Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gikk ut på morgen i dag og da gikk spylervæske pumpa og bilen var tom for strøm. tok ut kontakten til spylermotoren og satt bilen på lading. prøvde og sette i kontakten til spylermotoren men begynte og gå med en gang. og vis jeg prøvde og vri på tenninga så begynte vindusviskerene og gå på fult selv om dem sto i av posison. og flyttet jeg på spaken gikk v/bak vindu ned. går ikke lokke opp bakluke for når jeg tar i hontake så suger den seg bare inn og lukker seg og deretter detter ut så den står halv veis igjen. og el vinduene funker ikke å låse bilen, tak luka gikk opp og der står den. varsel blinken skrudde seg brått på..

prøvd og ta av bateri og satt det på igjen, men uten hell. så håper noen kan hjelpe meg..

Skrevet

var og hørte på bmw verksted og dem snakka om at det kunne være en grunnhjerne som sitter monter bak hanskerommet.

noen som vet noe mere om det er en mulighet ?

Skrevet

Er ikke umulig at det kan være kortsluttning i GM3 (grunn hjernen) bak hanskerommet da alle feil du opplever styres av denne boksen.. :) Om du har et høggeri i nærheten så kan du jo høre om du får låne en om de har en og teste, bare for og se om det forandrer seg. :)

Kan hende du burde tatt en diagnose test også, om du kjenner noen som kan gjør dette privat. :)

Kan jo ta den ut og se om der er noe brent inni den, det er veldig enkelt.

Først drar du plast dekselet som sitter under hanskerommet mot deg, det kan sitte litt hardt.

Demonter hanskerom, tar av klipsa på båndet som helder hanskerommet oppe og demperen (disse sitter på hver side), så er det to 6mm muttere under, disse løser du, trenger ikke ta dem av, slik at du kan løfte det av stanga. Når du har fått det løst sitter det mest sansynelig en kontakt bak på venstre side der det er en ladestasjon (om du har denne), koble fra denne da er det bare og løfte ut hanskerommet. :)

Så sitter GM3 rett bak der med 3 kontakter på. Husk og koble fra batteriet når du kobler den ut for sikkerhetsskyld. :)

Må denne byttes så er det anbefalt og få tak i en med samme dele nr, jeg brukte en med feil dele nr på min en periode, var ingen problemer men var vist uansett anbefalt og få tak i en med rett nr.

Denne må i utgangspunktet kodes til bilen, så du kan bruke moduler fra både touring og sedan, men bruker du fra touring på sedan må den kodes uanset for da får du ikke opp bakluka. :)

Jeg tror jeg ville gått for og testa en annen modul først, om du får lånt en så er det jo gratis. :)

Fredrik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...