Haug530D Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Byttet bremseslange bak på min E39 i dag, men da jeg skulle kjøre ut av garasjen så kjennte jeg at pedalen så absolutt ikke var som den skulle (Mye luft i systemet) så kikket jeg foran bilen og der var det en stripe med bremsevæske. Fant ut at det var det ene røret som går bakover som hadde begynnt å lekke, sansynligvis i forbindelse med skiftet av bremseslangen da vi måtte riksle litt frem og tilbake med hele greia, men det hadde nok skjedd før eller siden da det var bra rustet der det var lekk. Men så har jeg noen spørsmål anngående skifte av dette/disse rørene (bytter nok begge i samme slengen) hvilken mm er det på disse rørene, hvilken nipler må jeg ha og går rørene helt frem til fordelingsblokken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Du trenger da ikke å skifte hele greia? Jeg skifta min litt før sommeren ifjor. Skjøta ca midten av bilen.. Den som går langs "bak" kanalen på høyre side er noe dritt å bytte. Anyway.. Det er 5mm på de rørene, og niplene er 11 mm. Husk også at japse biler bruker TX-nipler mens europeiske biler bruker AA. (Forskjellig konpå dem) så husk å kjøpe AA! Du må også ha flenseverktøy, hvis du skulle skjøte. Sånt for du kjøpt fra Biltema Siste ting, du kan kjøpe ferdig lagd bremserør i forskjellige størrelser hos Mekonomen eller Romnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Er det dette røret jeg må kjøpe? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... 316-66499/ Har Biltema nippler også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Det har de helt sikkert. linken du ga meg funker ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 Det har de helt sikkert. linken du ga meg funker ikke... Bremserør 3/16" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 Da har jeg vært å kjøpt Bremserør 3/16" og nippler M10X1 med 11mm nøkkelvidde, samt M10X1 skjøtehylser. Kjøpte også det billigste settet for å lage flenser. Ser ut for at det 3/16" røret passet mitt i blinken med nipplene Burde kanskje kjøpt det i kobbernikkel, men sjit au, har lagd bremserør av rent kobber før og aldri hørt om noen problemer i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 hvorfor ikke kjøpe ferdig kappet rør i riktig lengde med nipler fra feks koed eller gs, du hadde nok spart deg for en del jobb og kanskje noen kroner der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 hvorfor ikke kjøpe ferdig kappet rør i riktig lengde med nipler fra feks koed eller gs, du hadde nok spart deg for en del jobb og kanskje noen kroner der Fordi stålrør ruster og jeg tror det er ganske langt det ene røret, muligens tar jeg bare å skjøter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 De bremserørene som går bakover har en skjøt bak høyre fremhjul,deretter går de rett bakover til bakhjulet og her begynner moroa. Her går rørene i mange rare vinkler før det ene går ned til høyre bakhjul og det andre oppi mellom langs karosseriet og bort til venstre bakhjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedyIda Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Det går vel ikke an å være mer ironisk enn å kalle det moro når man kommer til drivstofftanken på en E39. Denne bilen er definivt lagt opp med bremserør som det ikke er meningen skal skiftes. Er overbevist om at de har laget karosseriet, deretter lagt bremserør for så å montere akslinger osv. Skikkelig drittarbeid, men legger man godviljen og noen flere timer enn dette burde ta med i bereginga så går det fint til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 Mye arbeid å ta ned tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedyIda Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Trenger ikke ta ned tanken på E39. Du får til å bøye rørene rundt tanken der de går langs tanken. Du ser det når du er under bilen og bøyer bort et deksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Du må ta ut lokariskjermen og den lille flappen i fremkant av bakhjulet på høyre side,så kommer du til rørene. Men det er trangt der,spesielt rundt røret som går over til venstre bakhjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 Du må ta ut lokariskjermen og den lille flappen i fremkant av bakhjulet på høyre side,så kommer du til rørene.Men det er trangt der,spesielt rundt røret som går over til venstre bakhjul. Supert, har lest om de som synes det har vært ett ork å bytte bakhjulslager på E39 også men det synes jeg var easy peasy, så da blir nok ikke dette så verst heller tenker jeg. Dessuten så elsker jeg litt utfordringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 heter forresten ikke lokariskjermer. Det er noe eget! Men jeg kjører også med kobber rør, ingen problemer med det. Det er enkelt å jobbe med, og det er en fordel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå