Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig tenkt at jeg skal bruke slegge for å få navet inn i inner ringen på lageret?

Ser at dette er løsningen i de fleste diy på nettet... Men det må da finnes andre løsninger... eller?

Skrevet

Du kan varme lageret til rundt 90-100 grader, da vokser det litt og glir lettere innpå.

Evt. fryset navet, men ikke like effektivt :)

Skrevet
Du kan varme lageret til rundt 90-100 grader, da vokser det litt og glir lettere innpå.

Evt. fryset navet, men ikke like effektivt :)

En kombinasjon av begge er nok bedre :)

Skrevet

hva slags presse bruker du da? må jeg demontere alt fra bilen, eller finnes det noe jeg kan bruke på selve bilen?

Skrevet

Presse krever at alt demonteres, ellers er det dømt til å skjære seg. Temperatur og gummiklubbe er den trygge og kjedelige måten å gjøre det på, slegge er hvis det skal være "fort og gæli"..

Skrevet

Var med å byttet på en kammerat's E34, om jeg ikke husker helt feil så brukte vi ett lager verktøy og terset det på plass.

Samt at vi brukte varme og kulde.

Skrevet

Husk at viss du skal presse/slå spindelen inn, at du får lastet av presset på inner ringen! slik at kraften ikkje blir overført over på ytterringen via kulene når du slår/presser.

Viss ikkje kan hjullager ryke fort etterpå, på grunn av at du skadet kulene og lagerbanen når du slo/presset.

Altså det må ikkje komme noe som helst trykk på kulene mens du holder på ;)

Skjønner? :)

Skrevet

Helt riktig det som sies ovenfor her.. Veldig viktig om du ikke vil punge ut til nytt lager.

Lagermonteringssett er jo bra, men ikke alle som har det tilgjengelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...