Ar9 Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Hei! jeg lurte på hvor man kan få taki "innsats" til fullt lysa på min bmw? 328cia 00mod jeg må opp og visse den til biltilsynet nå snarest pga ble stoppa i teknisk kontroll. pga senk og for store og breie felger. men nok om det. når jeg skal opp og vise den vil jeg at alt er tipp topp stand så det ikke er noe og pirkke på så da trenger jeg "normalt" lys i fullt lysa. Har nå montert 55w xenon lys som jeg har modda på støpslen som var til de gamle pærene. har sett full fart på Gs & koed men ingen treff der ps: hørte at det kansje ikke hadde noe og si med den etter monteringa i fullt lys? =S takk for alle svar på forhånd
ls44mm Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Ikke direkte svar på det du spørr, men er ikke godkjent med ettermonterte xenon i langlys heller så da må du tilbake til oem...
Haug530D Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Ikke direkte svar på det du spørr, men er ikke godkjent med ettermonterte xenon i langlys heller så da må du tilbake til oem... Jeg fikk en 1'er på dette på Eu kontroll. Men om de skal se på felger og senkesett så tviler jeg på at de skrur på fjernlysene eller kikker under panseret.
ls44mm Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Tja, EU kontroll er ikke nødvendighvis "fasit" på ting da det kan sløves noen ganger eller blitt oversett ting her og der. Er jo flere biler som går gjennom med press eller stor snurre, og i vognkortet står det original kw. Og original Db. Men flere går gjennom også med eksos. Jeg vet ihvertfall for at xenon skal være godkjent så må lyktene ha automatisk høydejustering og lyktespylere. Sikkert noe mere å, men jeg kommer ihvertfall ikke på det nu... Jeg tror heller ikke de kicker inn på langlysa dine, men vet aldri hvilken pikk man møter på hos biltragsynet. Folk har miksa opplevelser derfra mildt sagt Anyway, håper det ordner seg for deg!
gica Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Tja, EU kontroll er ikke nødvendighvis "fasit" på ting da det kan sløves noen ganger eller blitt oversett ting her og der. Er jo flere biler som går gjennom med press eller stor snurre, og i vognkortet står det original kw. Og original Db. Men flere går gjennom også med eksos.Jeg vet ihvertfall for at xenon skal være godkjent så må lyktene ha automatisk høydejustering og lyktespylere. Sikkert noe mere å, men jeg kommer ihvertfall ikke på det nu... Jeg tror heller ikke de kicker inn på langlysa dine, men vet aldri hvilken pikk man møter på hos biltragsynet. Folk har miksa opplevelser derfra mildt sagt Anyway, håper det ordner seg for deg! +1 Jævla statens vegvesen (aka Biltilsynet) sjekker somregel hele bilen, alt fra foringer til lys. Absolutt alt! Så håper for din del at de ikke sjekker lysa dine!
ehrnst Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Vanligvis skal de jo sjekke lysene etter senking fordi du skal ha gjnnomført lysjustering
Hpi Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Tror det bare er Bixenon som er godkjent som fjernlys. Ettermonterte Xenon tar jo flere sekunder for å oppnå full styrke når pærene er kalde og det er ikke godt nok.
rekorden Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Står da ingen steder i kjøretøyforskriftene at en ikke har lov å ettermontere xenon i langlysene?? Og en trenger da heller ikke noe høydejustering eller lyktespyler for langlysene? Hella selger også ekstralys med xenon, så tidforsinkelse har nok også lite til ingenting å si. På dagens biler lyser også nærlyset, selv om en setter på langlyset, så en mister ikke noe lys de få sekundene det tar før en får full styrke fra xenonlyset. edit: Ser Volvogjengen har sjekket opp i dette: http://forum.vccn.no/showthread.php?263 ... i-fjernlys Med andre ord, så lenge lyktene er godkjent for xenon er det tut & kjør:)
ls44mm Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Uten å gå inn på lover og andre ting (har ikke tid atm) så er jeg ganske så sikker på at det er ikke lov med ettermonterte xenon uansett hva! Dette har blitt tatt opp 1000 ganger på alle forskjellige bil forumer!!! Hjelper svært lite om det er lang lys eller nærlys. Grunnen til lyktespylere er pga xenon er "kalde" lys. Så dritten/isen/snøen må bort fra lyktene da de er kalde. Helt sikkert noen her som kan bekrefte det med fakta!
Haug530D Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Tja, EU kontroll er ikke nødvendighvis "fasit" på ting da det kan sløves noen ganger eller blitt oversett ting her og der. Er jo flere biler som går gjennom med press eller stor snurre, og i vognkortet står det original kw. Og original Db. Men flere går gjennom også med eksos.Jeg vet ihvertfall for at xenon skal være godkjent så må lyktene ha automatisk høydejustering og lyktespylere. Sikkert noe mere å, men jeg kommer ihvertfall ikke på det nu... Jeg tror heller ikke de kicker inn på langlysa dine, men vet aldri hvilken pikk man møter på hos biltragsynet. Folk har miksa opplevelser derfra mildt sagt Anyway, håper det ordner seg for deg! Ja det kan du si, etter min mening burde det ha vært en 2'er feil siden det ikke er lov å modifisere orginal utstyr på bilen uten godkjenningspapir på det, jeg har selv jobbet på verksted og tatt kurs i periodisk kontroll, så dette vet jeg. En annen ting de greidde å prestere var å gi meg en 2'er feil på Xenon i nærlys pga manglende selvjustering, men jeg har både auto justering og lyktespyling siden jeg har ettermontert orginalt xenon ettermonteringsett fra Bmw.
Ar9 Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 tilbake te den "innsatsen" så fant jeg den på delekatalogen hos GSbildeler:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå