Catrine Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Er det noe der ute som har hatt problemer med å få xenon i tåkelysene til å virke ordentlig? Når jeg skrur de på er det akkurat som de ikke tenner ordentlig og flimrer og blinker. Jeg har ikke hatt problemer med de andre xenon lysene mine. Lurer på om det kan vere pga for lite strøm?
Reef89 Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Har du canBUS? og meget greit og vite hvilken bil dette er snakk om.
Catrine Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Dette er til en 520 E39. Usikker på det med canBUS, er ikke det en programvare kabel eller noe i inn til hjernen i bilen?
Reef89 Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 canBUS eller såkalt pæresjekk, den slår ut på ettermontert xenon og resultatet blir da blaffring blinking og fult tivoli. Du finner ut om du har pæresjekk ved og fjærne en pære på ett lys og se om det da kommer opp feil melding i instrumentet. Har du canBUS så må du kjøpe digitalt xenon kit eller kondensatorer som forkobles foran ballastene som lurer pæresjekk systemet:)
Catrine Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Har et bilde i display som viser når pærene er gåen i bilen ja. Men det funker helt fint på lang lys og kørelys. Og det blafrer kun i begynnelsen, så fungerer det fint. Får ikke feilmelding på de lyktene. Men viss lysbryter for tåkelys er på, bilen blir stoppet og så startes ijen, så må jeg vri tåkelysbryter av og på ijen for at lysene skal komme på. Høres dyrt ut me digitalt kit
Reef89 Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 ok vist det fungerer i heltatt så er ikke canBUS problemet, da ville jeg heller sett på ballastene, er det begge to som blinker? vist ikke så kan du jo bytte om og se, da ser du jo om for eks. høyre ballast er gåen selv om du flytter den til venstre og fortsatt blinker. Kan så klart være pære også, men som oftest så ryker ballastene først.
Hellanden Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Noen som hvet hvor jeg kan skaffe "kondensator", eller hva pokker jeg trenger for å få tåkelysa mine som jeg kjøpte på gs til å fungere ? Funker fint når jeg kun har på tenninga, men om jeg starter bilen får jeg opp feilmelding om att jeg må skifte pære i tåkelysa. På forhånd takk !
pure_stig Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Prøvd å bytte om pluss/minus? Jeg hadde samme problemet. Ringte til forhandler og fikk da beskjed om å prøve plussen i minusen og omvendt. Da funket det gull.
Hellanden Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Prøvd å bytte om pluss/minus?Jeg hadde samme problemet. Ringte til forhandler og fikk da beskjed om å prøve plussen i minusen og omvendt. Da funket det gull. det har jeg ikke prøvd Men nå fant jeg en spessiel kabel med motstand som vistnok skal løse problemet http://www.ekstralys.no/ fant en kabel som de kalte " wire fix".
nilsen93 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Mine blinket også, kjøpte wirefix'n å nå fungerer det topp
Hellanden Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Funka fint i 20 sekund på min med wirefixen, så sa det bare Pang ! så slutta det og fungere, men antar jeg har gjort noe feil
nilsen93 Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Da har du byttet om minus og + polen inn på wirefixen kondensatoren som sitter i wirefixen vil sprenge vis minus og pluss blir byttet om
Hellanden Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Da har du byttet om minus og + polen inn på wirefixen kondensatoren som sitter i wirefixen vil sprenge vis minus og pluss blir byttet om Var nok det som var feilen ja Men nytt exenonkit er montert, men nå har selvfølgelig ene pæra røket...er det ikke det ene, så er det det andre
Alpejohn Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Hadde akkurat samme problem på min E39, jeg monterte "pærevarsler-fjerner" eller motstand da om du vil, det fikset problemet. Men som Reef89 sier, så er det pæresjekken som roter det til her. Om du får deaktivert denne vil det mest sansynelig funker normalt. Btw, E39 har ikke canbus
aloebiz.net Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Drit i xenon i tåkelysa! Det blender no inni hælvette, det er ulovlig og det er ikke kult!! Kjøp heller no LED pærer eller blå halogenpærer så slipper du å blende alle motgående kjøretøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå