Gå til innhold

Er det noe fart i klimaanlegget ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er misfornøyd med klimaanlegget i min 520d E61. Nå i mellomsesongen (når det er forholdsvis kjølig ute, men likevel kan være varmt inne i bilen pga. solinnstråling) så går viften aldri på mer enn trinn to, når anlegget står på "auto".

Hvordan oppleves det hos andre med BMW klimaanlegg?

Får å få blåst ut den varme lufta må jeg overstyre automatikken, og skru vifta opp manuelt. Først når temperaturen er lav nok i kupeen, kan jeg skru over på auto igjen.

Bilen er fortsatt under bruktbilgaranti, men Stenshagen sier de ikke finner noen feil med anlegget, og at autoinnstillingene hos BMW kan være litt "rare".

Hvordan oppfører anlegget ditt seg når du starter opp bilen og den har stått i solvarmen nå på vårparten?

Takknemlig for svar!

Skrevet

Samme greie med min bil også gitt. Ingen feil funnet på klimaanlegget heller. Tror dette er "normalt".

Skrevet

Mitt fungerer no utmerket, husk at vifte hastigheten på temp. justeres ikke på panelet, men i idriven.

Skrevet

Slik er min E39 også.. Syns ikke den sol sensoren virker så effektivt heller.

Den skal jo skru opp viftehastigheten når sola skinner slik den kjøler tilsvarende det sola varmer.. Men hos meg går den knapt noe fortere.. :?

På v70en jeg hadde, der begynte vifta å gå fortere når sola kom frem, og det funka veldig bra! Ble først varmt men så avkjølt fordi vifta gikk fortere.

En annen ting som irriterer meg er at når det er varmt så kommer all lufta ut dysene på dashen i auto.. Så det tar lang tid før man blir kvitt den varme lufta på gulvet.. :x

Skrevet

Dette har vært tatt opp før og da var det vist berre å stille på noke i idriven. (som Reef89 nevner)

Mitt fungerer no utmerket, husk at vifte hastigheten på temp. justeres ikke på panelet, men i idriven.
Skrevet

Javel, da er jeg i hvert fall ikke alene.

Forøvrig har jeg blitt forklart av Stenshagen at det man stiller i iDriven ikke er viftehastighet, men temperatur på luften som blåses ut. Altså skal den om vinteren stilles slik at kommer fram røde "streker", mens det om sommeren skal være blå "streker".

Skrevet

Har sjekket idrive og disse funksjonene visste jeg om, men forsatt problemer. Lurer på om det er en føler som har gått i min e61.

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...