Mysemannen Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 Min 1998 528ia føles veldig lite frisk for tiden og sliter med effekt mellom 2000 til ca 3500-4000 rpm, dette passer meg veldig dårlig ettersom det er vanligvis på dette turtallet jeg ønsker å kjøre på. Den er altså kvikk opp til 2000, så daffer den helt av, og får kraften tilbake nærmere 4000 (veldig irriterende når det i tillegg er automat). Den kan virke kvikkere de 5-10 første minuttene jeg kjører. Uansett, har vært igjennom det meste føler jeg: Alt av vanlige slitedeler byttet Ny topp pakning og pakningsett Ny veivhusvent. med slanger og alt bytta alle vakumslanger bytta vanos pakninger + prøvd andre solenoider prøvd andre kamsensorer ny Luftmassemåler, + prøvd andre brukte komp testa (var bra) edit: Ny veivsensor edit: Det skal også være sagt at bilen nylig var innom på nermeste MECA hvor de tok feilsøking og jeg fikk beskjed om at den fikk feil blanding og at LMM var sannsynligvis defekt, fikk til og med låne en brukt de hadde på lur, men bilen var akkurat lik. Har siden da prøvd med en ny uoriginal LMM og en ny original som nå står i, fremdeles ingen forbedring. Nå hater pengeboka meg like mye som bilen gjør. Tar i tillegg til dette jevnlig diagnose og får ingen feil på motor. Tar gledelig imot tips
lagunilla Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Jepp, som Kapitalisten sier, så tror jeg også det er veivsensoren. Man får ikke opp denne feilkoden på diagnose. Koster rett under 500 lappen på GS. Stikk innom og bytt, enkelt er det også!
Mysemannen Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Skrevet Mai 13, 2012 åherregud! Gleder meg til å få testa dette, tusen takk for respons!
Haug530D Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Jepp, som Kapitalisten sier, så tror jeg også det er veivsensoren. Man får ikke opp denne feilkoden på diagnose. Koster rett under 500 lappen på GS.Stikk innom og bytt, enkelt er det også! Rett under 500 lappen? 1253,- koster det på GS, dette er for en orginal, bør ikke kjøpe uorginale veiv eller kamsensorer.
Mysemannen Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Skrevet Mai 13, 2012 Går nok for original ja, prisen er ingen fare, har lagt ned mer penger i bilen enn jeg tør tenke på.
Mysemannen Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 Ny original veivsensor montert, men fremdeles ingen kjærlighet fra bilen Eneste jeg ikke har vært innom nå er nye lambdasonder, gir ikke disse feilmelding evt?
ls44mm Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Kompis var innom Tan (en som har peil på bmw) med samma problemer som deg og han byttet 2 sensorer, husker ikke hva de het, men den ene satt i innsuget mener jeg å huske. Er faktisk ikke så lenge siden heller. Jeg kan selfølgelig undersøke hva de het, men må få tak i han kompisen min først. Bilen gikk som en kule igjen rett etter det Tror han slapp unna med 3k ink jobb. PS. Vi trodde først det var luftmengdemåleren.
Mysemannen Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 Kompis var innom Tan (en som har peil på bmw) med samma problemer som deg og han byttet 2 sensorer, husker ikke hva de het, men den ene satt i innsuget mener jeg å huske. Er faktisk ikke så lenge siden heller. Jeg kan selfølgelig undersøke hva de het, men må få tak i han kompisen min først. Bilen gikk som en kule igjen rett etter det Tror han slapp unna med 3k ink jobb.PS. Vi trodde først det var luftmengdemåleren. I innsuget? Kan det har vært kamsensoren som står i toppen rett framfor innsuget? Flott om du finner utav det
gullsakar Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 du sier du har prøvd andre kamsensorer.. var disse originale.. har du original montert nå? oppfører bilen seg likt i sportmodus?
bjalle Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Har du sjekket katalysatorer,bank på dem for å høre om innholdet har løsnet.
Mysemannen Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 du sier du har prøvd andre kamsensorer.. var disse originale.. har du original montert nå?oppfører bilen seg likt i sportmodus? Kamsensor har krepert før, fikk da feilkode og den ble byttet med en brukt original som står i nå, den gir ikke feilkode og vanos fungerer i følge diagnosen. bilen er lik i sportsmodus, da jeg ønsker og akselerere (uten kickdown) og den girer ned, havner den på rundt 3400 omd. da er den ekstremt! lat før den nermer seg 4000, og da livner den til. Har du sjekket katalysatorer,bank på dem for å høre om innholdet har løsnet. Har gjort det og kan ikke høre noe, men den saken som ligger bak katalysatorene (liten lyddemper?) der er det litt klirrelyd når jeg banker litt på den.
Steinr Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Hei, vil anbefale deg å skifte luftfilter + eventuelt bensinfilter hvis det er en stund siden dette ble gjort. Høres ut som problemet er på lambda sensorene og luftmassemåleren. Feiler en av dem så må du ruse motoren opp i høyt turtall. Det kan også være en feil med flere dårlige komponenter. Feil på kamsensor er også noe som gir deg en slapp motor. Burde være mulig å kjøre en diagnose og se om lambda sensorene gir fornuftige signaler.
ls44mm Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 De luft filtra og bensin filtra må være potte tett hvis det skal være så ille. Men igjen, er ikke mange kr de koster. Anyways, ringte han kompisen min og hørte nuh nettopp. Han sa det var 3 deler de byttet. En av de er jo lambdasondene. Så de er det bare å bytte. Men så snakka han om de 2 sensorne, men husket seff ikke navnet på den. Jeg mener bestemt den var i innsuget eller noe i den dure. throttle position sensor eller noe sånt no... Jeg husker helt ærlig ikke jeg heller. Luftmengde måleren var helt i orden, og han Tan viste akk hva det var. Han sa at de aller fleste tror det er luft mengde måleren, men det er feil da dette var kjente problem på e39. Jeg håper det ga deg et lite pekepinne hvor du skal skru og fikle/feilsøke. Lykke til.
Mikael-B Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Hvilket program bruker du for diagnose? Bruker du Carsoft, prøv et annet. Ellers, har du noen ulyd når motoren er i gang? O-ringene i vanosen kan være gåene. De gir akkurat disse symptomene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå