Austli Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 Snakket med BT i dag ang å få felgene mine skrevet i vognkortet. Jeg har 225/40-19 fram og 265/30-19 bak. Med valsa hjulbuer så de ikke stikker utenfor, og godkjent i vognkort justerbart senkesett. Han på BT sa jeg måtte ha noe papirer fra BMW eller lignende som sa at det var mulig, og at det var "lov" fra BMW å ha breiere bak enn fram. Har noen gjort dette? Hvor kan slikt papir/godkjennelse hentes? Takker for svar!
hsd Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 Ring bmw norge og spørr etter "Halvorsen" Kan også prøve felglevrandøren dersom bilen ikke er levert med det org.
Austli Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Skrevet Juni 11, 2012 Har RacingHart RS2, men usikker på hvilke..
Alpejohn Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 Så lenge du har TÜV på felgene skal det ikke være noe problem. Jeg spurte om det samme hos BT, sendte ved TÜV papira jeg har på mine felger, og han sa det var ingen problemer så lenge dekka hadde rett last index og hastighetskode og at de ikke var større en det som var tillatt i TÜV papir. Og selvfølgelig at det ikke var fare for at det tok borti noen plass. Da skulle dette være plankekjøring som han sa.
Austli Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 Så lenge du har TÜV på felgene skal det ikke være noe problem. Jeg spurte om det samme hos BT, sendte ved TÜV papira jeg har på mine felger, og han sa det var ingen problemer så lenge dekka hadde rett last index og hastighetskode og at de ikke var større en det som var tillatt i TÜV papir. Og selvfølgelig at det ikke var fare for at det tok borti noen plass.Da skulle dette være plankekjøring som han sa. Usikker på om jeg har det, må høre med felg leverandør om dette viss ikke?
Kjexx Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Må du ha tuv da? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Austli Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 jeg har ikke tuv på felgene. Noen som vet hvor jeg kan skaffe? RacingHart RS felger. Finner ingenting.
Alpejohn Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Må nok ha TÜV ja, tviler sterkt på at dem godkjenner felger uten videre. Får jo ikke godkjent senkesett uten papirer. Selv om du har TÜV, så må din bilmodell stå i papiret, gjør den ikke det tror jeg ikke du får den godkjent.
hao Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Her er vel ikke problemet i første omgang TÛV eller ikke men om BMW godkjenner bredere felger fram enn bak.
Austli Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 hvordan kan det da gjøres? Ble akkurat eu-godkjent slik, men regner med det kommer en kommentar eller påpeking ved stopping/teknisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå