Tynes944 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Ser ut som at jeg ikke får lånt lokale alikevel, men en kompis har stor garasje med varmer så neste helg, altså 25-27 Jan. så blir det skruhelg! FIkk vannpumpe idag, resten dukker vel opp i.l.a uka
Tynes944 Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Slik bilen står nå å fryser.. Litt nye deler. Facelift ekspansjonstank,facelift vannpumpe,simring bake på veiva, skilt å noen klistermerker Og til slutt et lite bilde av en kompis som også holder på med turbobygg God helg
Tynes944 Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Ser fram til helg å e30 skruing nå! Får bare håpe de siste delene dukker opp denne uka så vi får sammen alt til helga! motivasjonsbilde
Tynes944 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 Fikk lånt meg vaskehall å steamer på en bensinstasjon 20 minutter ikveld, så nå er motorrom steamet å rent å pent! Også fikk jeg bytta simring på veiva idag(Hadde en "holder" eller hva jeg skal kalle det fra en av mine tidligere motorer liggende, så tok å fikk vaska den å fikk på plass ny simring Bilde av det: Ny simring til venstre Ny simring på plass å gjort helt rent alle flater Å nytt mobildeksel
Tynes944 Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Skrevet Januar 22, 2013 Da blir det bestilt nye stempelringer til motoren imorra, å stempla som står i nå blir muuligens dreid ned 1-1,5mm Får se hva jeg gjør. Handla 4 nye felger idag også, 7*15 RH Cup felger. OM det blir vinterfelger eller hva jeg gjør vet jeg ikke enda. http://img387.imageshack.us/img387/3966 ... e91uo7.jpg Fikk de så billig så..
tommyheimberg Skrevet Januar 22, 2013 Skrevet Januar 22, 2013 Rh cup er feite hjul syns nå jeg da:-), godt du ikke gir opp når det raser!
Kvasi Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Bytta du simmerring på veiva før du skal ta den ut og bytte stempel og eller ringer? Høres sikkert kritisk ut nå men har du en plan og en grunn til den? Hadde jeg vært deg nå hadde jeg brukt null kroner på "stålfelger og klistremerker" og heller sortert ut de gode rådene og fulgt de. Er mange av dem i tråden og jeg er ikke i tvil om at alle er velmenende..
Tynes944 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Bytta du simmerring på veiva før du skal ta den ut og bytte stempel og eller ringer? Høres sikkert kritisk ut nå men har du en plan og en grunn til den? Hadde jeg vært deg nå hadde jeg brukt null kroner på "stålfelger og klistremerker" og heller sortert ut de gode rådene og fulgt de. Er mange av dem i tråden og jeg er ikke i tvil om at alle er velmenende.. Nei simmeringen er bare "klargjort" til motoren skal bygges opp igjen Skjønner godt at det er velmenende, men jeg tar det i mitt tempo, å når jeg finner noe jeg vil ha, får en god pris å har pengene, så kjøper jeg det. Eneste jeg mangler til å sette sammen motoren til helgen, er stempelringer, å det blir bestilt imorra Har selv meget sansen for RH Cup "tommyheimberg", men tror ikke dette vekker så stor oppmerksomhet hos mange da alle skal ha svindyre felger nå til dags, bbs rs++ osv osv, men har lenge hatt sansen for RH cup så tror det blir tøft
Tynes944 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Bytta du simmerring på veiva før du skal ta den ut og bytte stempel og eller ringer? Høres sikkert kritisk ut nå men har du en plan og en grunn til den? Hadde jeg vært deg nå hadde jeg brukt null kroner på "stålfelger og klistremerker" og heller sortert ut de gode rådene og fulgt de. Er mange av dem i tråden og jeg er ikke i tvil om at alle er velmenende.. Å forresten, klistremerkene har jeg ikke nettopp kjøpt, har hatt de liggende lenge. Så må virkelig si meg uenig i at jeg bruker penger på stålfelger å klistremerker.........
Tynes944 Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Skrevet Januar 26, 2013 Da er motor å gir ute av bilen, pussa ned motorrom, fått på et par strøk hammerite. Motor har blitt demontert, rådelager hadde antydning til rødfarge(varme?) å veivlagrene såg meget bra ut. Sylindre/stempel såg greit ut. Gidder ikke laste opp bilder nå så blir bildeupdate imorra. Hone blokk, sjekke etter ovaliteter på veiva å montere sammen med nye lager imorra, å få på facelift vannpumpe å greier Girkasse,blokk å bunnpanne skal også steamest imorra så det er rent å pent når det skal monteres igjen Regner med det blir bildeupdate imorra kveld.
Tynes944 Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Motor å gir er i bil igjen, å tenkte jeg skulle sjekke svinghjulet(tappen til turtallsignal), å jada! Den var jo knekt, så var bare en pitteliten bit igjen av den!! Så det jeg tenkte da var at det kanskje har vært det som har vært problemet hele tiden?? Men uansett, så fikk jeg taki et svinghjul av en kompis som tilfeldigvis hadde tapp på, så da bytta vi. Så da er vertfall det iorden. Å motor å gir er i bil igjen, å skulle ha på toppen idag, men det går jo ikke da jeg har fått toppakning til m20b20.... SÅ skal på Meca/Hellanor/Bilxtra imorra å handle med den som får taki raskest. Har tatt en del bilder, men gidder ikke å laste opp nå.. Så ny update kommer imorra/Tirsdag
tommyheimberg Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Fyr opp bilder da!, stått på som en helt i helga nå eller?
Tynes944 Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 Har blitt noen timer ja! Bilder kommer, men orker ikke å laste opp nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå