Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med at motoren min går altfor magert iflg bredbåndslambda. Det merkes veldig godt når man kjører fordi om man ligger og kjører med ca 25% gasspådrag, så går den fryktelig dårlig, men hvis man gir jernet så løsner det plutselig opp igjen og den går som den skal. Prøvde først å plugge ut begge o2 sensorene og da gikk den som den skulle. Litt mye bensin til tider, men fikk hvertfall ikke problem med at den gikk dårlig slik som før. Har nå byttet begge o2 sensorene til splitter nye og da gikk den som den skulle ei stund men nå har den begynt igjen. Bredbåndslambdaen gir også signal på tomgang på at den går altfor leant og motoren står og brumler ganske så ujevnt. Noen som har peil på hva som kan være galt, evt hvordan man mest effektivt feilsøker på dette ? Kan det være feil på ledningsnettet inn til o2 sensorene ?

Skrevet

Nå har den begynt å gå leant relativt konstant. Lambdaen ligger og blinker på 20 ved rolig kjøring og på tomgang. Krabber opp mot 16 ved pådrag men dette er jo fortsatt for lavt.

Skrevet

Har problemer med at min også går magert, sjekka plugga og de var hvite men den bruker fortsatt 3 liter på mila..?

Kobla den ene lambdasonda feil så den er sikkert gåen..

hvor mange rpm går din på tomgang nå? hoster og går ujevnt?

Skrevet

Sikker på at bredbåndalamdaen din ikke tuller med deg? står den og blinker på 20, så skal ikke bilen gå visst det stemmer. Kaliberer BBL pånytt. Og sjekk evnt rens luftmassemåleren.

Skrevet

Har du sjekka bensin trykket og at ikke filteret er tett??

Vist bbl viser mot 16-20 så hører du det temeligt godt på motoren og det vil nesten virke som om at den holder igjenn så vill nok tro at bbl trengs en kalibrering..

Skrevet
Deffekt luftmengdemåler eller vakumlekkasje kan vel gjøre slik at motoren går magert?

Med vakumlekasje er det umuligt at det vil gå mager da da en mister luft etter lmm ergo den vil registrere mer luft en va den får inn og vill da gi mer bensin.. så vakumlekasje vil gi feit blanding..

Skrevet
Deffekt luftmengdemåler eller vakumlekkasje kan vel gjøre slik at motoren går magert?

Med vakumlekasje er det umuligt at det vil gå mager da da en mister luft etter lmm ergo den vil registrere mer luft en va den får inn og vill da gi mer bensin.. så vakumlekasje vil gi feit blanding..

Da tror eg du desverre tenker feil. Om du har en luftlekkasje etter lmm, så vil motoren registrere at det går mindre luft inn i sylinderene enn det som er reelt. Fordi da får den inn den registrerte lufta igjennom lmm pluss lufta som passerer igjennom lekkasjen, ergo så vil motoren gå magert ;)

Skrevet

Henger meg litt på her jeg siden jeg har samme problemet med min..

Er det noen som veit hvor mange ohm LMM skal være?

eller om noen kunne målt sin fungerende LMM og skrevet det her? :)

Skrevet
Deffekt luftmengdemåler eller vakumlekkasje kan vel gjøre slik at motoren går magert?

Med vakumlekasje er det umuligt at det vil gå mager da da en mister luft etter lmm ergo den vil registrere mer luft en va den får inn og vill da gi mer bensin.. så vakumlekasje vil gi feit blanding..

Da tror eg du desverre tenker feil. Om du har en luftlekkasje etter lmm, så vil motoren registrere at det går mindre luft inn i sylinderene enn det som er reelt. Fordi da får den inn den registrerte lufta igjennom lmm pluss lufta som passerer igjennom lekkasjen, ergo så vil motoren gå magert ;)

Seffølgeli gjør eg det :lol: har holdt forlenge på med turbo;)

  • 2 months later...
Skrevet

Kjører atm uten lambdaer og da går den helt fint. Skal prøve å koble de inn igjen en dag og resette feilkoder. Så får vi tro det går veien :)

  • 8 months later...
Skrevet

Kan jo løfte denne litt. Har snakka med en engelskmann nå. Han er overbevist om at det er en eksoslekk før lambdaene. Såvidt jeg har sett skal det ikke være det. Men får feilsøke litt til. For moro skyld kan jeg jo spørre. Jeg er 80% sikker på at jeg satte inn de nye lambdaene slik de stod, men hva vil følgene være om

Man bytter om plassen på disse ?

Skrevet

Og, har noen info om hvilke verdier jeg skal måle på pinnene på kablene til lambdaene ved drift?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...