går forbi der er jo rein luft, i verste fall litt oljesøl.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 En LMM vil ikke gi varsling i dashbordet nødvendigvis...koksing er det neppe Hvordan kan du si det neppe er koksing? Disse er kjent for å kokse.... Dette skaper en 3FF0 Feilkode som blir registrert av luftmassemåleren, men hovedårsaken er som regel koksing. Har du tatt en diagnosetest for å se hvilke feilkoder som evt ligger inne da, lestat? Merket du forskjell etter bytte av turbo og lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 toppen må demonteres for rensing, garantert kokset igjen på innsugventiler og kanaler, hjelper ikke å rense kun innsuget, diagnosen sier feil på luftmasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Garanti/reklamasjonssak/advokatmat dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lestat Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2012 Oi, har vært travel på jobb, og ikke sett alle svar. Bilen oppfører seg greit nå, men kan det være en midlertidig fiks hvis koksing er problemet? Jeg har null kompetanse, og tar dermed det verkstedet sier for god fisk. Naf ville lissom ikke kalle bilen et dårlig kjøp, da det var så mye nytt på den. Da jeg kjøpte den var alt av bremser og fjærer akkurat byttet. Og nå altså ny turbo, lmm og elektronisk bryter i bakluka. Dette har jeg nå fått dekket. Dermed vet jeg ikke om jeg skal satse på at det var slutten på problemene, eller om jeg skal prøve å heve kjøpet via advokat. Som en kuriositet kan jeg si at verkstedet nevnte de skulle få en ny maskin dagen etter jeg hentet bilen. Denne skal kunne rense motoren uten å demontere toppen osv. Spurte om pris, men de visste ikke enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå