Gå til innhold

Hjelp! Kjente feil på bmw e60 530dat 2004mod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som jeg har nevnt i tilttelen så lurer jeg på om det er noe kjent feil med dissen bilene?

Skal titte på en senere idag, og hadde vært veldig fint med hjelp fra dere inne her på forumet :)

Denne bilen har automat steptronic.. er disse kassene kjent for å være bra?

Lurer også på om det er noe kjente svakheter på disse bilene?

Håper på svar fortest mulig :)

Mvh. vegard

Skrevet

vel, det er GANSKE mye feil med E61 spessiellt.

Ikke så mye feil på E60 (Sedan) kontra E61.

1 - Kompressor til nivåregulering

2 - panoramatak lekker / fungerer ikke

3 - kabelbrudd i bakluke

4 - airbag sensor lyser

5 - punktert-dekk-varsler kommer i tid og utide

generellt SVÆRT mye elektriske feil på disse.

Kjøp iallefall en 06-08 modell om du har råd, eller helst sedan.

Ta det ifra en eks-E61 eier.

Skrevet

Hei, jeg har en 2003/04 530d sedan(e60) som er kjørt 145000km. Har skiftet veivhusventilasjon, denne er utsatt for oljedamp og vil påvirke ytelsen negativt. Ellers er det ofte problemer med vektsensor i seter, som gir seg utslag i lysende airbag/setebelte. Denne har jeg "tyvkoblet" etter en diy som jeg fant på nettet, og problemet forsvant. Disse bilene er også veldig vare for forandringer i strømspenning(noe som er vanlig på kalde vinterdager).

Dette gir seg utslag i feilmeldinger på alle mulige systemer, bla. girkasse(går i nødprog), feil på dekktrykkmåler, feil på aktiv styring,feil på abs osv osv [-o< Da er det bare og stoppe bilen for så og starte opp igjen, event. kjøpe nytt batteri... Bortsett fra disse el. feilene så går bilen (jækla) godt. Er veldig fornøyd både med kraft og forbruk, samt at det er en glede å kjøre på langtur :D Anbefales!

Skrevet

Takk for svar folkens :)

Alle biler har sine feil.. uansett hvem bil man har eller velger å gå for så er den jo aldri problemfri uansett.. :P

Så det ble en handel i går på min far. 530dat som du har sheriffen, med spekka av utstyr..

Så får håpe det ikke oppstår altfor mye feil i fremtiden hehe..

• 11 months later...
Skrevet
Ellers er det ofte problemer med vektsensor i seter, som gir seg utslag i lysende airbag/setebelte. Denne har jeg "tyvkoblet" etter en diy som jeg fant på nettet, og problemet forsvant.

Link til denne guiden for setebeltevarsler?

• 2 weeks later...
Skrevet
Ellers er det ofte problemer med vektsensor i seter, som gir seg utslag i lysende airbag/setebelte. Denne har jeg "tyvkoblet" etter en diy som jeg fant på nettet, og problemet forsvant.

Link til denne guiden for setebeltevarsler?

Ja takk! Sliter med det samme

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...