Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste ulyd er ene løpehjulet, vanos pakningene er byttet og vanos fungerer fint, har tvangslukket den og åpnet den uten feilslag ved flere anledninger.

Bruker for tiden BMW scanner 1.4, men har vært gjennom det meste av bokser NCS (eller hva det heter), INPA osv.

Skal sjekke TPS, men ang. lambda sonder mente Bavaria burde gi feilmelding hvis defekt, dyrt å kaste to nye på den uten å ha en pekepinn, men det nærmer seg at jeg gjør det :P

Tusen takk for respons, setter pris på det!

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kan ikke du smelle inn kompis sine eller no? Bare for å teste?

Ja jeg må få til noe sånt.

Det skal også være sagt at bilen nylig var innom på nermeste MECA hvor de tok feilsøking og jeg fikk beskjed om at den fikk feil blanding og at LMM var sannsynligvis defekt, fikk til og med låne en brukt de hadde på lur, men bilen var akkurat lik å kjøre.

Har siden da prøvd med en ny uoriginal LMM og en ny original som nå står i, fremdeles ingen forbedring. Nå hater pengeboka meg like mye som bilen gjør :P

Skrevet

meg bekjent er det jo ikke vanskelig å finne ut om lmm er defekt.. bare å nappe den ut på tomgang og hvis ikke det skjer noe som helst så er den defekt.. det er nevnt mange ganger i andre tråder hvertfall.. og feil blandingsforhold kan jo være relatert til defekt lamda..

Skrevet
meg bekjent er det jo ikke vanskelig å finne ut om lmm er defekt.. bare å nappe den ut på tomgang og hvis ikke det skjer noe som helst så er den defekt.. det er nevnt mange ganger i andre tråder hvertfall.. og feil blandingsforhold kan jo være relatert til defekt lamda..

Hva skal skje når den er i orden? Skjer lite når jeg trekker den ut men hører en liten endring i turtall når den blir plugga inn igjen

Skrevet

vis du plugger ut lmm så skal den begynne og fjuske og dette ned i turtall(nermed 500) og med en gang du plugger den i igjen så skal den svive fint og litt høyere. den kan og gå i nødmodus det har min gjort då dør den ut me en gang.

Skrevet

du er sikker på at alle vakumslangene er rikti plasert, en kompis av meg har en m50b25 der var vakumslangene pakningene på innsuge problemet, han hadde akkurat samme problem som deg

Skrevet
vis du plugger ut lmm så skal den begynne og fjuske og dette ned i turtall(nermed 500) og med en gang du plugger den i igjen så skal den svive fint og litt høyere. den kan og gå i nødmodus det har min gjort då dør den ut me en gang.

Dette skjer ikke hos meg ihvertfall, har du også preface m52?

du er sikker på at alle vakumslangene er rikti plasert, en kompis av meg har en m50b25 der var vakumslangene pakningene på innsuge problemet, han hadde akkurat samme problem som deg

Nesten sikker på det, nesten vanskelig å sette de feil plass på m52en min ihvertfall, en liten til BTR, en tjukk til tomgangsregulator, og det andre er del av Veivhusventilasjonen.

Skrevet

har ikke e39 nå men når jeg dro ut lmm så begynte den og fjuske og datt ned til 500 omd og sveiv fint når jeg tok og koblet den inn igjen. men hører du ikke noe forskjell ? når du kobler den ut.

Skrevet

Har nå prøvd med 3 LMMer jeg hadde liggende:

Med den gamle originale begynte bilen å jage på tomgang

Med en nesten ubrukt uoriginal gikk bilen fint på tomgang, men akselerer veldig ujevnt

sviver fint når jeg trekker de ut.

Begge disse gir feilkoder, tror kanskje den nye originale som står i er i orden.

Skrevet

Jeg har samme problem på min, og fikk beskjed fra et verksted her i byen som har spesialisert seg på BMW at det er 99% sikkert katalysator som var gåen. Var visst mye problemer med de på 97 - 99 modellene.

Skrevet
Jeg har samme problem på min, og fikk beskjed fra et verksted her i byen som har spesialisert seg på BMW at det er 99% sikkert katalysator som var gåen. Var visst mye problemer med de på 97 - 99 modellene.

Hadde selv problemer med min 96 modell, kjøpte Biltema sin og det funker knall :) ikke dyr heller ca 6-700,-

Skrevet

Hadde nylig lignende problem som deg, funket ikke helt opptimalt på turtall mella 2000 og 4000. Ble konstatert at enne coilen var defekt så byttet en coil på sylinder to og alt fungerte utmerket etterpå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...