Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har FSW_PSW fila fra både KOMBI og MASK som jeg nå har sett litt på. Jeg ser det er mange som er type aktiv/nicht_aktiv. Er dette noe som man kan eksperimentere med og se hva de gjør om man endrer de? Det er veldig få parametere ifølge det dokumentet som man kan endre, men ser ut som en hel haug inne på filene fra bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte BMW USB OBD Diagnostic cable INPA Ediabas Ncs Expert DIS v57 SSS v32 GT1 Progman.

 

 

Hvordan kan jeg få kodet vekk bilbelte alarmen? bilen er e90 2007 320d 

Det er mye styr og gjøre dette, er ikke bare en modul som må kodes, om du vet om noen som har Icom utstyr så er det lekendes lett.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig og fjerne pære sjekk på tåkelys forran på e60 med ncs expert? og er det noen som har oppskriften på dette?

Svaret er ja, men vet ikke selv hvordan det gjøres.

 

Les på bmwcoding.com eller bmwcoders.com, en av dem plassene så jeg dette med å fjerne pæresjekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har for øyeblikket ikke kontakt med bremseslitasje varsleren forran, så får opp melding om at jeg må bytte bremser forran nå, klosser er helt nytt.

hva er det greieste og bruke for og nullstille dette? kommer til og sette opp en bærbar pc nå i helga med xp til formål og bruke til litt koding.

bestiller meg også en sånn som dette: http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Diagnostic-cable-INPA-Ediabas-Ncs-Expert-DIS-v57-SSS-v32-GT1-Progman-/271182362979?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3f23ba7963&vxp=mtr

da får jeg med alt jeg skulle ha behov for der. lurer også på om jeg skal kjøpe meg bmw scanner 2.0.1? noen formeninger om denne?

 

 

Jeg bestilte akkurat den pakka der og kan anbefales på det sterkeste. Superbra support av selger. Han svarer deg på mail, 24/7 om det er noe du lurer på. 

 

 

 flott, lønning i dag, så ble bestilt i dag, satt opp en gammel bærbar pc med xp også nå i helga, så da er nok det meste klart for og lære litt koding :)

 

Hvordan gikk det? Går hele installasjonen smooth ? Har issue med å manuelt sette opp DIS og TIS, så går den her smooth, så bestiller jeg heller den pakken og får den opp uten issues. 

 

Får den tak i alle moduler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor lang tid jeg brukte på å legge inn softwaren på mine datamaskiner, men bruker kanskje 1 time per maskin, da det er forskjellige feil på pc'ne. Cd'n hadde riper i seg så jeg fikk en link fra selgeren til en xfil på rundt 9 gb, som tok år og dag å laste ned. Lot da laptopen ligge i kjelleren å laste ned over helga. Har gjort det på 4 av mine pc'r nå så jeg har litt erfaring om hva som er feilkildene. Spør hvis du lurer på noe. 

 

Når du endelig har pakket ut filene(som kanskje var det vanskeligste) så var installeringsprogramvaren veldig bra. "One-click installer" greia fungerte superbra. 

DIS og TIS krever kun to klikk(ett klikk per program hehe) for å bli installert. Da ordner den med VMware, drivere og alt annet. 

 

Får du feil med brannmur og slikt for å koble til USB kabelen din opp mot DIS, så installer den på nytt, uten å slette den. Da skal programvaren justere parametrene i innstillingene i VMware og alt det der. Fikk det som ett litt ghetto-tips fra selgeren og det fungerte merkelig nok. 

 

EDIT: Jeg har ikke hatt noe problem med å kjøre noen av programmene på min maskin som er 64 bit W7, og en på 32 bit W7. 

Har heller ikke problem med å få kontakt med alle modulene i vår E60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

koed aux med ncs expert?

 

har sett denne videoen av roskinc på youtube:

men her er det noen som sier det er noe anent som må gjøres også for og ikke lage problemer for seinere koding?

 

har også leita etter beskrivelser på bmwcoding.com

men her finner jeg bare denne, som ikke hjelper noe særlig:

http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops-opps-inpa-24/e60-aux-input-ncs-expert-710/

 

trenger i grunn en god step by step guide, noen som vet om noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å se hele filmen, men så lenge det fungerer ser jeg ikke noe problem med det.

 

Det som kan skje er at kodingen forsvinner ved en software-oppdatering e.l., men det er jo ikke verre enn å kode det inn på ny. Det kan også være en idè å sette seg litt i hva de forskjellige programmene og funksjonene gjør før en begynner.

 

Forumet du linker til er forøvrig ikke bmwcoding, men et annet. Anbefaler at du heller leser på bmwcoding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å se hele filmen, men så lenge det fungerer ser jeg ikke noe problem med det.

 

Det som kan skje er at kodingen forsvinner ved en software-oppdatering e.l., men det er jo ikke verre enn å kode det inn på ny. Det kan også være en idè å sette seg litt i hva de forskjellige programmene og funksjonene gjør før en begynner.

 

Forumet du linker til er forøvrig ikke bmwcoding, men et annet. Anbefaler at du heller leser på bmwcoding.

 

ja ser det nå det var et annet forum, men jeg har for det meste søkte rundt på bmwcoding. men det er svært mye og sette seg inn i, og akkurat nå vil jeg helst ha aux opp og gå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har e60? 
http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/216226-diy-auxiliary-input-e60.html

Jeg ville gått etter originale retrofiten til bmw som ligger i vedlegget i posten her.

http://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=7135069&postcount=1

 

Men bruk den første linken til å vite hva du skal legge inn på VO, $NAUX er vel det som gjelder tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn NAUX i VO'n til lysmodulen også. Leste ett sted at det er en stor fordel at det er likt i begge VO'ne ellers kan det bli problemer.... Også står det i mange av kommentarene til den videoen at man bør legge inn i begge modulene.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med min aux eller kodingen, så tydeligvis fungerte den metoden jeg brukte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn NAUX i VO'n til lysmodulen også. Leste ett sted at det er en stor fordel at det er likt i begge VO'ne ellers kan det bli problemer.... Også står det i mange av kommentarene til den videoen at man bør legge inn i begge modulene.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med min aux eller kodingen, så tydeligvis fungerte den metoden jeg brukte. 

 

det er disse kommentarene jeg har sett også, derfor jeg spør litt, er helt ny på dette enda så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...