Gå til innhold

E34 540 eller e24 635??

joaronn
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det så moro med manuell da? Går jo ikke akkurat godt:) hehe.

Vel, for meg er 635 en slags sportsbil, og siden jeg har hatt både automat og manuell på 540en min, kan jeg skrive under på at om man ha tenkt å kjøre litt aktivt er manuelt gir mye morsommere. Pluss at bilen både er og føles mye raskere.

I tillegg kan jeg tenke meg til at automatkassen i en såpass tilårskommen bil er såpass gammeldags, at den rett og slett kan bli litt irriterende å kjøre med.

Skal bilen imidlertid bare brukes til cruising og søndagskjøring er det lite fordeler med manuellkassen, såfremt automaten har nogenlunde sunn fornuft når den girer.

Edit:

Det var forresten en mektig pen bil du hadde lagt ut bilder av. Er den der til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det du sier der:)

Jeg skal ikke ha en bil å herje med. Da hadde jeg lett kjøpt meg m5:)

Ja, den virket ålreit den bilen der, har ikke så lyst å legge ut link til annonsa. Da alle de bilene som har vært midt i blinken har blitt solgt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg ikke nødvendigvis å herje, men man må jo la de 218 hk strekke litt på beina innimellom. ;)

Forstår forøvrig godt at du vil holde på annonsen. Er ikke noe poeng i å lokke potensielle kjøpere til en bil man vil ha selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er personlig ekstremt svak for en 540i manuell. Men jeg ser jo effekten en e24 har på folk flest.

MEN: såvidt jeg husker begynner delene på e24 å bli ganske dyre? De er også vanskelig å få tak i? Arrester meg om jeg tar feil, men mener å huske at vi fikk høre det da en kompis var i markedet etter en kosebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil egentlig ikke si det er så dyrt lenger. noe men ikke alt.

det er mye dyrt til nyere biler og.

men du gjør det lurt i og legge litt penger i en som er bra stand og godt holdt.

så du slipper og rutte me nye skjermer og karosseri deler da det kan bli kostbart.

ellers syns jeg vertfall det er ok priser på vanlig slite deler.

ikke alt av interiør så er like enkelt og skaffe lenger. spørs litt hva du havner opp i.

lykke til vertfall med bil jakten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt E24 som hverdagsbil, og jeg syns verken den var upraktisk eller for "gammel" til det. MEN, det koster å være kar, heter det, og 70l 98 oktan i uken på hverdagskjøring, det kjenner man på lommeboken.

Jeg tror, utifra det jeg leser i denne tråden, at en E34 540i med manuellkasse er et bedre valg for deg. Jeg selger min E24 fordi jeg rett og slett ikke har tid eller råd (blitt småbarnsfar) til å holde den tipp topp, og har heller ikke plass i garasjen til at den bare skal stå og eldes bort. Skulle gjerne hatt i pose og sekk, men det lar seg ikke gjøres.

Manuell mot automat diskusjonen, den er litt vanskelig. Jeg syns at automatkassen på E24'en min er helt ok for vanlig kjøring, pluss litt friskere kjøring på motorvei, men kan se for meg at det kanskje ikke er spennende nok for en som vil kunne kjøre litt briefete, dra ut i lyskryss o.l. E24 er en gentlemans bil, E34 med frisk motor er en litt mer "hardere" bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...