Alpejohn Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Hei, Oppdaget for en stund siden en liten dunkelyd bak, når jeg kjørte sakte type 10-15 kmt og trykkte raskt på bremsen slik at jeg fikk et lite nykk. Da kom det frem en svak men hørbar dunkelyd, hver gang jeg trykker på pedalen. Den høres ikke om man trykker sakte. Knirkeforingene ble byttet i høst. Skal bytte alt til sommeren, men lurer fælt på om noen har vært borti dette før? Har også observert fukt på et par av traversforingene, så vurderer og bytte disse også. Noen som kjenner igjen symptomene? Vogna har rullet 216000 km. Edit: Kan legge til at jeg ikke har hørt noen andre ulyder bak, i humper og hull. Høres fint ut ellers baki der Fredrik
MrBrum Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Kan det være hardy-skiven..? Eller faktisk i bakakslingen...hvis automatgirkassen holder igjen litt...
Alpejohn Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Tenkte litt på mellomaksel/hardykobling ja, men burde man ikke da kjent det hver gang man setter den i D ? Da får den vel et lite kakk..
trex Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Du kan sjekke håndbrekkskoene. Er det mye støv i trommelen, så kan de henge med litt, slik at fjærene strammes før den smetter tilbake på plass og således lager et klunk. Tommy.
Alpejohn Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Du kan sjekke håndbrekkskoene. Er det mye støv i trommelen, så kan de henge med litt, slik at fjærene strammes før den smetter tilbake på plass og således lager et klunk.Tommy. Nen vil håndbrekket bli påvirket av fotbrensen da? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
trex Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Tja. Skivene/tromlene går jo rundt, og hurtig hastighetsendring av disse hvis skoene skubber litt. Bare et forslag, men har hatt ulyd fra skoene før, fordi de gikk treigt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå