e30 tic Skrevet Oktober 29, 2012 Skrevet Oktober 29, 2012 Du kan nok satse på å måtte skifte aksel tetninger i begge ender, en slik tetning klarer neppe å motstå såpass trykk
Tynes944 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Da har jeg laga meg "catchtank", hahahah FIkk montert den på oljeåndinga på toppdekselet idag, å vips så var alle oljelekkasjer vekke! SÅ turen takk for tipset e30tic! Som sagt, skulle jeg filme idag, det LOVTE jeg! Meen er virkelig ikke enkelt å få til en skikkelig film når man er ute å øvelsekjører med muttern, så jeg skal gjøre det jeg kan for å få det til så fort som mulig! Men var ute å kjørte i 2 timer idag, med bredbåndslambda, å den ligger stabilt rundt 13-14 når jeg har full gass å drar ut både 1,2 å 3 gir. Det er vel igrunn veldig bra vel? ladder atm 0,4bar. Også har jeg et lite spm angående lambdaen. Etter 1 time kjøring idag, begynte den plutselig å blinke 7,4 , så plutselig kom den tilbake, så forsvant den igjen, så kom den tilbake. Noen som aner hvorfor det skjer? Alt av kabler er skikkelig tillaget, så problemet ligger ikke der. På forhånd takk for svar
e30 tic Skrevet Oktober 29, 2012 Skrevet Oktober 29, 2012 Hva som gjør at du får rare verdier vet jeg ikke, men en motor pleier å fjuske en hel del når du kommer under 10, vis motoren går normalt men lambdaen viser 7 er det nok noe muffens som gjør at den måler feil 14 er fint på liten last/landeveis kjøring, men på full last bør du ligge på 11.5-13 et sted. Den må ikke gå for magert, da blir turbo gleden fort kort varig.
Tynes944 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Det har jeg fått erfare selv da jeg hadde turbo på m20b20 som stod i denne bilen før. Dro ut 3.giret, 0,7 i ladetrykk, så sa det pang. Smelta toppakning på 3 av sylindrene Men får da ikke rare verdier, verdiene er jo bra? Men at den plutslig blinker 7,4 er det som forundrer meg. Søkte rundt litt, å når innovate lambdaen viser 7,4 , er det en slags error mode om jeg ikke tar helt feil nå. Hmmmmm
Kvasi Skrevet Oktober 29, 2012 Skrevet Oktober 29, 2012 Den blinker feks 7.4 hvis strømmen kutter litt, da starter den oppvarming igjen og gir ikke signal i mellomtiden. Gjelder innovaten min iallefall, og sikkert din også hvis den har samme rituale når du skrur på tenninga.
Tynes944 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Jepp det har den. takk for info Kvasi
Tynes944 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 lageret på dynamoen gikk tydeligvis her om dagen da viftereima gikk, så la inn bestilling på bilxtra på ny dynamo nå, kommer vel iløpet av uken.. Hyler som et helvette
Tynes944 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Liten filmsnutt jeg filma nå nettopp. Ventiler skal justeres, å tomgangsregulatoren er konstatert defekt. Bare nevner det da noen sikkert kommer til å kommentere det
Tynes944 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 De e grett Ring mej imorga kveld da
Kvasi Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Dra ut ledningen fra tomgangsregulatoren og juster opp litt på spjeldet så slipper den å stå å hamre så magert på tomgang. Er ikke helt bra..
Tynes944 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2012 ny tomgangsregulator blir handla fortløpende. men det er ikke bra så kan hende jeg sksl gjøre det som en midlertidig løsning.
Tynes944 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2012 ska bytte bensinpumpe i 5 tia, kan stikke ut etter de:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå