Gå til innhold

feilmelding E61: right brakelight failure

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikset mine brudd nylig, dette er en tidskrevende men ikke vanskelig jobb.

Du må demontere en del plast, du må også demontere høyttaleren fra bagasjerommet for å komme til hvor brudde "normalt" er.

I verste tilfellet må du gjøre som jeg gjorde, og det er å merke alle kablene med nummer, kutte dem og tre dem ut av høyttaler hulle i taket og skjøte opp nye ledninger for å så isolere dem ordentlig og føre dem tilbake. Deretter lodde på plass ledningene. Anbefaller deg uansett å gjøre dette, da du får sjekket hele ledningsbunten og evt forsikre deg om at det kun er snakk om ett brudd eller om det faktisk det nærmer seg flere brudd.

Legger til en link på e60/e61 tråden hvor jeg la ut ett bilde på hvordan det så ut når jeg trakk ut mine ledninger.

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=77192&start=3225

• 2 weeks later...
Skrevet

Blåser liv i denne tråden igjen.

Vært hos bilradiospesialisten i Trondheim, for å få sjekket ledningsnettet.

De fant ingen brudd og heller ingen ledninger som hadde mistenkelige "knekker eller slitasje mot isolering.

Det som derimot er avdekket er at nesten alle Led-pærene i øvre bremselys ikke virker.

Kan dette være årsaken til at jeg får opp "brakelight right failure" som feilmelding?

Skrevet

Enda litt mer spesifikk info for å prøve å komme til bunns i dette irriterende problemet:

- Øvre bremselys i bakruten -> Venstre siden med LED-pærer fungerer ikke.

- Ytterste baklys på høyre side fungerer ikke (fungerer noen ganger ved bremsing), Det kommer også lys i baklykten med en gang tenningen skrues på men dette forsvinner etter 4-5 sekunder.

Når det gjelder øvre bremselys kan vel dette komme av at jeg hadde vannskader hos antenneforsterkeren. Er vel ganske sansynlig at det er kommet fukt inn der også.

Når det gjelder høyre baklys så er jeg helt blank.

Noen som kan hjelpe:) ?

Skrevet

Stemmer forsatt for brudd i kablene, ialfall for de lysene som ikke fungerer i det hele tatt. Bilen kan selvfølgelig reagere på at noen av led-ene i bremselyset ditt er døde og derfor også feilmld i i-drive som du opplever.

Skrevet

Jeg fikk sjekket for kabelbrudd hos Bilradiospesialisten i går, og de kunne ikke finne noe brudd desverre:/

Vil anta at de som jobber med kabler osv. skulle ha nok kompetanse til og finne eventuelle brudd. Sendte også med den bruksanvisningen jeg fikk av Tom K til dem på forhånd.

Skrevet

Og de sjekket i alle kabelkanalene? Det er ledere i alle 4 av dem. Og bruddene er vanskelige å se såfremt du tar av isolasjonsteipen.

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

Skrevet

Jeg reparerte nylig dette ledningsnettet på bilen min. Jeg prøvde å se noe feil uten at det gikk. Jeg fant først de 4,5 ødelagte kablene etter mye demontering og trekking i hver enkelt ledning. Om det er ledningsbrudd som er feilen på bilen din vet jeg ikke, men jeg kan se for meg at noen "som ikke er helt sikre på hva de skal se etter" kanskje ikke finner dette ved første øyekast. Vet du hvor grundig de undersøkte?

Skrevet

Vet ikke hvor grundig de gikk over...men de gjorde det vel kun i bakluken..i kabelstammen til bakluken.

Noen som reparerer dette for en rimelig penge:) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...