scoot Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 God kveld! Sliter ( som mange andre ) med vibrasjon ved brems på E34. Etter mange timers googling har jeg nå lagd meg en sjekkliste over hva som må være hundre prosent på bilene. Og i den forbindelse ønsker jeg å få dreid mitt gamle sett bremseskiver slik at de er 102% rette og fine. Grunnen til dette er at mange av våre naboer på andre siden av jorda - the US and A har opplevd at selv den minste ubalanse gir en vibrasjon ved brems i 100kmt+. Dette selv med helt nye skiver, så trenden viser seg å være å kjøpe nye skiver - dreie dem - så montere dem, spesielt på billigskiver. Og her kommer jo mitt problem, jeg har rett og slett ikke penger til å kjøpe de dyreste skivene, derfor lurer jeg på å få dreid opp de jeg har liggende i reserve. Noen som vet om noen mekaniske verksteder i Østfold som tar på seg en slik jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Dette er det faktisk få verksteder som gjør lenger! Har blitt lettere å kaste på nye skiver fremfor å dreie ned litt. Jeg ville tatt en ringerunde å hørt om det er noen som har igjen dette utstyret fra gammelt av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 29, 2012 Forfatter Share Skrevet April 29, 2012 Det er blitt mye billigere med nye skiver, problemet er at de billigste skivene ofte ikke er så forbanna bra Og e34 er jo så grusomt varsom på hvilke skiver som funker bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Stemmer det! Sammen med at det ikke er påbudt innventar i et verksted lenger Men det er noe alle eldre verksteder har hatt, så går ut fra at det finnes noen som ikke har kastet dreibenken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 29, 2012 Forfatter Share Skrevet April 29, 2012 Ja får satse på det, får ta ringerunden i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Kan da umulig være lønnsomt å dreie standard skiver mot å kjøpe nye skiver av normal kvalitet? Hvor har du kjøpt skiver? Og hva forventer du at jobben for å dreie vil koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 30, 2012 Forfatter Share Skrevet April 30, 2012 Normal kvalitet? Hva legger du i Normal kvalitet? En bremseskive av type Zimmermann på GS koster vel nesten 600kr stk. Mens på koed koster en skive 260. Det kan vel umulig koste 1200kr for å dreie to skiver? Uansett så har jeg funnet en i byen som har tilgang på dreibenk, så det ordner seg Mine skiver er fra Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaeiko Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Brennes Auto i sarpsborg dreier skiver, Både på navet og løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Normal kvalitet? Hva legger du i Normal kvalitet? En bremseskive av type Zimmermann på GS koster vel nesten 600kr stk. Mens på koed koster en skive 260. Det kan vel umulig koste 1200kr for å dreie to skiver? Uansett så har jeg funnet en i byen som har tilgang på dreibenk, så det ordner seg Mine skiver er fra Koed Med normal kvalitet så sikter jeg til zimmermann i std utførelse. At en bremseskive koster 600kr stk er for meg normalt, hadde blitt skeptisk til priser under 350kr. Det jeg tenker på er hvor god den skiva du dreier blir, den er først brukt, og så dreid ned. Vil jo bli ganske tynt med gods igjen? Virker kanskje som om jeg kritiserer, men er bare oppriktig interressert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Skiva jeg har i reserve er kjørt toppen 100mil, plenty med gods igjen. Problemet er studentbudsjettet, så jeg leter derfor etter billigste måte å fikse ristinga i bilen min på:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Stikk innom gutta på Mek service på sørlifeltet, der får du borra og slissa og dreid skiver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Takk Tom. Når jeg tenker meg om så kjenner jeg jo et par som jobber der, skal ringe litt jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Rino Nybakken er en ræser på CNC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Affen64 Skrevet April 4, 2018 Share Skrevet April 4, 2018 Har hatt samme problem på mine BMWèr, e38 og e65. Nye holder bare 1/2 til 1 år før det er kast i skivene forran. Har tidligere fått dreid opp disse, og da holder de over 2 år. Har hørt hos Brakes at skiver over 300mm lettere får kast, og burde vært av typen flytende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 4, 2018 Share Skrevet April 4, 2018 Tråden er 6 år gammel. Bytt casterstag/foringer så skal du se at problemet ditt er løst, og om ikke, kjøp skiver av normal kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå