NBCustom Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Hver gang det gjøres en feil i Oslo så jubler jeg. Det betyr at enda flere mennsker blir irritert på den sittende regering Jeg trvies og godt her på landet, med frisk luft overalt hvert sekund i året. Problemet er den norske befolkningens hjernekapasitet ikke er god nok til at de klarer å tenke selvstendig, ergo de synes det er et fornuftig vedtak når politikerne slenger ut noen dårlige argumenter for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Problemet er den norske befolkningens hjernekapasitet ikke er god nok til at de klarer å tenke selvstendig, ergo de synes det er et fornuftig vedtak når politikerne slenger ut noen dårlige argumenter for det. Godt poeng. Jeg har gang på gang blitt overrasket over hvordan folk blindt følger avgjørelsene til politikere. De fleste politikere har jeg liten respekt for, da de ofte har FOR lang utdanning, ALTFOR liten arbeidserfaring, lite erfaring med reele problemer som opptar vanlige folk, og de lever på skatteinntektene fra oss slitere. Det absolutt verste jeg ser er folk bosatt i Oslo-gryta som stamper i kø 5000km i året, med en dieselbil. De samme menneskene er gjerne de som snakker miljø og kildesortering. Jeg som kjører to gamle 80-talls-biler som bruker 0.8-0.9 på mila blir sett på som en miljøsinke av den vanlige mannen i gata, mens det i realiteten er jeg som er mest miljøvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 NB: Slakt incoming! Bare det å bosette seg i storby er en uansvarlig avgjørelse sett fra et miljøstandpunkt. Du bor i et forurenset område, så du har x-antall ganger større sjanse for å utvikle astma og kreft, dernest belaster du også helsesystemet verre på sikt. Du omgir deg av mer støy enn hva som er optimalt, og har større sjanse for å utvikle hjerte og kar sykdommer samt psykisk stress. By betyr konfliktkonstruksjon, stress, dårligere helse, mindre armslag og utrygge forhold utendørs. Legger man til ekstremt boligmarked, enorme infrastrukturproblemer. Og gud forby skulle du bli syk i byen så må du finne fram sprittusjen og skrive i panna hva som feiler deg, slik at ikke legen fra afrika som har jobbet 41 timer i strekk ikke amputerer av deg fingern på operasjonsstua. På tide at staten tar ansvar og fordeler fagmiljøene utover flere byer. Til dette trenges det penger og politisk vilje. Oslo er et HØL som bare blir større. Infrastrukturen de konstant bygger ut er en blindvei de snart kommer til enden på. Min Osloslakt er herved over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Selvom jeg ikke bor i Oslo blir jeg sterkt provosert av dette. De har gått ut og anbefalt kjøp av dieselbiler, og nå legger de forbud. Dette vil i verste fall koste mann i gata som har latt seg lure av politikerne store summer. Vil tro at dette kan også når håndhevet skade bruktmarkedet en god del. Det de heller kunne gjort var å øke vrakpanten på gamle dieselbiler betraktelig, og sørget for at kollektivtransporten ikke bruker diesel lengre (vet noen har kvittet seg med det, men langt fra alle). Heldigvis har Oslopolitiet gått ut å sagt at de ikke vil prioritere kontroll av dette, da deres prioritet er sikkerheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå