Hpi Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Hei! Har en 2000 modell 530Dat som jeg jeg skal bytte bakdekkene på nå snart. Kjører med Yokohama Advan Sport nå og disse har trillet 17000-18000km og er nå utslitt (ikke skjevslitt) Har vært veldig fornøyd med egenskapene til Yokohama og har forsåvidt ingen betenkligheter med å gå for et nytt sett med disse men kommer til å teste et annet merke for å ha noe å sammenligne med, blir nok Nokian eller Kumho 265/35-18 Det jeg lurer på er om dette er en normal kjørelengde å slite ut et sett med drivhjul på en slik bil? Har vel en gjennomsnittlig kjørstil vil jeg tro. Blir jo endel mer gassing og bremsing med automat og bilen er jo relativt tung (1700kg) og den er tunet til 218hk@450nm Er klar over at myke dekk er de som henger godt men som triller minst og er ikke interessert i noen knallharde jalladekk som triller sinnsykt langt men er mer ut etter å høre hvilke kilometer dere med lignende bil/motor får ut av et sett drivhjul. Inbiller meg at turbodiesel sliter mer enn bensin pga det høye momentet på lave turtall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mai 27, 2012 Share Skrevet Mai 27, 2012 Om du har Advan Sport i 265 bredde må jeg si jeg synes de har vart lenge. Har samme dekk i 285 og ble forespeilet at de kunne leve inntil to somre. Jeg kjører ikke i nærheten av så langt på to somre Mulig du kjører veldig pent Av andre dekk har jeg hatt Michelin Pilot Sport som var veldig bra og Dunlop Sportmaxx. Dunlop var mer stillegående og sporet mindre enn Michelin, men skal også ha litt kortere levetid (solgte bilen før de ble utslitt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2012 Ja jeg begynner å få inntrykk av at dette ikke er unomalt "kort" men heller som forventet eller kanskje til og med over forventet. Disse var nye i April i fjor. Kjørte de 14000km i fjor sommer med bl.a en Sverigetur på 2500km. Så det ble ikke 2 sommere for min del Vet ikke om jeg kjører spesielt fint med det blir nok endel daukjøring i kø til og fra jobb og det utgjør nok endel av de kjørte kilometerene. Vet jo fra både rally og Mc verden at det er de myke dekkene som henger best og som slitest fortest og som ofte er de dyre premiumdekkene. Har vørt veldig fornøyd med egenskapene til Yokohama dekkene så det var helst kjørelengden jeg stusset på. Hører andre som påstår at de har kjørt 30000-40000km på samme dekk i litt mindre dim så begynte jeg å lure litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå