Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men satt inne i bilen mens en kompis vaska bilen, men så ikke ut som om det rant noe inn :s hmm

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er en propp i dørken bak framsetene som har en tendens til å dette ut, er denne borte så er det hvertfall rett inn til gulvteppet.

Du sjekker denne ved å se under bilen i dørken bak, veldig lett å se.

• 2 weeks later...
Skrevet

Fant ut idag at det renner inn, jeg kikket etter at det at det regnet. Noen som har fikset fuksperren selv?

Skrevet

Jada opptil flere ganger :P

KJøp deg en tube med sikaflex, Tec7 eller noe deromkring. Lim det sammen og få det 110% tett.

Skrevet

Det er veldig enkelt. Bare rengjøre plassene der det har sluppet, legge på en larve med nevnte lim/fugemasse slik den originale lå og presse på igjen fuktsperra. Kan godt tape inntil også slik at du er sikker på at den ikke løsner før det tørker.

Men det aller beste er hvis du hadde fått av hele fuktsperra, fått vekk den ramle fugelarven som ligger og rengjort godt. Så legge på en larve med sika eller hva du vil bruke rundt hele i en engang.

Skrevet

Ser hva ut? Fuktsperra? Det er hele den grå matta som du ser med en gang du tar av dørpanelet. Skumgummilignende matte. Denne skal være potte tett rundt. Og i alle fall nede.

Skrevet

Ja, men skjønner ikke hvordan den kan stoppe det :P da må det renne vann nede i døren også da?

Skrevet

Her har du bilde. Typisk at den slipper i nedre kant. Eller som gullsakar, at noen har vært å revet i det. Skal ikke rare sprekka til før det pipler inn vann.

e46door-3.gif

Eier av bilen på bildet over har kappa hull til høyttaler. Du har metall der.

Regner med han her har hatt litervis med vann i dørken... Dette er ikke nok til å stenge vannet ute.

e46door-9.gif

Skrevet

Testet med vann nå, kommer litt fra fultsperren og fra et hull. Hva skal jeg kjøpe?

Skrevet

Hadde samme problem med slipp i nedkant av støymatta/fuktsperra. Se følgende tråd:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=201712

Jeg kjøpte ny, tørr og fin støymatte, reiv av den gamle, renset vekk gammel festeguffe fra døra, og limte på støymatta med butylbånd fra Wurth. Jeg ser andre her gjenbrukte eksisterende støymatte. Min gamle støymatte var gammel, våt og "uggen", så 300 kroners investeringen i en ny støymatte var et enkelt valg for meg. Nå er det ikke så lenge siden jeg gjorde jobben (november 2011), men det er ihvertfall tørt og fint fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...