Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe der ute som har hatt problemer med å få xenon i tåkelysene til å virke ordentlig?

Når jeg skrur de på er det akkurat som de ikke tenner ordentlig og flimrer og blinker.

Jeg har ikke hatt problemer med de andre xenon lysene mine. Lurer på om det kan vere pga for lite strøm?

Skrevet

canBUS eller såkalt pæresjekk, den slår ut på ettermontert xenon og resultatet blir da blaffring blinking og fult tivoli. Du finner ut om du har pæresjekk ved og fjærne en pære på ett lys og se om det da kommer opp feil melding i instrumentet.

Har du canBUS så må du kjøpe digitalt xenon kit eller kondensatorer som forkobles foran ballastene som lurer pæresjekk systemet:)

Skrevet

Har et bilde i display som viser når pærene er gåen i bilen ja. Men det funker helt fint på lang lys og kørelys.

Og det blafrer kun i begynnelsen, så fungerer det fint. Får ikke feilmelding på de lyktene.

Men viss lysbryter for tåkelys er på, bilen blir stoppet og så startes ijen, så må jeg vri tåkelysbryter av og på ijen for at lysene skal komme på.

Høres dyrt ut me digitalt kit

Skrevet

ok vist det fungerer i heltatt så er ikke canBUS problemet, da ville jeg heller sett på ballastene, er det begge to som blinker? vist ikke så kan du jo bytte om og se, da ser du jo om for eks. høyre ballast er gåen selv om du flytter den til venstre og fortsatt blinker. Kan så klart være pære også, men som oftest så ryker ballastene først.

• 3 months later...
Skrevet

Noen som hvet hvor jeg kan skaffe "kondensator", eller hva pokker jeg trenger for å få tåkelysa mine som jeg kjøpte på gs til å fungere ? Funker fint når jeg kun har på tenninga, men om jeg starter bilen får jeg opp feilmelding om att jeg må skifte pære i tåkelysa.

På forhånd takk !

Skrevet

Prøvd å bytte om pluss/minus?

Jeg hadde samme problemet.

Ringte til forhandler og fikk da beskjed om å prøve plussen i minusen og omvendt.

Da funket det gull.

Skrevet
Prøvd å bytte om pluss/minus?

Jeg hadde samme problemet.

Ringte til forhandler og fikk da beskjed om å prøve plussen i minusen og omvendt.

Da funket det gull.

det har jeg ikke prøvd :P Men nå fant jeg en spessiel kabel med motstand som vistnok skal løse problemet :)http://www.ekstralys.no/ fant en kabel som de kalte " wire fix".

• 6 months later...
  • 4 weeks later...
Skrevet
Da har du byttet om minus og + polen inn på wirefixen :) kondensatoren som sitter i wirefixen vil sprenge vis minus og pluss blir byttet om

Var nok det som var feilen ja :) Men nytt exenonkit er montert, men nå har selvfølgelig ene pæra røket...er det ikke det ene, så er det det andre :)

Skrevet

Hadde akkurat samme problem på min E39, jeg monterte "pærevarsler-fjerner" eller motstand da om du vil, det fikset problemet. Men som Reef89 sier, så er det pæresjekken som roter det til her. Om du får deaktivert denne vil det mest sansynelig funker normalt. :)

Btw, E39 har ikke canbus :)

Skrevet

Drit i xenon i tåkelysa! Det blender no inni hælvette, det er ulovlig og det er ikke kult!! Kjøp heller no LED pærer eller blå halogenpærer så slipper du å blende alle motgående kjøretøy ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...