TOYW Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Skrevet Mai 20, 2012 Men satt inne i bilen mens en kompis vaska bilen, men så ikke ut som om det rant noe inn :s hmm
matsrh Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Det er en propp i dørken bak framsetene som har en tendens til å dette ut, er denne borte så er det hvertfall rett inn til gulvteppet. Du sjekker denne ved å se under bilen i dørken bak, veldig lett å se.
TOYW Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Fant ut idag at det renner inn, jeg kikket etter at det at det regnet. Noen som har fikset fuksperren selv?
StigJ Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Jada opptil flere ganger KJøp deg en tube med sikaflex, Tec7 eller noe deromkring. Lim det sammen og få det 110% tett.
StigJ Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Det er veldig enkelt. Bare rengjøre plassene der det har sluppet, legge på en larve med nevnte lim/fugemasse slik den originale lå og presse på igjen fuktsperra. Kan godt tape inntil også slik at du er sikker på at den ikke løsner før det tørker. Men det aller beste er hvis du hadde fått av hele fuktsperra, fått vekk den ramle fugelarven som ligger og rengjort godt. Så legge på en larve med sika eller hva du vil bruke rundt hele i en engang.
StigJ Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Ser hva ut? Fuktsperra? Det er hele den grå matta som du ser med en gang du tar av dørpanelet. Skumgummilignende matte. Denne skal være potte tett rundt. Og i alle fall nede.
TOYW Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Ja, men skjønner ikke hvordan den kan stoppe det da må det renne vann nede i døren også da?
gullsakar Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 ta av dørpanelet du å hell litt vann ute på vinduet så skjønner du det.. her har jeg fuget min som var revnet...
StigJ Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Her har du bilde. Typisk at den slipper i nedre kant. Eller som gullsakar, at noen har vært å revet i det. Skal ikke rare sprekka til før det pipler inn vann. Eier av bilen på bildet over har kappa hull til høyttaler. Du har metall der. Regner med han her har hatt litervis med vann i dørken... Dette er ikke nok til å stenge vannet ute.
TOYW Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Hvor er da dreneringen? Den sorte er jo for lyddemping også
TOYW Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Testet med vann nå, kommer litt fra fultsperren og fra et hull. Hva skal jeg kjøpe?
Hollabaloo Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Hadde samme problem med slipp i nedkant av støymatta/fuktsperra. Se følgende tråd: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=201712 Jeg kjøpte ny, tørr og fin støymatte, reiv av den gamle, renset vekk gammel festeguffe fra døra, og limte på støymatta med butylbånd fra Wurth. Jeg ser andre her gjenbrukte eksisterende støymatte. Min gamle støymatte var gammel, våt og "uggen", så 300 kroners investeringen i en ny støymatte var et enkelt valg for meg. Nå er det ikke så lenge siden jeg gjorde jobben (november 2011), men det er ihvertfall tørt og fint fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå