rublings Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Ser for tiden etter ny snekke til bilen min, fordi den som står i er umulig å kjøre med. Virker som det finnes 3 forskjellige snekker til e34. M20-snekke, M50-snekke og M5-snekke. Er iallefall de 3 forskjellene jeg finner på koed. Passer disse om hverandre? Er det en type som er å foretrekke foran de andre? Ser også at det finnes en "servotronic" snekke til 540, men det får jeg vel ikke koblet opp til min som er M50? Grunnen til at jeg spør er at M50 og M5 snekkene koster det samme, mens M20en kan gis bud på. Om M5 snekken er bedre enn M50 snekken, og alt passer helt fint, så velger jeg så klart M5-snekke. Ble mye her nå, men jeg er trøtt og skal sove. Tenkte å bestille i dag så setter pris på kjappe svar
scoot Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Er delenumrene like ? Skulle nesten tro M5 snekka burde være en oppgradert versjon, men skal jo ikke være for sikker EDIT: etter litt googling så skal M5 snekka være plug and play (såfremt det ikke er en M5 med servotronic), men den skal ha "closer ratio", noe som skulle gjenspeile i at den vil gi mer sving ved mindre utslag på rattet. Absolutt en oppgradering spør du meg!
Azeton Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Se etter om du har en 2-polskontakt i nærheten av snekka. Har du det kan du mest sannsynlig bruke servotronicsnekke
rublings Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Takker for svar. Skal se etter ledning, men har vel ikke det største behovet for en Servotronic-snekke. Blir vel en M5 da
iittala Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Du kan i prinsippet bruke alle disse snekkene, forutsatt at du får med pitman-armen. Det er forskjell på størrelsen på utgående aksling før og etter 09/89, sikkert for å redusere risikoen for at pitman-armen løsner. V8-snekkene er litt annerledes utformet, men det har samme innfesting som de andre snekkene, med ett unntak; den ene slangen er vinklet på snekker til V8 for å gå klar av V8-ens eksosanlegg. Jeg tviler på at det blir et problem ved bruk av V8 snekke på ikke-v8 bil, men det er et problem andre veien. Dersom du skal oppgradere til snekke med servotronic er det en fordel om ledningsnettet ligger klart, men du må også skaffe en styringsenhet. Kontakten henger, som Azeton skriver, i nærheten av snekka, dog ikke i umiddelbar nærhet. Ledningen er ofte rullet opp og festet et sted på innerskjermen.
Olelink Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 M5 har annen utveksling enn andre e34, den er ikke noe annerledes utenom det. Servotronic servoer passer (som nevnt over) rett på, du men du trenger i tillegg kontrollhjernen, denne har koed flere av til en billig penge. Denne skal sitte innenfor høytalerdekslet i fotbrønnen på førersiden. Alle e34 uten servotronic orginalt som jeg har sett har allikevel hatt ledningsnettet (foruten hjernen) liggende klart. Enkelte sene e34 har servotronic hjernen liggende ett annet sted enn nevnt over, husker ikke hvor. Har selv ettermontert servotronic på min 520, men neste gang jeg bytter servo blir det til en uten servotronic.
scoot Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Forskjellen på servotronic og vanlig, hva er egentlig det?
Olelink Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Servotronic servoen har en elektriskt styrt magnetventil som styrer styrken på servoen. Målet er at styringen skal være lett når du står stille eller manuvrerer i lav fart for komfort samt å lette store ratt utslag. mens når farten øker stenger magnetventilen og begrenser servostyrken så bilen blir tyngre på styringen og dermed mer rettnings stabil og presis.
rublings Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Takker for svar. Då blir det nok en m5 snekke får bare håpe de er uten slakk. Veldig spent på akkurat det.
scoot Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Hvis de er merket med A eller B delekvalitet skal de jo være bra.
Olelink Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Kjøpte min servotronic snekke hos koed, den var merket b kvalitet og bar uten slakke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå