Gå til innhold

Oslo sier nei til dieselbiler!!

Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, min dieselbil er et lovlig godkjent kjøretøy. Avgifter og forsikring er betalt, så jeg kjører uansett.

Lurer på hvilken lov som gir de rett til å nekte godkjente registrerte kjøretøy å ferdes på veiene.

Håper noen velger å gå rettens vei hvis de får bot, så kanskje en domstol kan stoppe disse talentløse politikerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min dieselbil er et lovlig godkjent kjøretøy. Avgifter og forsikring er betalt, så jeg kjører uansett.

Lurer på hvilken lov som gir de rett til å nekte godkjente registrerte kjøretøy å ferdes på veiene.

Håper noen velger å gå rettens vei hvis de får bot, så kanskje en domstol kan stoppe disse talentløse politikerne!

Dette er vel praktisert i Bergen en stund så er jo ikke noe nytt. Flere store byer i europa har jo også innført dette for en stund siden. Kommer garantert til å bli flere byer som følger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge!, reagerer ikke folk når bystyret fremmer slike dumme forslag?.

jeg kjører bensin bil og bor i Trondheim så dette treffer ikke meg så hardt akkurat, men jeg føler det blir for dumt at de skal hive på avgifter og forbud på alt man faktisk eier selv!. Ikke glem hvem som faktisk anbefalte folk å kjøpe dieselbiler!.

eneste man kan gjøre for å slippe unna alt tullet med kollektivtransport, bompenger , miljøfiler, og kjøreforbud er å enten flytte til landet eller å flytte til utlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang det gjøres en feil i Oslo så jubler jeg. Det betyr at enda flere mennsker blir irritert på den sittende regering :)

Jeg trvies og godt her på landet, med frisk luft overalt hvert sekund i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang det gjøres en feil i Oslo så jubler jeg. Det betyr at enda flere mennsker blir irritert på den sittende regering :)

Jeg trvies og godt her på landet, med frisk luft overalt hvert sekund i året.

x2 :lol: Heller dø enn å bo i Oslo, fytti helvette for et høl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Den dagen noen skal nekte meg å kjøre dieselbilen min som jeg betaler i dyre dommer for hvert eneste år i avgifter, kommer ikke på lenge!

Først blir man oppfordret til å kjøpe dieselbil, for deretter å nektes å bruke den!

Dersom ikke noen klikker i vinkel snart, så skjønner ikke jeg noen verdens ting...

Hadde man ikke blitt straffa så inni h..... økonomisk for å kjøpe bensinbil ( med litt krefter ) så hadde jeg kjøpt bensinbil, men det går jo bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så gjør det ikke meg noe dette forbudet. Delevis fordi jeg ikke bor i Oslo og fordi jeg har bensinbil også, mulig dette er det som skal til for å få folk til å velge flere bensinbiler også slik at luftkvaliteten i byer kan bli bedre.

Jeg er selv veldig åpen for å gå tilbake til bensinbil igjen, MEN da må det svare seg økonomisk og slik det er lagt opp nå så er det mest økonomisk for meg å fylle "olje" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...