Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Forsøker å kode Viftemeny ved trykk på setevarme, men NCS expert lister ikke opp noen modul som heter "CAPPL". Kan det være feil modul jeg leter etter?

Finnes det en liste på nett som forteller hvilke ulike funksjoner som finnes og hvilke modul de ulike kodene ligger i??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker å kode Viftemeny ved trykk på setevarme, men NCS expert lister ikke opp noen modul som heter "CAPPL". Kan det være feil modul jeg leter etter?

Finnes det en liste på nett som forteller hvilke ulike funksjoner som finnes og hvilke modul de ulike kodene ligger i??

Har nå funnet ut at det et CIC og ikke CAPPL i min bil.

Fant også fullstendig liste på nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det til å være mange som har peiling på moduler/koding på e9x/e6x så da spør eg her.

Har ein 320 dat 06 modell som har et baklys som er defekt(ytterste på venstre side) og har feilsøkt ein del uten å bli noe klokere. Mistenker at frm modulen har ein feil, mulig defekt utgang til denne pæra? Har bytta pære og sjekka pæreholder, det er ok.

Har målt med multimeter for å sjekke om det er kortslutning i denne kretsen, det er og ok.

Det eg da lurer på er om eg kan kjøpe ein brukt frm modul og kode denne opp til min bil eller må eg kjøpe ny? Såg det låg ute ein frm2 modul til e8x til salgs her, kan den brukes på min bil? Nokon kloke hoder som kan hjelpe ein oppgitt stakkar?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet nettopp ned V 47.1 Daten for NCS Expert.

I hver mappe (E36, E46, E61, osv.) ligger det 3 stk mapper (daten, ecu og sgdat).

Jeg ønsker å jobbe med flere typer chassis uten å måtte kopiere over filer for hver gang og har derfor kopiert daten filer inn i C:\NCSEXPER\DATEN og laget mappen for hvert chassis.

Spørsmålet er om jeg skal gjøre det samme med SGDAT og ECU filer?

Eller er disse filene liker for alle chassis? Skal disse også ligge sortert i chassi mapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finst eit program som heiter "BMW Coding Tool v250.zip" Dette er genialt for å t.d. oppdatere Daten filer. Vist du bruker dette så blir daten, ecu og sgdat plassert på rett plass. Meiner du også treng desse mappene i SGDAT og ECU også men dette programmet ordner altså dette.

Lastet nettopp ned V 47.1 Daten for NCS Expert.

I hver mappe (E36, E46, E61, osv.) ligger det 3 stk mapper (daten, ecu og sgdat).

Jeg ønsker å jobbe med flere typer chassis uten å måtte kopiere over filer for hver gang og har derfor kopiert daten filer inn i C:\NCSEXPER\DATEN og laget mappen for hvert chassis.

Spørsmålet er om jeg skal gjøre det samme med SGDAT og ECU filer?

Eller er disse filene liker for alle chassis? Skal disse også ligge sortert i chassi mapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...