Morty999 Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 ta av toppdeksel å sjekk toppen for sprekker under kammen og mellom topploksbolta. i "gulvet" under kammen.
Margarus Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 En heller trist update denne fredagen men slik er det, Jeg forberedet meg på bytte av bolter og pakning til arp studs og ny topp pakning som er bestilt, Skrudde av toppen i dag og til min mistanke så har det vært noe med boltene. Det viste seg og stemme. Ikke rart di ikke strammes skikkelig når 3 av boltene er mye for lange og bunner i gjengene i blokka og en av dem knakk. Som i og forseg har resultert i sprekt blokk runt 3 gjenge hull i blokka. Kan si det at dette definitift har satt en bom stopp for sesongen og ikke minst e30meet som var målet med denne byggingen. Gir ikke opp bilen av den grunn. Het må det byttes blokk enkelt og greit. Det blir ikke med det første. Må ha litt pause i fra mekking nå kjenner jeg. Her må det skrives en mail til di jeg kjøpte boltene av med bilder. Dette var walloth nesch. Ikke at jeg regner med og få noe som helst medlidenhet av dem men di skriver klart og tydelig i kvitterings mailene når du handler der at hver og enkelt del blir sjekket 100% før pakking. Det burde vell være like viktig som at jeg også burde gjøre det før montering. Jeg tenkte ikke på og måle hver og en bolt i det jeg åpnet en ny pakke komplet bolt kit. Dette er bolter som er hånd plukket og surret i plast og teipet sammen med walloth teip. Helt klart en menneskelig feil Bilder kommer
FredrikE24 Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Hmm virkelig synd! Hva er den eksakte forskjellen på selve blokka på M90 kontra M30? Var det bolter til en M90 blokk i det heletatt? Jeg blir litt betenkt når jeg leser dette og tror nok ventiltetningene mine byttes med toppen montert på blokk.
Margarus Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Er kun slaglenden og stempel diameter som er forskjellig på dem skal være etter det jeg vet.på blokka vel og merke Boltene ble bestilt til 78 635csi. Men det hjelper ikke når dem ikke er like lange!
bmwmaxi Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Er ikke så sikker på at de boltene har vært forlange, men rett og slett det dem har strukket seg når du har skrudd dem opp og ned flere ganger. Ta og mål om de har blitt tynnere ca. 2cm under toppen av hodet. I forhold til de andre.
Margarus Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Det kan jeg godt måle. Rart at dem skulle strekkes så mye. En ser på bunn av gjengene at dem har vert i bunn. Har kun vært teita en runde så løsna så teita en gang til.
Evopower Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Hei. Jeg har en 77 eller 78 modell M30 3.3 motor liggende. Er det noe du er interresert i? M30 specs Type: Boring: Slag: B25 86mm 71,6mm B28 86mm 80mm B30 89mm 80mm B32 89mm 86mm solgt i mange modeller som 3.3. B34 92mm 86mm 182hk L Jetronic B35 92mm 86mm 218hk K Jetronic Slik jeg leser det, har du 92 X 86 blokka nå. Med 3.3 blokka har du samme slag men mindre boring. Det betyr at du kan bruke veiv og råder og resten av 3.3 motoren, bare at du må borre opp sylindrene for å få stemplene fra 3.5 motoren til å passe. Dersom 3.5 stemplene dine er ødelagt/slitte, anbefaler jeg å kjøpe nye Mahle stempler eller fra PPF Performance. Borring koster ca 4000 kr hos autoteknikk as som jeg bruker. Og stemplene koster alt fra 3600 kr til 5000 kr. Motoren mangler dynamo, servo og svinghjul. Men bunnpanna er strøken og den har det gamle innsuget som du har, med de 6 "rørene". Jeg har også en ekstra topp som har stått på en 70 talls M30 motor og den har gasserinnsug med 2 gassere på. Den toppen med gasserne bærer preg av å ha stått lenge, og krever en overhaling av de som er flinke på forgassere. Hvis du er interresert i motoren eller resten av delene, kan jeg ta det med på strekningen Haugesund-Oslo neste helg.
Margarus Skrevet April 20, 2013 Forfatter Skrevet April 20, 2013 Hei. Tusen takk for tilbud, men er helst på jakt etter blokk jeg slipper og borre på da det blir kostbart. Mine stempler er 93.35mm standard m90
Evopower Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Den er grei. Men M90, hva er det? Turboblokka heter vel M101?
Margarus Skrevet April 20, 2013 Forfatter Skrevet April 20, 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M88#M90 Har helt klart lyst på m90 blokk men ser at det kan bli vanskelig. Alterntivt må jeg bruke vanlig m30 b34 bunndel da den skal passe min topp.
Pedi Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Synd å høre dette. Står en komplett M30 b35 blokk her i Sveio på pall nede på verkstedet hos Nils Sigve. I bra stand.
Evopower Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 M90 har 215hk og 304Nm M30B35 har 218hk og 305Nm Hvorfor setter du ikke bare inn en komplett M30B35 motor? Burde ikke være så vanskelig å få tak i. Oftest er det objekter som må overhales, men det er en god løsning.
Margarus Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Her fortsetter vi der vi slapp , altså sprukken blokk. Arp bolter er kommet i hus. nytt paknings kit kommer neste uke. Walloth nesch beklaget på det sterkeste og sendte nye strekk bolter og komplett paknings kit gratis. er fornøyd med det. Jeg var heldig og fikk kjøpt en m30 88modell komplett bunn del i fra e34. Den er kjørt 190k og ser igrunn veldig bra ut. Fortsatt godt synlige spor etter sylinder honing . Den skal ha god komp og ingen olje forbruk når den ble tatt ut. Status nå er jeg tatt ut m90 motoren/ blokka og startet demontering av den. Alt skal over, register , ny kjede , simriger etc da. Litt ombygging blir det for og få m30 motoren til og passe. Mine m90 motorfester passte på venstre siden rett på. Høyre siden måtte deste monteres ett hakk bak, da passet kun 2 bolt hull. Men sveiste om festet slik at jeg fikk 3 bolt hull me forsterkning. Denne motoren har hatt automat gear og en annen bunn panne med front sump. Nå skal jeg bytte over til midt sump fra m90 og da må olje pickupen også flyttes over. Ellers håper vi jo på bedre lykke denne gang
FredrikE24 Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Det vil si at du får M30 karakteristikk på motoren? Litt synd, men sånn er livet M90 er helt klart en morsom motor Men missforstår jeg? Ser at du fikk tak i bunndel, altså at toppen fra M90n blir med over? Da med medfølgende bananer til innsug?
Margarus Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Stemmer det. Jeg er på ingen måte noen fan av m30 karaktestikken mot m90en. Men skal det bli noe kjøring i sommer og ikke minst e30meet har jeg intet valg. M90 og bananer blir med på lasset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå