Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt. er på tanken om å kjøpe en M3, hvis det ikke blir enda en Cosworth først.(vi ungdom bare "må" prøve no nytt :mrgreen: )

Lurer på hva som er typiske feil og mangler man ser etter på E36 M3? hvor ruster dem oftest, typiske deler som bør byttes, blir fort slitt, svakheter ect? noen forskjell på 3.0 og 3.2 litern utenom effekt og girkasse?

Har hatt en E36 320 for noen år sida, men det var vel bare noen måneder, så blei ikke så godt kjent med den :)

Takker for svar!

Skrevet

Høre etter ulyder fra VANOS, har den ikke vert byttet så kan du regne me at den har noe redusert funksjon uansett. Det er da rattling fra forrkant av motor.

Skrevet

Ok, takker! :) på 320'n jeg hadde så trur jeg mellomakslingen var gåen, for rista no vilt i fra rattet...og det var i utgangspunktet et bra eksemplar. er det noe dere andre har vært borti?

Skrevet
Ok, takker! :) på 320'n jeg hadde så trur jeg mellomakslingen var gåen, for rista no vilt i fra rattet...og det var i utgangspunktet et bra eksemplar. er det noe dere andre har vært borti?

Det kan og være at hardykoblinga var gåen. Kommer mye vibrasjoner av det.

Skrevet

kanskje det ja.

noen fler som har erfaringer? kom med dem! er bimmers kun for å vise fram bila sine, eller er det mulig å få no teknisk hjelp også?

fins det no annet litt mer "seriøst" BMW-forum, hvor posten din ikke forsvinner bak i leksa etter 2 timer?

Skrevet

Man har jo www.bmwccn.no da. Men der er det er litt dødt for tida.

E36 sitt største problem er nok rusta. De ruster egentlig overalt hvis de ikke blir tatt vare på. Grillramme, hjulbuer, panser, bagasjelokk, takluke, dører, bakplate, kanaler, gulv osv. Sjekk overalt.

Rust rundt infestninga til bakstillinga er heller ikke uvanlig og kan i værste fall føre til at bakstillinga løsner fra karosseriet.

Ellers har vi

Rust på bremserør bak

Klima/vifteanlegg

Understell, spesielt bærearmer foran

Takluke

Løst skinn på dørtrekk

Det er endel forskjeller på 3,0 og 3,2 utenom motor/kasse. Dette er veldig grovt oppsummert

Bremseskiver foran (flytende skiver org på 3.2, disse blir gjerne bytta til vanlige (3.0) da de passer om hverandre og 3.2 mye dyrere)

Store deler av for og bakstilling

Tannstang

Stabstag foran og bak

Bensinpumpe

Hele eksosen inkl grenrør

Diff og alle 3 drivaksler

Svinghjul/clutch

Hodestøtte på coupe

Skrevet

Takker for bra svar!

de forskjellene er jevnt over positive forbedringer fra 3 litern til 3.2'n eller?

og forresten, hvor mye bedre går 3.2'n enn 3 litern egentlig? merker man greit forskjell?

Skrevet

Ja. 3,2 har også forsterkninger i innfestinga til bakstilling noe 3,0 ikke har. Dette minsker risikoen for at gulvet revner.

3,0 gjør 0-100 på 6,0 mens 3,2 bruker 5,5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...