Netlandet Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Hei. Lurer på hvilken tannstang som gir mest utslag med lite sving rundt senter? Har E36 tannstang, men syns den er slapp rundt senter. Har lest at Z3 1,9 tannstang osv gir færrest runder fra ende til ende, men det viktigste er jo hva som skjer rundt senter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 hva med en utveksling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 sellholm tannstang litt over en runde hver vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Vis den reagerer treng rundt senter.. så kan det være at spissinga på forstillinga treng seg en justering før mye vinkel innover gir treg respons... men go stabilitet i høy fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Z3 tannstanga er linjær og gir mest utslag rundt senter. E36 M3 har kortest lock to lock, men er progressiv. Slapp rundt senter, skarpere ved utslag. Har Z3 på min E30, mot vanlig E36 tidligere. Godt merkbar forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Det har vel også med å gjøre at Z3 er 2,7 runder og vanlig E36 er 3,5 lock to lock? Er det ikke bare M3 3L stanga som er progressiv? 3.2 har vel vanlig lineær (?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Kun 3,0 som er progresiv ja. 3,2 har samme tannstang som alle andre E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2012 Så dere er sikre på at E36 M3 3,0 tannstanga er progressiv i den forstand at den er slakkere rundt midten? Ikke strammere rundt midten? Lurer også på om innfestningene til styreleddene på spindlene til E30 er noe lenger forskjøvet fra bærekula enn f.eks E36 og E46 som deler den samme forstillingskonstruksjonen. Dermed vil korte utslag på tannstang gi mindre styreutslag ved spindelen og selv med E36 tannstang vil utvekslingen ikke bli den samme. Er dette noe noen vet? Jeg er på jakt etter en tannstang/styregeometri som ligner BMW E90. De som har kjørt E90 vet nok like godt som meg hvor nydelig styringen på denne bilen er. Z3 høres ut som et bedre alternativ, men så jeg hadde håpet på å høre flere erfaringer med tannstenger på E30. Virker jo som ''alle'' har oppgradert styringen og flere burde vite hva som fungerer best? Og hva er forresten forskjellen på tannstang på Z3 1,9 og de øvrige modellene? E90 har jo en helt annen type forstilling (typ E39, E60 osv) og derfor spørs det vel om en slik tannstang er like enkelt å tilpasse i E30 uten å herje for mye med f.eks bumpsteer og andre ulumskheter. Tro om det finnes noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 I tilfelle kan kanskje du være den første til å prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Så dere er sikre på at E36 M3 3,0 tannstanga er progressiv i den forstand at den er slakkere rundt midten? Ikke strammere rundt midten? kan bekrefte det ja. monterte en ny slik på min. den er SLAKKERE. for å ha bedre stabilitet i høy fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 Ok. Da er isåfall E36 M3 3,0 tannstang uaktuelt. Delefilm av tannstang fra E90 uten servotronic: E36 servotannstang: Ser ut som E90 tannstanga er mye høyere og har festene på baksiden kontra forsiden på E36. Ingenting er umulig, men det er nok en del mer modifisering enn E36/E46 tannstang på E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Det er vel den øverste delefilmen som er til e36, og ikke den nederste slik det framgår i innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Da lurer jeg på om vi ser de samme bildene. Dette: Er en E90 tannstang. (det øverste bildet i mitt forrige innlegg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Den tannstangen der er hvertfall helt identisk med e36 tannstangen jeg har i min e30, hvor festene er i bakkant av tannstangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå