Gå til innhold

Bmw e39 Hartge M5 Touring ESS British Racing Green 98mod


dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det vel ikke til å unngå å lage en prosjekt tråd om nye bilen :smile:

Jeg har planlagt å få denne bilen i strøken tilstand... Å eventuelt selge den...

Utstyr:

-Bygd ny av Hartge med British Racing Green lakk kode.
-Interiøret er også litt spesielt med mørke grønn dash, dørsider og tepper.
-Senket 30mm fra fabrikk.
-19" BBS LM felger
-Ekstra tykke vinduer (lydisolering)
-Bremser K-sport 380mm 8stempla.
-Motor S62B50 :twisted:
-6 Trinns manuell kasse
-M5 fangere

Det som skal gjøres

- Hel-lakkering ( i samme farge )
- Fjerne alt av begynnende rust (dvs skifte en 2 dører og bakluke)
- Fikse div små feil
- Glassblåse felgene og pulver lakkere de i samme farge
- Grenrør, effektanlegg... (dyyyyrt)
- Oppgradere clutch og svinghjul (også dyrt...)
- Bytte den modifiserte hartge fangeren bak med en M5 fanger tilpasset touring

owinckmsyhut1l760fng.jpg

j9gyytsd731c6l35kpq5.jpg

6bzipbg03e6kzozse30s.jpg

is6ig3jtklrb7pua2r4h.jpg

rg9kub3u80ugmcn572im.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knallbil;) Tøft med stasjonsvogn og V8, men mangler automat.

Takk takk :-)

Automat du liksom, hadde jeg vært en "arabisk-olje-sjeik"... kanskje :D

Bruker jo 1 liter på ekstremt fin langkjøring, og sikkert over 2liter på små kjøring #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bil, tør ikke tenke på hva prisen blir når denne blir lagt ut for salg...

Jeg må nok gå etter det folk vil gi tipper jeg 8)

Isåffal gir jeg 50.000 :P

Denne her er absolutt godkjent som barnefrakter! :)

Jeg selger bilen for 50000, men det må være i britiske pund :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg hatt bilen en liten stund, og jeg blir bare mer og mer sikker på at dette må være noe av det kjekkeste å kjøre med på motorveien :-)

Jeg har vært mye rundt i norge i sommer, helt opp til Bodø, og helt sør til Kristiansand. Og bilen har ikke skuffet meg en eneste gang, den bare overrasker meg positivt hele tiden :-)

Den er utrolig behagelig å kjøre, å har utrolig nok ikke et så sykt forbruk som man skulle tro. Jeg har målt den til å ligge på rundt 1L/10km på langkjøring, (har faktisk fått den til å ligge på 0,8L/10km over lengere avstander, men da er jeg ikke borti gassen, nesten) :-D

Ellers har jeg byttet tenningslås... Og jeg har kjøpt ny M5 bakfanger tilpasset touring.

En ting jeg har funnet ut, å det er at svinghjulet og clutch'n er noe dritt på s62b50... Så derfor har jeg bestilt ny clutch som tåler 750nm, og ett svinghjul som er endel lettere enn det orginale dobbelmasse mannskjiten.. (7kg vs 18kg oem) :-)

En annen ting som frister meg, det er ett kompressor kit... Har googlet endel, men jeg har funnet ut at det er vel stort sett bare ESS som tilbyr ett kit for en rimelig grei pris.

Hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg noen innspill om de vet om noen andre kit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...