Julian Sommer Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Hey. Tenkt tanken på å lage en egen kasse i min E46 sedan. Lurer på om du har noen av mål'a liggende. Vinkel på på setene, Div bredde mål evnt. Min er på lagring så jeg har ikke tilgang sånn med det første. Lurer også på om det spiller noen rolle om hvor stort hullet skal være på lufting i forhold til det å få mest mulig trykk ut av bass. Også kommer et litt newbie spørsmål. vil jeg få mest trykk om jeg setter luftehullet til subkassa ut av hullet til skiposen eller vil jeg få mer ut hvis jeg setter basselementet ut mot hullet der skiposen var ? Og hvor kjøper du tekstiler til trekk av kasse ? Her er en enkel tegning av hvordan jeg har tenkt det. Om du har noen andre meninger så skrik ut. Orange er ventilasjon og den er satt bak ut mot armlenet. Svart er elementene og er mot kamera. [ Bilde ] Elementet må for all del få spille inn gjennom skipose-hullet. Med mindre du skal kidnappe noen og ha dem i bagasjen, og det er de som skal få lyd. Man monterer jo ikke en sub på soverommet for å få god bass på stua Samme prinsippet i bil, kupe og bagasjerom er to forskjellige rom, selvom folk gjør mye rart. Luftehullet som du kaller det, er bassporten. Dette er ikke bare et hull, det er en port=rør, rund eller firkanta. Lengden/arealet på denne avgjør tuningen på kassa di, som igjen avgjør hvor dyp bass du vil få med. Jeg kan hjelpe deg og designe kasse med riktig størrelse/tuning tilpasset dine elementer og din bil, ta kontakt på PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 ja nei jeg vet jo at lyd kommer fra elementet på diskant men fra et basselement var jeg usikker, for jeg har fått god respons når jeg har dytta hodet bak ved bassporten også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2012 Står ett par porscher i kø her. Dette er da fra nr 1 Skal være en så diskre installasjon som mulig. Så her skal alt gjemmes. Kabler ferdig trekt. Forsterker montert. Av med dør paneler for å bytte høyt. Bruker originale deksler. Ligger ett lag med stoff originalt gammelt stoff som muligens vil dempe diskanten. Det løser gassbrenneren ganske raskt. Spiller skal også byttes Done: Noe komponenter til 2stk Porscher Plassering for basskasse. Brakett for feste av kasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiim Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 +1! Utrolig bra arbeid, Nautiluz! Blir jo som om det skulle ha blitt på fabrikk Stå på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Ser bra ut, som vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 enkelt og bra! Tror jeg må levere m5'n til deg etterhvert michael vil ha anlegg som konkurrerer mot m3'n din! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Morro å se:-) må følges videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2013 Måtte starte på bilen til bror nå. Så her kommer bilder fra Porsche nr 2. Legger ikke ved bytte av høyttalere osv siden det er nesten det samme, men det er gjort. Bilde av doningen, meget artig bil å kjøre! Kabler lagt i beskyttelses strømpe. Limet fast plate for å feste forsterker i. Kabler ferdig trekt. På plass med deksler igjen. Passet bra der Begynt på basskassen Kassen er festet fra innsiden med 3stk M8 Frest ut ringer til elementet Siste ringen her skal trekkes med sort høyttaler filt for å gjøre elementet usynlig Måtte frese ned litt i platen for å få plassert elementet lavere Strekt fleece og lagt på vinylester Pusse.. Tilpasse formen litt Støpeplast Lager ett ekstra deksel fordi alcantara kan være leit å trekke, limet på for å lage en glippe til trekket. Gjøre klart for trekking Passer enda. Sparkle Vasket og klar for alcantara Sort alcantara samme som i taket på bilen Har ekstra ikke dratt kassen helt bak til ruta det er fordi det er luftekanaler der som går til ruta. Satt på ekstra dekslet. Mangler bare høyttaler stoffet nå så blir bassen "borte" Jeg har testet ganske mye forskjellig og denne bassen er helt utrolig! Det er en flat bass på 9,8cm som spiller helt sykt med 250w fra en 5kanaler! Hatten av for dette Alpine!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2013 Share Skrevet Januar 5, 2013 Nydelig finish. Rett og slett nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 VW Passat Kabel gjennomføring Sjekker hvordan lysene bør bli plasser så diodene ikke direkte synes En liten twist i kassa 20mm plexi Hvit alcantara Kuttet speil til å ha i bunnen Risky med sort sica vs hvit alcantara.. Bruker utskjæringen for å få bitene plassert nøyaktig Ny bagasjeplate Alle kanter frest Done: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Dritbra resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Har du jobbet med det der før eller? Antar att man ikke finner på slikt over natta. Freshe saker. Kan du bygge noe lignende i v50? Som ikke stjeler plass? Hva ca kommer noe slikt på? Har forsterker men ikke element. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 Ikke jobbet med dette nei, kommer over ganske mange sene netter egentlig Bygger i alle biler så det er fult mulig i v50 også Som sagt bor jeg 10min unna deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Kommer innom en gang om ikke så lenge jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janthomas Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 herregud hva du kan nautiluz! er du helt selvlært? og hvordan får du tid til alt dette? tror jeg må opprette en egen sparekonto så jeg kan få ett bygg fra deg en vakker dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå