Mariuse34 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Hei folkens, Rygget en eldre mann inn i bakdøren på bilen min isted. Ble en god bulk og litt lakkskader. Han som kjørte på meg var en veldig hyggelig eldre mann som var skikkelig lei seg. Jeg foreslo at jeg bare tok bilen til et billig verksted og fikset det eller fikset det når jeg skal lakke bilen i Polen i Juni (så han slapp så mye styr på grunn av en liten filleskade), men han insisterte på å fikse det skikkelig på et ordentlig verksted og ta det på forsikring. Jeg tenkte derfor å ta bilen til Stenshagen og få en takst på onsdag. Tipper en sånn skade koster 10-12k å få fikset der. hva tror dere? Kan jeg be om å få dette utbetalt istedenfor fra forsikringsselskapet? Skal til polen med bilen for litt annen lakkfiks i juni og kan jo bare fikse det samtidig. Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Du får pengene ja Har gjort det selv etter å ha blitt tipset om en dame som kjørte på bilen uten å si fra. Noen bygningsarbeidere hadde sett dette og stoppe dama og bedt henne legge igjen lapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 30, 2012 Forfatter Share Skrevet April 30, 2012 Hvor mye koster det ca å rette ut en dør ( ikke veldig dyp bulk, men med en sånn bøye-skade som ikke forsvinner om man trekker bulken ut) og hellakkere den på et merkeverksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 40 er ikke unormalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 40 er ikke unormalt For ei dør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Hvor mye koster det ca å rette ut en dør ( ikke veldig dyp bulk, men med en sånn bøye-skade som ikke forsvinner om man trekker bulken ut) og hellakkere den på et merkeverksted? En skade i bakskjermen min ble taksert for 8500,- for noen år siden. Det kan jo ha steget til over 10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 40 er ikke unormalt For ei dør? Det står jo kostnader for rettinf av dør og helakkekering av bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Vi tar som regel rundt 3000,- for å lakkere en dør. Dersom oppretting er nødvendig kommer det i tillegg. Prisen på oppretting avhenger alt etter hvor stor skaden er. Men tror ikke det blir en stor sum dersom det er som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Hvis jeg skulle dratt til polen for å lakkere bilen min hadde jeg også prøvd å få en gammel mann til å kjøre inn i bilen. Du får sikkert 10k av forsikringselskapet, og hva koster en hellakkering i polen? 6-7k? win Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Koster 3200 for en bakskjerm, en dør og panseret inkl. Polering! Jeg tilbød meg å finne en løsning utenom forsikringsselskapet, men når han ikke ønsket det så kan gjerne forsikringsselskapet betale full pris:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Legg ut bilde, ikke umulig at verkstedet ønsker å bytte dør (spørs hvordan skaden er å rette opp) Skal de bytte dør blir det fort 15 lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Det er ikke så lett å se. Er skader gjennom flere lag lakk og en god bulk. Vanskelig å se, men dere ser bølgen på refleksjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Det er ikke så lett å se. Er skader gjennom flere lag lakk og en god bulk. Vanskelig å se, men dere ser bølgen på refleksjonen... Ikke helt umulig at verkstedet ønsker å bytte den døren. Dra å få tatt en takst, så er du sikker på kostnader og hva som må gjøres/byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 40 er ikke unormalt For ei dør? Det står jo kostnader for rettinf av dør og helakkekering av bilen... Sånn ja, hehe sorry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Taksert til 9000 av Bilia idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå