Øyvind L. Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Godt jeg kjører besnin bil .. Er vel bare begynnelsen dette... "De dagene det er mest forurensning blir det forbudt å kjøre dieselbiler i noen områder av Oslo. Det vedtok bystyret onsdag kveld, melder Aftenposten.no." http://www.abcnyheter.no/penger/oekonom ... ieselbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Vel, min dieselbil er et lovlig godkjent kjøretøy. Avgifter og forsikring er betalt, så jeg kjører uansett. Lurer på hvilken lov som gir de rett til å nekte godkjente registrerte kjøretøy å ferdes på veiene. Håper noen velger å gå rettens vei hvis de får bot, så kanskje en domstol kan stoppe disse talentløse politikerne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Lurer på hvordan de har tenkt å løse varebiler/taxier/busser jeg... Næringslivet kan jo ikke stoppe opp....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Vel, min dieselbil er et lovlig godkjent kjøretøy. Avgifter og forsikring er betalt, så jeg kjører uansett.Lurer på hvilken lov som gir de rett til å nekte godkjente registrerte kjøretøy å ferdes på veiene. Håper noen velger å gå rettens vei hvis de får bot, så kanskje en domstol kan stoppe disse talentløse politikerne! Dette er vel praktisert i Bergen en stund så er jo ikke noe nytt. Flere store byer i europa har jo også innført dette for en stund siden. Kommer garantert til å bli flere byer som følger etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 I Bergen har vi datokjøring som også omfatter bensinbiler. Ser ikkje noko problem med å innføre dette i Oslo -einaste er at det blir meir "sutring". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge!, reagerer ikke folk når bystyret fremmer slike dumme forslag?. jeg kjører bensin bil og bor i Trondheim så dette treffer ikke meg så hardt akkurat, men jeg føler det blir for dumt at de skal hive på avgifter og forbud på alt man faktisk eier selv!. Ikke glem hvem som faktisk anbefalte folk å kjøpe dieselbiler!. eneste man kan gjøre for å slippe unna alt tullet med kollektivtransport, bompenger , miljøfiler, og kjøreforbud er å enten flytte til landet eller å flytte til utlandet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Ahh, nå ble jeg enda gladere for at jeg flytta vekk fra Oslo Kjører bensin nå, men uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Fine greier da att regjeringen i årevis har lurt folk til og kjøpe diesel biler. For og så finne ut att di forurenser mer en bensin noe som har vert kjent i sikkert 30 år. Glad jeg bor på bygda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Gjør meg ingen ting,bor på lande så er helt greit.Kjør på med litt mere avgifter i tilleg,så blir det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Hver gang det gjøres en feil i Oslo så jubler jeg. Det betyr at enda flere mennsker blir irritert på den sittende regering Jeg trvies og godt her på landet, med frisk luft overalt hvert sekund i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Hver gang det gjøres en feil i Oslo så jubler jeg. Det betyr at enda flere mennsker blir irritert på den sittende regering Jeg trvies og godt her på landet, med frisk luft overalt hvert sekund i året. x2 Heller dø enn å bo i Oslo, fytti helvette for et høl... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 OSLO ER BEST INGEN PROTEST DEN SOM ER IMOT ER EN STOR PØLSE MED LOMPE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Haha! Den dagen noen skal nekte meg å kjøre dieselbilen min som jeg betaler i dyre dommer for hvert eneste år i avgifter, kommer ikke på lenge! Først blir man oppfordret til å kjøpe dieselbil, for deretter å nektes å bruke den! Dersom ikke noen klikker i vinkel snart, så skjønner ikke jeg noen verdens ting... Hadde man ikke blitt straffa så inni h..... økonomisk for å kjøpe bensinbil ( med litt krefter ) så hadde jeg kjøpt bensinbil, men det går jo bare ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 For å være helt ærlig så gjør det ikke meg noe dette forbudet. Delevis fordi jeg ikke bor i Oslo og fordi jeg har bensinbil også, mulig dette er det som skal til for å få folk til å velge flere bensinbiler også slik at luftkvaliteten i byer kan bli bedre. Jeg er selv veldig åpen for å gå tilbake til bensinbil igjen, MEN da må det svare seg økonomisk og slik det er lagt opp nå så er det mest økonomisk for meg å fylle "olje" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Nok en god grunn til å holde seg unna storbyene. Ellers enig med Tore over her. Altfor dyrt med stor bensiner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå