Gå til innhold

Polering?

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Her er jeg fersk i gamet... Hvordan gjør man det? Hvilke maskiner er anbefalt og hvor kjøper man poleringsmidler? Hva er din fremgangsmåte?

Hører folk snakker og swissvax, har sett på det men er det noe poeng i å bruke så mye penger på polering og vox når man ikke har peil på hvordan det brukes?

Kan noen som har peiling lage en skikkelig bra fremgangsmåte fra crap til shiny? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MYE kjekt for hvermansen å lære på detailersclub. Somregel er det billigere å kjøpe proffprodukter fra utlandet enn Turtle Wax, Autoglym osv. i butikker her i Norge.

Enkleste for folk flest er en enkel oscillerende maskin (DA maskin). Denne går på lave turtall og det skal mye til før du gjør noe galt i forhold til en roterende.

Kjøp Scholl S03 Gold og S30, samt to puter som passer til de to, så har du mulighet for å korrigere forholdsvis bra og få et fint resultat.

Når det gjelder voks, har du maaange alternativer, der burde du bare lese deg opp litt. Kan anbefale alt av Swissvax, litt dyrt men du får en voks som er veldig enkel å jobbe med, god holdbarhet og en voks som varer lenge om du bruker den riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema, Clas Ohlson osv har maskiner. Vil du ha dyrare maskiner finnes det nettbutikker til dette.

Scholl S03 og S30 er poleringsmidler. Disse er for å ta ripene i lakken + for å få lakken blank.

Voksen skal beskytte arbeidet du har gjort + få lakken enda litt blankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte i det små så kjøpte jeg dette kitet med Meguiars fra ei sjappe som het Monza car care via Ebay. Den pakken hadde alt og kom på under 2500 mener jeg å huske. Eneste jeg måtte gjøre var å bytte støpselet på maskinen.

77178_10150096940680856_532740855_7777344_4531985_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ut

http://www.shinearama.co.uk

Der får du masse bra til en billigere penge, kort leveringstid, og de fjerner VAT på varene, derfor enda billigere.

De har poleringsmaskiner med eu kontakter der også, f.eks denne http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=KES-DAS6PROEU

Har denne selv og en roterende maskin. Roterende er litt brutalt å starte med som en nybegynner da det kreves en del trening og uten trening kan du risikere å brenne opp lakken eller lage såkalt "ghosting / stygge kjørespor" i lakken.

Maskinen kommer uten puter, så derfor må du handle dette også. På BMW lakk er menzerna eller scholl poleringsmiddler best i mine øyne.

Skaff deg også en ordentlig gritguard bøtte med ordentlig washmitt og såpe, så er du sikker på at du vasker bilen riktig uten at du drar med deg dritt ifra vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...