Gå til innhold

m3 Speil e46, ja hvor mange pins har jeg? :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er nok ikke den eneste som har spurt om dette, er litt lat ang. Søking på forumet.

Har en e46 320ci 2003 mod facelift. Har tenkt å bytte speil på den, og har tittet litt rundt og det er masse forskjellige meninger om hva som går og ikke går.

Har skjønt at det er viktig å vite hva jeg har i bilen.

Jeg har memory på seter, autofold knapp i døra, Vet ikke om jeg har varme i dem :P Bilen står inne hele tiden, så har ikke fått noen frost av noe slag i speilene hittil.

Har jeg da 12 pins? eller 6 pins?

har tittet på disse her http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... true&rt=nc

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Om du har den gamle typen kontakt har du 12 pins, men ettersom du har facelift kan det hende du har en annen type kontakt (en "flatkabel", men usikker på om denne kom med facelift eller om den kom etterpå), så det beste er å sjekke fysisk selv.

Speilene du linker til er heller ikke M3-speil, med noe som ligner mer på M5-speil. Selv om det ikke ser slik ut er det endel forskjell. Vil absolutt anbefale originale M3-speil heller.

Skrevet

Takk for svar :) Det er det å ja. hmm.. Men dem koster jo en god del her i Norge har jeg merket, Er vel ikke mye stress å ta av dørtrekket heller vel? Så får jeg undersøke hva jeg har :)

Skrevet

Eller Gs hadde jo brått ganske rimelige til min å ser jeg :) der står det 12 pins, men jeg får undersøke først :)

Skrevet

Er 3 torx under armlenet, 1 ved dørhåndtaket og 1 bak airbag-emblemet i tillegg til masse klips rundt hele så er rimelig enkelt å ta av :wink:

Skrevet
Eller Gs hadde jo brått ganske rimelige til min å ser jeg :) der står det 12 pins, men jeg får undersøke først :)

De til GS er også "M5"-speil, samme med de som Koed selger. Vil derfor anbefale originale.

Holder å bare ta ut torxene bak dørhåndtak og airbag-merket mener jeg på, på den måten får du åpnet litt oppe og tatt ut diskantdekselet.

Skrevet

Kommer på ca 6 eller 8K på Koed avhengig om du vil ha autofold-funksjon eller ikke.

Hvis man skal kjøpe brukt må man være obs på at det er forskjellige speil på høyre og venstrestyrte biler. De fleste som selges i Norge er fra høyrestyrte biler da de fleste bilene som blir hugget for ombygging kommer fra England. Disse kan brukes, men er ikke optimale for venstrestyrte biler (jeg har slike selv)

Skrevet

Feil vinkler på selve speilhuset så man må justere de helt ut til hver sin side for å kunne se bakover. Blir ikke helt optimalt da heller.

Finn deg brukte fra venstrestyrt evt nye "M5"-speil. Disse er gode/pene nok for de aller fleste :wink:

o9wrwlpeykybdlvifbdv.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...