Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde du for å tørke gulvteppet? Jeg så at det rant fra sperren og ut fra noen av hullene i døren. Må evt kjøpe nye clips og pakkninger

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hva gjorde du for å tørke gulvteppet? Jeg så at det rant fra sperren og ut fra noen av hullene i døren. Må evt kjøpe nye clips og pakkninger

Hm? Det skal renne ut fra noen hull i døren, det er den naturlige dreneringen det. Men det skal ikke komme vann fra mellom nedkant av fuktsperre og døra. Det kan være greit å ha noen hvite reserveklips til dørpanelet i tilfelle du knekker noen når du tar det av, men jeg skjønner ikke hva slags pakninger du snakker om.

Jeg oppdaget forøvrig lekkasjen så tidlig at jeg ikke gjorde noe med gulvteppet, det har tørket seg selv, også krysser jeg fingerene for at det er tørt under også.

Skrevet

I noen hull i døren så ligger det pakninger i hulla, ikke i alle men bare noen. Og på de hvite klipsene så er det også pakning på noen av dem.

Skrevet

Bytt alle de hvite klipsene med nye. De kommer med pakning på allerede. Så at de sitter rundt hullene er bare at de henger igjen...

Tror de klipsene koster 4-5 kr. stk. eller noe hos BMW.

Så klips og en tube Sika eller noe i den duren er det eneste du trenger.

Jeg skrudde ut midtkonsollen, setene og dørlistene for så å ta ut hele bakerste del av teppet. Fremre del ble løfta opp og to DEFA varmevifter ble satt inn for tørk ettpar døgn.

Skrevet

Takker for svar. Skal få fikset dette fort, må opp på gs og kjøpe klips også skal jeg bytte rutene tilbake.

Skrevet

Skal snart tette fuktsperren også kjøpe nye clips, håper dette hjelper.

Skrevet

Da ble det til at jeg tok gulvteppe, mye enklere enn å la det tørke med vifte :)

Skrevet

Er du helt sikker på, at ikke dreneringa fra takluka er tett? Dersom det er likedan som på e39, så er det fire avløp, som ender opp ca ved hvert av hjulene. Hos meg trodde jeg det var fuktsperren som var gåen ,og reparerte denne. Det viste seg imidlertid at feilen var tett drenering ned til høyre fotbrønn foran. Og vannet som kom inn, kom inn nøyaktig som det gjør på det bildet som vises over her....

Skrevet

Jeg har tatt av dørpanelene, spylt ned i vinduene og ser at det pipler ut fra fuktsperren. Er også ikke mange av klipsene som har pakninger.

Men hvordan sjekket du om den lakk?

Skrevet
Jeg har tatt av dørpanelene, spylt ned i vinduene og ser at det pipler ut fra fuktsperren. Er også ikke mange av klipsene som har pakninger.

Men hvordan sjekket du om den lakk?

Dersom det er meg du spør,så sjekket jeg ikke det,bare antok den fuktsperren var gåen,siden alle sa det...men jeg fikk i det minste laget en liten diy for e39(-:

viewtopic.php?f=1&t=122928

Etterpå samlet det seg fortsatt vann der. Så helte jeg vann i hjørnene av takluka,der hvor hullene til dreneringa er, og da så jeg vannet piplet inn omtrent som det bildet over her viser.

Skrevet

Har tettet igjen nå og ser ut til å fungere, kjøpte nye plugger på gs og alle dem var det pakninger på. Hadde kanskje 2 stk per dør som hadde pakning, får se om dette hjelper. Også ligger mattene til tørk. Takker hjertelig for svar, dere har vært mye til hjelp.

• 2 weeks later...
Skrevet
jeg har hatt dette problemet på ALLE dørene på min e46..

hvis du tar av dørpanel sjekk også at alle pakningene på pluggene er intakt..

her ser du åssen det var på min rundt pluggen.. den på bildet er ny da..

http://images.bimmers.no/files/78g5a3ti8qirbeox0i49.jpg

og her ser du selve lekkasjen 'in action' under ei heftig regnskur..

http://images.bimmers.no/files/0cx5pl6arxdi3n5p9e1u.jpg

jeg har igrunn vanskelig for å tro at alt dette vannet kommer av løsnet fuktsperre men fant ingen andre feil på døra... :?

Etter at jeg skiftet høyttalere i min E46 har jeg også denne lekkasjen. Tusen takk for bra tips :)

Er det virkelig tilstrekkelig å bare bytte gummien på disse klipsene?

Skrevet

Kjøp nye klips. De kan bli litt slakke i festet så like greit med hele klipsen. Tviler vel egentlig på at de selger de mikroskopiske pakningene separat. Tror en klips koster under en 5er. Så det kan du sikkert rive i ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...