endre88 Skrevet Mai 27, 2012 Skrevet Mai 27, 2012 Har en E39 525i. M52 som eg vurderer og sitte en 3l m54 nedi. Går det ? Eller må eg bygge om til el gass ? Eller kan eg bare bruke el nett og innsugget til 2,5 ?
SweetBMW Skrevet Mai 27, 2012 Skrevet Mai 27, 2012 må ha nytt motornett, bytte om til elgass, ny DME og litt andre ledninger for å få cruise control til å funke osv.
endre88 Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Skrevet Mai 27, 2012 Kan eg ikke bare bytte blokk og topp til 3.l då ? Vil bilen gå liksom? Hive inn en chip som er spesial laget.
D.Toft Skrevet Mai 27, 2012 Skrevet Mai 27, 2012 hva med å bruke veiv fra b30? leste her en plass om en som fikk plassert veiv i en m52b28?
endre88 Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Skrevet Mai 27, 2012 Ja men hadde har hørt det selv. Men hadde håpet og slippe og splitte motor.
Haug530D Skrevet Mai 27, 2012 Skrevet Mai 27, 2012 Kan bruke bunndel fra M54B30, altså blokka med veiv og stempler på M52B25 topp. Da vil den bli en M52B30, eller stroket til 3l. Har selv snust litt på dette, men ennda ikke kommet over en komplett bunndel til riktig pris. Også til alle de som skal komme med kommentarer som ja men hvorfor ikke hive i en hel M54B30 eller ett eller annet større, jo fordi at det ser ut som om det sitter en M52 motor under panseret, ikke noe problem med Periodisk kontroll osv, dessuten er det litt kult å gå en vei som ikke alle andre gjør.
D.Toft Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 m54, er ikke det alu blokk? og m52 støpegods? eller er jeg LANGT ute på jordet nå? men ja, er nok lettere å bygge om en m52 med m54 veiv eller m54 blokk med m52 topp enn å bygge om alt elektriske.
Bmwrob Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 m52 er alu, m52tu er alu med stålsylindre, m54 er samme som m52tu.. Dersom du ikke har lyst til å bygge om el, så stroker du din m52 med M54 innmat i bunndelen.
D.Toft Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 m52 er alu med alu sylindre? sikkert dumt spm, men, hva passer i m52b20 blokken av større innmat? eller er dette bortkastet, slik at det er bedre å finne seg en b25 eller b28? litt info om m52 og m54 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54
endre88 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 okei har sjekket litt og er vist en m52b25tu i denne bilen det er snakk om. då kan eg bare flytte over blokk og topp eller må eg dele motor selv om ?
Haug530D Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 m52 er alu med alu sylindre?sikkert dumt spm, men, hva passer i m52b20 blokken av større innmat? eller er dette bortkastet, slik at det er bedre å finne seg en b25 eller b28? litt info om m52 og m54 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54 M52B20 har mindre borring enn M54, så det går ikke
D.Toft Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 ja b20 har mindre borring enn b25, b28 og b30, men det går vl an å bruke nevnte veiv og råder sammen med b20 stempler?
Haug530D Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 ja b20 har mindre borring enn b25, b28 og b30, men det går vl an å bruke nevnte veiv og råder sammen med b20 stempler? Det kommer vel an på rådeboltene samt høyde på stempel.
D.Toft Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 sier noe der, nei lettere da med b28 blokk og b30 veiv.. eller b30 blokk og b25/b28 topp
325demon Skrevet Juli 26, 2012 Skrevet Juli 26, 2012 Hva med å bygge om en e46 fra m54b25 til m54b30, mye som må bygges om? Og hvor mye må til for at dette kan godkjennes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå