Odd-M Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Om kortsiden der er 8 meter tror jeg du må revurdere størrelsen på bilen for at den skal få plass. Min E61 er omtrent 50% lengre enn den du har skissert der. Det blir rett og slett ikke ikke plass i din garasje. For å skissere 8x10m garasje med min E61, i korrekt målestokk i forhold til hverandre: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2012 nå driver jeg å prøver å tegne no fornuftig som jeg evt kan gjøre planer ut av =) så kan dere jo se hvor ille det blir eller ei first time jeg tegner på data! NB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Åssen program er det der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 kan slenge ut tegning av garasjen vi har tenkt til og bygge, hvis den blir godkjent da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2012 Åssen program er det der? google sketchup =D gjør deet ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 nå vet ikke jeg hvor stor du skal ha.. men her er den vi prøver og få til da helt til venstre blir det "vaskehall/altmulig sted, med tykk presening over til det andre rommet som er der løftebukken er, da får vi plass til to biler siden av hverandre der pluss en på bukken.. også er det en dobbelgarasje der mamma og pappa skal ha bilene, med et lite rom siden av der.. blir 4 garasjeporter i alt da, med sånn utstikk tak til traktoren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Kan tipse om forum www.byggebolig.no for byggtekniske spissfindigheter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Kan tipse om forum http://www.byggebolig.no for byggtekniske spissfindigheter der inne jeg fant ut at google sketchup var tingen anbefaler det forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Joachim: Det der blir en stor og flott garasje. Men jeg ville absolutt vurdert å ofre en port for litt ekstra dybde jevnt over. En vanlig stor personbil er i dag ca 4,7-5,0 meter lang. 7 meter utvendig betyr <6,5m innvendig. Da har du knapt plass til å gå rundt bilen etter mitt syn, langt mindre lagre noe som helst eller plass til benker og annet utstyr. Å tegne ting i lik skala er helt nødvendig for å kunne bedømme hvor stort/trangt det faktisk blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 ja, det er sant! men som sagt er dette bare en skisse over hvordan vi ønsker og ha det, uten mål osv.. de måla som er tegna opp der er vell bare noe som ble skrivd på.. men jeg tror det hadde blitt en deilig garasje, har jo løftebukk, varmtvannssteamer osv.. så tror jeg kan få det greit der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 ville dere hatt ett skift med leca u-blokk m/armering eller bygge veggen rett på betongen? (for og mot) argumenter? takk =) har vært tømrer selv, så vurderer å legge veggen rett på betongsåla så slipper man å fôre ut og kødde mer enn nødvendig med det med tanke på gipsveggene, men det skal krysslektes ut på veggen uansett da, så tegningen over stemmer ikke helt 100% på det pr dags dato Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Du bør nok ha en rad med leca før reisverk,ellers kan det lett bli råte og jordslag nederst. Bygde selv garasje i høst på 9,80X7m med 2 stk 3x3 porter. Med 7 meters dybde er det grei plass foran og bak på min E39,men skal du ha hyller og reoler som bygger endel utover hadde det nok blitt litt trangt. Den er 3,40 til gesims,og har gutterom på 20 kvadrat i halvparten av garasjen. I andre halvparten er det full takhøyde,5,5 totalt og toppramme løftebukk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Enig med LK, få trevirket opp fra bakken med en rast U-blokker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 blir i så fall grunnmurspapp mellom såle og bunnsvill, noe det blir igrunn uansett bare oppå leca'n, så det hindrer jo råte, evt har imp. det bygges jo mye halvannen etg hus rundt omkring og da er det jo vegg på såle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 etter å ha sittet å tegnet på bærbar pc uten ekstra mus, så kjøpte jeg en trådløs en idag og gikk på det med å tegne egne takstoler og blei ganske fornøyd! snudde også garasjen speilvendt fra i går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå