Gå til innhold

M54 b30 nedi en e39 m52b25 ? Går det ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E39 525i. M52 som eg vurderer og sitte en 3l m54 nedi. Går det ? Eller må eg bygge om til el gass ? Eller kan eg bare bruke el nett og innsugget til 2,5 ?

Skrevet

må ha nytt motornett, bytte om til elgass, ny DME og litt andre ledninger for å få cruise control til å funke osv.

Skrevet

Kan eg ikke bare bytte blokk og topp til 3.l då ? Vil bilen gå liksom? Hive inn en chip som er spesial laget.

Skrevet

hva med å bruke veiv fra b30? leste her en plass om en som fikk plassert veiv i en m52b28?

Skrevet

Kan bruke bunndel fra M54B30, altså blokka med veiv og stempler på M52B25 topp.

Da vil den bli en M52B30, eller stroket til 3l.

Har selv snust litt på dette, men ennda ikke kommet over en komplett bunndel til riktig pris.

Også til alle de som skal komme med kommentarer som ja men hvorfor ikke hive i en hel M54B30 eller ett eller annet større, jo fordi at det ser ut som om det sitter en M52 motor under panseret, ikke noe problem med Periodisk kontroll osv, dessuten er det litt kult å gå en vei som ikke alle andre gjør.

Skrevet

m54, er ikke det alu blokk?

og m52 støpegods?

eller er jeg LANGT ute på jordet nå?

men ja, er nok lettere å bygge om en m52 med m54 veiv eller m54 blokk med m52 topp enn å bygge om alt elektriske.

Skrevet

m52 er alu, m52tu er alu med stålsylindre, m54 er samme som m52tu..

Dersom du ikke har lyst til å bygge om el, så stroker du din m52 med M54 innmat i bunndelen.

Skrevet

okei har sjekket litt og er vist en m52b25tu i denne bilen det er snakk om. då kan eg bare flytte over blokk og topp eller må eg dele motor selv om ?

Skrevet

ja b20 har mindre borring enn b25, b28 og b30, men det går vl an å bruke nevnte veiv og råder sammen med b20 stempler? :P

Skrevet
ja b20 har mindre borring enn b25, b28 og b30, men det går vl an å bruke nevnte veiv og råder sammen med b20 stempler? :P

Det kommer vel an på rådeboltene samt høyde på stempel.

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...