Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hør med Fekzen ka han anbefaler. Er handlet i Bergen og kjøpte ferdig dyser og Chip som skulle passe sammen, Meiner dei va 360 men eg handla et sett på 400 eller 420 som eg bruker nå. Desse har eg bremset 301,5 hk på hjula med som er ca 340 i motor.

Kjøre du sprut er det vel ein peikepinne at du kan hente like mange hester som du har cc dyser,på 6 syl motor da vel og merke.

Er jo grett og ha litt store dyser visst du vil kjøre E85 eller noke seinere. Då må du ha ca 30% meir fuel...

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har jeg fått gjort litt idag! Fått slept hjem bilen, demontert fuelrail å innsug, dyser er gjort klar for sending å 315cc dyser er på vei! Turbochip er avtalt med Fekzen å blir bestilt imorra! :)

Skulle bytte fra nylon til orginalforing på diffen idag, pressa litt skjevt så da smalt jo baklokket. Men en kompis hadde et liggende så det får jeg imorra! Bilde slik motorrom er nå:

293697_4393704634522_1488899395_n-1.jpg

Skrevet
Blir 3-3,5bar bensintrykk nå. Da flower de rundt 330cc :)

Som er passe size til ca 220hk.

Regner med grunnen til å ikke kjøpe større er en god deal på disse, men hvis du må kjøpe nye dyser og chip igjen om ikke så lenge blir det ikke så billig allikevel.

Skrevet

fekzen mente at med 315cc dyser å 0,7 ladetrykk kjører jeg temmelig holdbart med 260-280hk.

jeg sa vel 4 bar bensintrykk til han, men det er justerbart så det er bare å prøve seg forsiktig fram:)

Skrevet

Da har jeg bestilt 315cc dyser med Morty999, å turbochip med Fekzen etter mine egne spesifikasjoner. Skal nå prøve med 0,7 i ladetrykk :)

Imorra skal downpipen demonteres, få sveist hullet til o2 sensor skikkelig å få trekt det opp i skikkelig varmebandasje som jeg fikk fra GS igår. Innsugspakninger er også kommet, å o-ringer. Så når jeg får dysene fra Morten blir det å montere sammen med nye o-ringer! Begynner å bli gira på testing igjen nå! :)

Satse på fyrings å prøving i slutten av neste uke :)

Grunnen til alt gikk i boks nå visst noen absolutt vil vite det er at jeg solgte bilen jeg egentlig skulle ha som vinterbil, audi 100 cs quattro. :)

Skrevet

Var å tok noen bilder av forskjellig på bilen nå. :)

Ny diff foring:

IMG_0275.jpg

Lenkearmer til stabstag bak, innsugspakninger, o-ringer til dysene:

IMG_0273.jpg

Jbl Decades montert:

IMG_0271.jpg

IMG_0270.jpg

Holder til målere i a-stolpen montert:

IMG_0269.jpg

Koed shortshift å ny girkule montert(Meget fornøyd med denne shortshiften):

IMG_0264.jpg

Turbotrykksmåler:

IMG_0263.jpg

100hk ekstra!!

IMG_0262.jpg

Plassering av oljekjøler/bilde av an-koblinger:

IMG_0260.jpg

IMG_0259.jpg

IMG_0258.jpg

Nytt luftfilter fra GS:

IMG_0257.jpg

Fått på eksosbandasje å fått sveisa 100% rundt bredbåndslambdanippelen:

IMG_0256.jpg

Det var vel alt nå tror jeg..

Kommer ny update i slutten av uken når jeg har fått turbochip å dyser :)

Skal ut å lodde inn noen nye ledninger på ledningsnettet nå, det som smelta bort i brannen.

Skrevet

Bestilt stanceworks klistermerke nå, også blir det muligens en bestilling på dekk senere i uken, også blir det coilovers etterhvert! 205/40 17 skal jeg gå for :)bestiller 4 stk på dekkonline, cirka 2000kr :)

Skrevet

m-tech på 325?? neeeeh :P ENeste jeg har som er m-tech er mobildekselet mitt haha :P

Bestilte dekk nå! Goodride 205/40 17 på dekkonline, 1917kr med frakt! :) Billige drittdekk sikkert menmen :P

Kan være kameraet, ELLER deg! ;)

Skrevet

Da har jeg fått fyrings på bilen igjen! Oljekjøleren er tett å fin, funker bra. Bestilte ny kjølevifte å viskosekobling idag, el-vifta er for svak så sliter med varme.

Også dødde stikkaksling nummer 2 idag, høgre bak. Pang sa det :) Men bilen funker utmerket nå!

Fått på turbochip fra fekzen på forumet å 338cc dyser fra morty. (Chip fra fekzen anbefales!)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...